PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
Hur går det med Media-Markts Ps5 + plus kontroll order? Är det någon av er som fått den skickat?
Står bara leverans påbörjad men inget mail än om att den är skickad.
Hur går det med Media-Markts Ps5 + plus kontroll order? Är det någon av er som fått den skickat?
Trodde man skulle ha den till på onsdag, men känslan är att man kanske har den på fredag med lite tur.
Står bara leverans påbörjad men inget mail än om att den är skickad.
Hmm samma här, det står "leverans påbörjad" sedan fredag. Frågan är varför dom inte har skickat den än?
Hmm samma här, det står "leverans påbörjad" sedan fredag. Frågan är varför dom inte har skickat den än?
Tror dom fick in många denna gång. Så det är nog många att skicka ut. Hoppas på onsdag, med lite tur.
Vart står det någonstans för er? För mig står det att jag ännu inte har beställt något, även fast jag fått orderbekräftelse.
Tror dom fick in många denna gång. Så det är nog många att skicka ut. Hoppas på onsdag, med lite tur.
Hoppas du har rätt.
Vart står det någonstans för er? För mig står det att jag ännu inte har beställt något, även fast jag fått orderbekräftelse.
Tryck på "Visa köp från" och välj sedan "Senaste 6 månaderna".
Fick också chans att köpa en via MM i fredags, lade en beställning efter många försök och strul. Fick ett bekräftelsemejl men noterade att priset aldrig korrigerades. Så jag ringde kundtjänst i fredags för att dubbelkolla med dem att beställningen ändå gått fram. Hon sa att ”ja har du fått en bekräftelse så ska allt vara bra”. Men så idag fick jag mail att min beställning annulerats! Så jag ringde kundtjänst igen och en snubbe sa att det hade blivit något fel men att jag inte ska oroa mig för de fixar det och kommer återkomma via Mail imorgon. Jag blir ändå nervös. 😂 någon mer som fått annuleringsmail?
Kunde inte hålla mig utan bad om uppdatering från Komplett (senast frågade jag i februari), och fick ett mycket snabbt svar:
"3:e maj är dessvärre fortfarande ett osäkert datum som kan ändras när som helst, så håll utkik vid mina sidor under veckan och kolla om det blir någon uppdatering. Här har vi även en FAQ på PS5 https://www.komplett.se/kundservice/frakt-och-leverans/faq-le... "
Det gjorde mig ändå hoppfull, då länken ledde till följande text om leveransdatum under mina sidor:
"För alla beställningar som inte täcks av våra nästkommande, bekräftade, leveranser så kommer vi därför att visa 31 december som preliminärt leveransdatum. Detta är ett fiktivt leveransdatum och det innebär inte att du får din Playstation 5 i slutet av året, vi hoppas ha levererat alla förbokade konsoler långt innan dess.
Vi får löpande leveranser till oss och så snart vi har ett bekräftat, säkert, leveransdatum så kommer vi att uppdatera just din beställning med ett bekräftat datum.
Bästa och snabbaste sättet du kan få info om när just din beställning kan komma att skickas, ser du på din order under “min sida”. “förväntas i lager: [datum]
” "
Tryck på "Visa köp från" och välj sedan "Senaste 6 månaderna".
Hmm, ingen leverans påbörjad på min trots order i fredags.
Hmm, ingen leverans påbörjad på min trots order i fredags.
Kollar du på datorn eller telefonen?
Kollar du på datorn eller telefonen?
Telefonen.
Telefonen.
Ser inte heller då. Kolla på datorn så ser du.
Ser inte heller då. Kolla på datorn så ser du.
Ok, tack!
Ps5 standard , är det någon som har en kod över?
Har försökt ett bra tag men lyckas inte få tag i en för att beställa :/
Använd länken och försök vinna en kod via Elgigantens utlottning till att få köpa en PS5. Du kan göra en anmälan fram till 12.00 imorgon den 27 april.
Ni som har ps5 passa på att köpa returnal till ett bra pris !
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-5-s...
Edit: de verkar ha höjt priset till 749 igen
Vad sålde de för? Jag har dock redan bokat/beställt för någon vecka sedan för 749kr, ändå billigtare än andra ställen eller digitalt.
Vad sålde de för? Jag har dock redan bokat/beställt för någon vecka sedan för 749kr, ändå billigtare än andra ställen eller digitalt.
499
Helt sjukt att enda hoppet att få en PS5 eller XSX till normalt pris är ett lotteri
Frågan är varför ni inte bokade för något år sedan på valfri sajt. Ni hade haft den nu då.
PS5 och inget annat.
Frågan är varför ni inte bokade för något år sedan på valfri sajt. Ni hade haft den nu då.
Eliminerar inte problemet
Eliminerar inte problemet
Nej såklart inte. Men varför ska alla köpa nu helt plötsligt då det inte finns några?
PS5 och inget annat.
Nej såklart inte. Men varför ska alla köpa nu helt plötsligt då det inte finns några?
Grunden är väl just att det var svårt att se hur stor efterfrågan och tillgången skulle stå sig i förväg?
Plus att det för många känns svårt att förboka något innan det ens presenterats närmare - känns fel att konstant boka samtliga nya släpp för att sen boka av det som i slutändan inte blir intressant/passar?
Lite irriterande att det är så tyst kring Mediamarkt och leveransen av konsolerna från deras utlottning. Någon som hört något?
Verkar som några fått mail att den är skickad idag.
Grunden är väl just att det var svårt att se hur stor efterfrågan och tillgången skulle stå sig i förväg?
Plus att det för många känns svårt att förboka något innan det ens presenterats närmare - känns fel att konstant boka samtliga nya släpp för att sen boka av det som i slutändan inte blir intressant/passar?
Men ps5 visste man ju på förhand att det skulle bli succé. Var annat med Xbox och jag tror ps5 kommer klassa ut Xbox även denna generation.
PS5 och inget annat.