Intervju med Machine Games om nya arbetsförhållanden, next-gen och mer!
Jerk Gustafsson snackar om förändringarna i spelbranschen senaste decenniet, hur de som studio behöver anpassa sig för nya situationer och vad next-gen kommer att innebära.
Skulle vilja se ett äventyrsspel i 3e person från dem. De är duktiga på att bygga världar och narrativ så skulle nog kunna bli bra. De måste bara våga
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Vänta lite...så han menar att man använder cut-scenes för att ge konsolen tid att hinna ladda in nästa bana/boss fight/city? Visste inte att man som spelutvecklare är tvungen att forma själva storyn efter begränsad hårdvara. Kanske blir en ändring på det med PS 5 och Xbox X/S
Vänta lite...så han menar att man använder cut-scenes för att ge konsolen tid att hinna ladda in nästa bana/boss fight/city? Visste inte att man som spelutvecklare är tvungen att forma själva storyn efter begränsad hårdvara. Kanske blir en ändring på det med PS 5 och Xbox X/S
Alla möjligheter som finns för att undvika i mån laddskärmar används... Otroligt långsamma hissar, långa korridorer m.m
Alla möjligheter som finns för att undvika i mån laddskärmar används... Otroligt långsamma hissar, långa korridorer m.m
Wow det visste jag inte. Nu känns hela spelvärlden...falsk på något sätt...som att man precis fått höra att man är inuti matrix. Får se hur jag kommer över det här...
Wow det visste jag inte. Nu känns hela spelvärlden...falsk på något sätt...som att man precis fått höra att man är inuti matrix. Får se hur jag kommer över det här...
Ignorance is bliss så att säga.