Elden Ring Network Test
Troll troll...Det går inte att signa upp sig längre tyvärr.
Okej. Jag trodde att idag var sista dagen som man kunde göra det. Tog bort länken
Fick en nyckel, kul.
Jag fick med en nyckel Har laddat ner på ps5an nu.
Grattis! Kan ni inte hålla oss uppdaterad med intryck och liknande?!
Grattis! Kan ni inte hålla oss uppdaterad med intryck och liknande?!
Absolut Får se vilken omgång jag kan delta i bara. Har noll koll på vilken tid det är här i Sverige när det gäller deras testfönster.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro
Grattis! Kan ni inte hålla oss uppdaterad med intryck och liknande?!
Absolut!
Har kört 3 timmar nu och har lite spridda tankar att dela med mig av
Jag tog mig hela vägen till slutet av området man kunde spela i med en redigt svår boss. Men jag missade ett par bossar inser jag efter att ha läst online.
Gameplaymässigt känns det som dark souls 3, med hoppknapp och häst.
Visuellt är det okej, lite snyggare än DS3, men inte mycket. Designen och ljussättningen är dock grym. Prestandamässigt märkte jag ofta att det sjönk under 60fps i performance-läget på PS5, men det lär de hinna fixa innan release.
Det kändes mer "safe" än vad jag förväntat mig. Det är väldigt likt deras tidigare spel, på gott och ont.
Jag gillade aspekten i att få utforska kartan själv, samla ingredienser, crafta föremål osv. De har tagit en del inspiration från BotW i att man kan sätta ut egna markörer på kartan. Det är mycket roligare än att ha en massa automatiska markörer som pekar dit man ska.
Jag önskade att man kunde klättra runt på klippor som i BotW det hade erbjudit än mer dynamik i hur man tar sig runt kartan.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro
Jag gillade aspekten i att få utforska kartan själv, samla ingredienser, crafta föremål osv. De har tagit en del inspiration från BotW i att man kan sätta ut egna markörer på kartan. Det är mycket roligare än att ha en massa automatiska markörer som pekar dit man ska.
Jag önskade att man kunde klättra runt på klippor som i BotW det hade erbjudit än mer dynamik i hur man tar sig runt kartan.
Fan åh! Fick upp förhoppningarna om klättrandet när du nämnde BOTW. Efter det spelet har jag fått så svårt för öppna världar om man inte kan klättra fritt på något vis.
"Writer and Fighter"
Fan åh! Fick upp förhoppningarna om klättrandet när du nämnde BOTW. Efter det spelet har jag fått så svårt för öppna världar om man inte kan klättra fritt på något vis.
Jomen precis. Efter BotW och alla AC-spel så känns klättrandet som en naturlig del man nästan tar för givet i sådana spel.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro
Har kört 3 timmar nu och har lite spridda tankar att dela med mig av
Jag tog mig hela vägen till slutet av området man kunde spela i med en redigt svår boss. Men jag missade ett par bossar inser jag efter att ha läst online.
Gameplaymässigt känns det som dark souls 3, med hoppknapp och häst.
Visuellt är det okej, lite snyggare än DS3, men inte mycket. Designen och ljussättningen är dock grym. Prestandamässigt märkte jag ofta att det sjönk under 60fps i performance-läget på PS5, men det lär de hinna fixa innan release.
Det kändes mer "safe" än vad jag förväntat mig. Det är väldigt likt deras tidigare spel, på gott och ont.
Jag gillade aspekten i att få utforska kartan själv, samla ingredienser, crafta föremål osv. De har tagit en del inspiration från BotW i att man kan sätta ut egna markörer på kartan. Det är mycket roligare än att ha en massa automatiska markörer som pekar dit man ska.
Jag önskade att man kunde klättra runt på klippor som i BotW det hade erbjudit än mer dynamik i hur man tar sig runt kartan.
Tack för att du dela med dig! Alltid kul att läsa vad andra tycker!
Fick varken ett ja eller nej Kanske blev fel någonstans.
Men som det skrevs lite om i tråden.
Är så himla glad och taggad att man får utforska kartan själv. Allt för många moderna spel har det mesta om inte allt utsatt i förväg med ikoner/point of interests. Det finns inge utforskarens glädje i sånt.
🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX
Någon pratade om att detta är "Easy Souls"... Typ. Hoppas inte.
Det har ju sagts att alla valmöjligheter skulle kunna göra vissa saker enklare. Sen kommer det säkerligen vara enklare för dom som lirat deras tidigare spel. Men jag tror det kommer finnas några väggar här och där, som det alltid brukar vara.
Sen kanske balanseringen av hp/dmg på fiender/bossar, scaling och spelarens skada osv inte är satta i sten ännu.
The more I practice, the luckier I get.
Någon pratade om att detta är "Easy Souls"... Typ. Hoppas inte.
Har åxå oroat mej lite, tycker att det man sett så verkar ingen haft några större problem med fiender å bossar..
Jag vill ju sitta och bli sur å skylla på min kontroll när jag dött X antal gånger mot nåt
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Inte för att skryta, men jag har platinum i ds1, 2 bloodborne samt demon's souls (originalet) och jag blev brutalt smiskad flera gånger om av bossarna jag slogs mot idag så jag tror inte att ni behöver oroa er.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro
Någon pratade om att detta är "Easy Souls"... Typ. Hoppas inte.
Har inte hört att nån (i alla fall inte nån av dom på yt som jag ser på) säger det. Men vi kanske hör på olika.
Någon pratade om att detta är "Easy Souls"... Typ. Hoppas inte.
Ja och nej…typ
Det är absolut inte lättare men skulle vilja säga att det är mer tillgängligt 🤔
Det finns ”mer för fler”, dvs det kan tilltala fler än tidigare då det är lite mer öppet kanske
Två saker. Först en fråga.
1. Någon som testat på PS4? Och hur car det isf?
2. Frun gillar openworld spel och snubblade över det här spelet och blev jättesugen.
Jag påpekade att det är Dark souls gänget ... då blev hon mindre sugen. Det är ju en balansgång onekligen. Lättare eller svårare betyder inte automatiskt att något är bättre. Men är det soulsborne-svårt lär hon ge upp efter typ andra bossen.
Om vi inte lyckas köra soff co-op där jag tar över på alla bossar. Men en boss som tar en timma att nöta sig till framgång på kanske inte är så kul för henne. Vi får se.
Har åxå oroat mej lite, tycker att det man sett så verkar ingen haft några större problem med fiender å bossar..
Jag vill ju sitta och bli sur å skylla på min kontroll när jag dött X antal gånger mot nåt
Det kan ju vara så att de gör själva storydelen lite "lättare", men i och med att världen är öppen finns valfria bossar och områden där ute som är rejält svårat för folk som gillar sådant också.
"Writer and Fighter"
Har åxå oroat mej lite, tycker att det man sett så verkar ingen haft några större problem med fiender å bossar..
Jag vill ju sitta och bli sur å skylla på min kontroll när jag dött X antal gånger mot nåt
Det kan ju vara så att de gör själva storydelen lite "lättare", men i och med att världen är öppen finns valfria bossar och områden där ute som är rejält svårat för folk som gillar sådant också.
Som jag förstått det har man gjort det lite lättare för folk i denna test (ref random youtuber) men så kommer det inte vara i slutprodukten.
Fan åh! Fick upp förhoppningarna om klättrandet när du nämnde BOTW. Efter det spelet har jag fått så svårt för öppna världar om man inte kan klättra fritt på något vis.
...
Älskar öppenheten som BotW innebar, och förstår inte varför inte fler öppna spelvärldar anammar samma mekanik då det tillför så mycket. Tycker även att New World har en fullt dugligt klättermekanik då alla man i all ärlighet inte kan förvänta sig att alla karaktärer i ett spel rimligtvis kan friklättra upp för en klippvägg.
Något man KAN förvänta sig är att ALLA karaktärer bör kunna ta sig över en rot eller sten...avskyr osynliga väggar
Ja och nej…typ
Det är absolut inte lättare men skulle vilja säga att det är mer tillgängligt 🤔
Det finns ”mer för fler”, dvs det kan tilltala fler än tidigare då det är lite mer öppet kanske
Det är nog bra som det låter. Många verkar absolut inte ha svårighetsgraden i DS, samtidigt som andra vill ha just det. Kan man tilltala båda grupperna är det ju någonting positivt, men det leder väl till att ytterligare en grupp börjar grina över "mainstream"
Har åxå oroat mej lite, tycker att det man sett så verkar ingen haft några större problem med fiender å bossar..
Jag vill ju sitta och bli sur å skylla på min kontroll när jag dött X antal gånger mot nåt
Bland annat denna video jag syftar på. Dock random Youtuber.
Sen kör han ju mycket safe med magi på avstånd. Magi har väl alltid setts som "easy mode" i DS. Han nämner även att det finns många checkpoints och att man lätt kan fly från strider med hjälp av hästen.
Men vi får se. Är inte särskilt orolig.
Jag kör en stream på FZ-kanalen imorgon Söndag 12:30. Kika gärna förbi!