Diskutera – Vilket blir 2021 års bästa fps-spel?

Robot
Diskutera – Vilket blir 2021 års bästa fps-spel?

Betygen antyder att det kanske inte blir Battlefield 2042.

#battlefield-2042, #diskutera

Inaktiv

enough said...

Medlem

Ganska svaga kandidater i år skulle jag säga. RE8 kanske.

signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Har inte lirat så mycket nya FPS så röstar då på Resident Evil 8: Village. Hade CyberPunk 2077 släppts några veckor senare så hade de spelet fått min röst.

Ska köpa Far Cry 6 så småningom och DethLoop ser lite små intressant ut.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Cyberpunk om det får räknas med till detta år.
Annars Village

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Avstängd

Räknas resident evil village som ett FPS?
så fall röstar jag årets FPS (av dom jag spelat) är Resident Evil 4 VR.
After the fall som släpps nästa månad, blir det så bra som det verkar och jag hoppas (Left 4 dead VR) så kanske det blir det

Deathloop verkar också vara ett riktigt kul spel, men har inte hunnit spela det än.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Att jämföra RE8 med Battlefield känns verkligen som att jämföra äpplen med päron

Multiplayerkänslan de fått till i Halo är riktigt vass så det ligger bra till.

Medlem

Min gissning lutar åt Halo Infinite.
Synd bara att det inte har co-op förrän nästa år..

Medlem

Helt klart quake, de andra kommer inte ens i närheten...

Har väl lite hopp om Halo infinite då

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Antar att Cyberpunk räknas till förra året, i så fall blir det utan tvekan Far Cry 6 för min del.

Medlem
RE Village.

Helt klart RE Village. Mycket underhållande och ett av årets bästa spel.

Medlem
Skrivet av LeoCross:

Helt klart RE Village. Mycket underhållande och ett av årets bästa spel.

Instämmer dock osäker på om det räknas som fps. Men det var riktigt bra drag i Village i flera moment/scener. Där är Capcom faktiskt ensamma om att ge en annorlunda spelupplevelse.

signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Deathloop utan tvekan!
Kanske för att jag inte spelat några andra fps i år...

Måste också säga Quake om det nu räknas. Är ju också det enda FPS:et jag spelat iår iofs.

Medlem

Fps-fronten känns sval för mig detta året. Släpptes inte i år men Doom Eternal till PS5 var helt fantastiskt. Uppgraderingen kom väl iofs i början av året, räknas det då?

Annars får det bli Deathloop. Underbar design med kul story och gameplay. Något ojämnt men vissa toppar är väldigt höga. Har kommit en del uppdateringar sista tiden som enbart verkar göra spelet bättre.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sjukt svaga titlar i år, har mycket svårt att klumpa ihop t.ex RE8/Deathloop med CoD/BF.

Men eftersom Cyberpunk finns med på Game Awards i år så räknar jag nog det som årets FPS/RPG

Medlem

Multiplayer - Splitgate/Halo Infinite (även fast Halo har en hel del skit med sin netcode/30 tick och melee som är otroligt inconsistent atm)

Singleplayer - Cyberpunk? Jag spelar inte mycket singleplayer FPS, om jag gör det så är det ett fullskalat RPG.

Medlem

Squad

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Som släpptes i Early Access 2015 och i skarp release förra året 2020.

Squad ser iaf intressant ut. Testade det under en gratisperiod för flera år sedan men det hade inte växt med innehåll till vad det nu blivit. Skulle vara kul att prova på igen.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Som släpptes i Early Access 2015 och i skarp release förra året 2020.

Squad ser iaf intressant ut. Testade det under en gratisperiod för flera år sedan men det hade inte växt med innehåll till vad det nu blivit. Skulle vara kul att prova på igen.

Testa, kan rekommendera servern, squad europé. En svensk klan med flera som driver serven.

Strikta regler gällande SL och mikrofon krav

signatur

Spela spel är kul ibland.

Geeks Gaming

Troligtvis Halo för mig. Betan är extremt kul även om dom behöver fixa hur man får xp. Tar en evighet att levla. Och sp ser riktigt bra ut.

Medlem

Riktigt svagt FPS-år!

Titeln får gå till Deathloop, även fast det är det tråkigaste spelet Arkane har gjort på evigheter...

Medlem

Jag har inte hunnit med att prova så mycket nya fps-titlar så min röst hamnar på Hell let loose (som väl bör räknas till i år med tanke på konsol versionen som är den jag spelat). Det är det fps-spelet som jag återkommit till och fortsatt spela, gillar att det kräver sånt samarbetet för att lyckas (inte så mycket run and gun).

Har ett par titlar som jag kommer ge chansen senare men av det jag sett så lär ingen av dessa slå Hell let loose. Bf och deathloop är de som ser mest intressanta ut även ifall bf-betan inte lyckades att få min hype att byggas upp snarare tvärtom. Förhoppningen är väl att dice lyckas fixa ordning spelet de kommande månaderna.

Medlem

COD:Vanguard!

signatur

autograph

Medlem

Multiplayer: Halo Infinite
Singleplayer: kanske Cyberpunk 2077 annars ett väldigt svagt år för bra FPS.

Medlem

Deathloop skulle jag nog säga tycker det är det spel som är mest innovativt och intressant utav alla som kommit eller kommer. Alla dom andra är mer eller mindre copy/paste av sina äldre bröder.

Medlem

Cod är ju faktiskt jäkligt kul även om det inte bjuder på mycket nytt.

Medlem

Hell let loose är det bästa MP-liret jag spelat på flera år.

Medlem

Slime Rancher

Medlem
Skrivet av Deli:

Sjukt svaga titlar i år, har mycket svårt att klumpa ihop t.ex RE8/Deathloop med CoD/BF.

Men eftersom Cyberpunk finns med på Game Awards i år så räknar jag nog det som årets FPS/RPG

Cyberpunk släpptes ju 2020.

12
Skriv svar