GTA: San Andreas kommer till Oculus Quest 2
Lizard succ announcar det på sitt NPC sätt : https://www.youtube.com/watch?v=rb7noFxXLiE
Ah shit, here we go again.
Nästa gång är det min tur att skriva den.
Lizard succ announcar det på sitt NPC sätt : https://www.youtube.com/watch?v=rb7noFxXLiE
Herregud, du ser att han verkligen försöker att vara en människa men klarar inte helt att sälja det.
Herregud, du ser att han verkligen försöker att vara en människa men klarar inte helt att sälja det.
Sälj snack är ofta mycket scriptat hur något ska presenteras, för många övar framför spegeln när de ska presentera något, istället för att öva inför någon vän som är uppriktig. Tekniknördar fokuserar inte på det där mjuka sidorna och när de plötsligt ska sälja något för att de har gått upp i hierarkin så kan det se ut så där.
Kanske har någon diagnos, eller så ÄR han en android/alien infiltrator 😄
Lizard succ announcar det på sitt NPC sätt : https://www.youtube.com/watch?v=rb7noFxXLiE
Han påminner verkligen om sin karikatyr från South Park.
Undrar hur det ska anpassas, potentialen för åksjuka borde vara oändlig
Jag gissar det blir många möjligheter till anpassning, precis som i Resident Evil 4 VR. Där bossen man möter i sjön och man själv sitter i en båt kan väljas i inställningarna att antingen manövreras i 3e person eller i första person.
Allt som sker i 3e person zoomas sömlöst ut till en "bioduk" i spelet, vilket fungerar bra. (men inget som jag behöver personligen, jag har väl utvecklade "VR-Legs" )
Verkar vara en grej att släppa äldre spel omgjort i VR till Quest. Inget mig emot, många blir minst lika bra eller bättre än många som gjorts för VR-spel från början.
Det var den sk "Dr Beef" som började med göra moddar av Quake, RTCW, Doom 3, half life mm som man laddar över till Quest och ideen verkar ju uppenbart även funnits hos en del utvecklare. Jag tror att Oculus studios är inne och finansierar dessa project.
Sälj snack är ofta mycket scriptat hur något ska presenteras, för många övar framför spegeln när de ska presentera något, istället för att öva inför någon vän som är uppriktig. Tekniknördar fokuserar inte på det där mjuka sidorna och när de plötsligt ska sälja något för att de har gått upp i hierarkin så kan det se ut så där.
Kanske har någon diagnos, eller så ÄR han en android/alien infiltrator 😄
Du fick mig faktiskt att tänka till lite där, och inser att min kommentar egentligen inte var särskilt väl genomtänkt. Jag har ju haft en kollega med Aspbergers som normalt uppförde sig väldigt likt som Zuckerberg i videon, och aldrig någonsing tänkte jag på honom som något mindre än en människa.
Jag gissar det blir många möjligheter till anpassning, precis som i Resident Evil 4 VR. Där bossen man möter i sjön och man själv sitter i en båt kan väljas i inställningarna att antingen manövreras i 3e person eller i första person.
Allt som sker i 3e person zoomas sömlöst ut till en "bioduk" i spelet, vilket fungerar bra. (men inget som jag behöver personligen, jag har väl utvecklade "VR-Legs" )
Verkar vara en grej att släppa äldre spel omgjort i VR till Quest. Inget mig emot, många blir minst lika bra eller bättre än många som gjorts för VR-spel från början.
Det var den sk "Dr Beef" som började med göra moddar av Quake, RTCW, Doom 3, half life mm som man laddar över till Quest och ideen verkar ju uppenbart även funnits hos en del utvecklare. Jag tror att Oculus studios är inne och finansierar dessa project.
Visst, men fordon är en så central del av GTA. Du hoppar in och ut ur alla möjliga fordon, kör som en dåre och gör stunts. Hur ska detta gå till utan att orsaka åksjuka men samtidigt göra att det känns som ett VR-spel? Ska den växla varje gång man är till fots eller till bils blir man ju snurrig.
Dom skulle ju kunna köra hela spelet i tredje person med handkontroll men då är det inte så mycket VR av det hela kvar
Visst, men fordon är en så central del av GTA. Du hoppar in och ut ur alla möjliga fordon, kör som en dåre och gör stunts. Hur ska detta gå till utan att orsaka åksjuka men samtidigt göra att det känns som ett VR-spel? Ska den växla varje gång man är till fots eller till bils blir man ju snurrig.
Dom skulle ju kunna köra hela spelet i tredje person med handkontroll men då är det inte så mycket VR av det hela kvar
Man blir inte snurrig, iaf inte om dom gör som i RE4.
Men det ska bli intressant och se hur dom har löst det.
Om Du vill testa och har GTAV så finns det ju utmärkt VR mod. Skillnaden är att man spelar med vanlig handkontroll där men där kör man precis som i vanliga versionen i första person.
Du fick mig faktiskt att tänka till lite där, och inser att min kommentar egentligen inte var särskilt väl genomtänkt. Jag har ju haft en kollega med Aspbergers som normalt uppförde sig väldigt likt som Zuckerberg i videon, och aldrig någonsing tänkte jag på honom som något mindre än en människa.
Har själv Asperger, men ingen tror mig om jag berättar. "Men du är ju så normal". Kanske det, men de ser inte den kroniska ensamheten, den utbrändhet som kommer av för mycket social stimulering och känner inte smärtan i öronen när ett barn skriker eller det där förbannande pipet när någon censurerar ett ord.
Extremt låga förhoppningar att dem tänker göra det här till en tvättäkta VR-upplevelse där man kan interagera med objekt i miljön. Min pessimism lutar åt en pankaksupplevse-port direkt till VR.
Dom påstog att det var "years in the making" (Rockstar gör allt för att slippa göra GTA6)
tror inte på nån "pannkaksport" för VR.
Som sagt GTAV har en VR mod.
Meen, 2d appar ska få officiellt stöd på Quest så det kanske blir så som du tänker
Lyssnade på Carmacks Keynote och Q&A och han nämnde på nån av dom att det är en strategi att släppa VR versioner av tidigare AAA spel för att vinna tillbaka användare, som han bla själv pitchat för.
Moderna AAA spel är för tungdrivet (på Quest)
Trots allt snack om Meta så är det gaming som är störst med VR och det gäller att få upp användarbasen och alla som har sina headsets men "gömt dom i garderoben".
Ang GTASA så tror jag det finns en VR mod till det också, som ser bedrövlig ut så det kan inte bli nån "rak portning"
Dom påstog att det var "years in the making" (Rockstar gör allt för att slippa göra GTA6)
Kan också vara för att de vill bygga något på befintlig kod (GTA:SA) och dra lärdomar ifrån det. Har de något nästan klart så kan de fokusera på att göra VR upplevelsen bra istället för att fippla med spelet.
Kan vara, men det lär behövas en grafisk uppdatering.
Original ser fördjälvigt ut och 100ggr värre i VR
Kan vara, men det lär behövas en grafisk uppdatering.
Original ser fördjälvigt ut och 100ggr värre i VR
Skulle inte påstå att spelet ser dåligt ut. Handlar bara om att det är gammalt. När det kom fanns ju inget annat i den skalan.
Det var ju också utvecklat i första hand till konsolerna som hade begränsade resurser
Skulle inte påstå att spelet ser dåligt ut. Handlar bara om att det är gammalt. När det kom fanns ju inget annat i den skalan.
Det var ju också utvecklat i första hand till konsolerna som hade begränsade resurser
Det ser förjävligt ut i VR pga den höga upplösningen i VR headsets.
Tex Half life finns i VR men man är tvungen att installera HD modeller för original ser helt groteskt ut när man är står framför öga mot öga
Det ser förjävligt ut i VR pga den höga upplösningen i VR headsets.
Tex Half life finns i VR men man är tvungen att installera HD modeller för original ser helt groteskt ut när man är står framför öga mot öga
Men är det inte en remaster de släpper nu med Vr stödet. Tänker från trilogy utgåvan som de inte visat än vad jag vet
Men är det inte en remaster de släpper nu med Vr stödet. Tänker från trilogy utgåvan som de inte visat än vad jag vet
Ja nån "remastering" måste ju göras, men om det är samma som släpps i trologin vet ingen ännu.
Infon dom gav på Connect var bara bild på loggan och några ord om att det kommer och är years in the making.
Jag hoppas det är en remaster i Unreal engine som släpps för VR också.
Ja nån "remastering" måste ju göras, men om det är samma som släpps i trologin vet ingen ännu.
Infon dom gav på Connect var bara bild på loggan och några ord om att det kommer och är years in the making.
Jag hoppas det är en remaster i Unreal engine som släpps för VR också.
Det är nog ett krav för att få VR-stöd att rulla att köra med Unreal, än att trycka in det i en föråldrad motor. Så jag hade satsat pengar på att det är så
Det är nog ett krav för att få VR-stöd att rulla att köra med Unreal, än att trycka in det i en föråldrad motor. Så jag hade satsat pengar på att det är så
Ja jag tror du har rätt 👍
Men blir lite orolig över denna när man ser hur trilogin blivit mottagen.
https://i.imgur.com/IvVFffT.png
VR behöver inte fler dåliga portar, och de verkar inte ens lyckats göra en PC-version av ett PC-spel.
Dock är det två olika studios som gör spelen