I väntan på The Division 2 – The Division patchat, nytt innehåll
4K-förbättringar, nya global events, med mera.
#massive, #patch, #the-division, #the-division-2, #ubisoft
@Makkapakka: Spongeing upplevs mycket sämre i skjutarspel tycker jag, särskilt då man möter människor. En sak om de är bepansrade som de tyngre fienderna i FC5 men det måste ändå finnas en gräns. När man skjuter en fiende utan hjälm flertalet skott i huvudet och hen fortsätter att leva så känns det inte så bra. Det bör tilläggas att jag inte spelat The Division men det här gäller alla spel det går att applicera på.
Instämmer att det känns märkligt att skjuta någon i huvudet flertalet gånger (ett eller flera magasin) utan att denne går ned.
Med Division tyckte jag främst att problemet vid release var för "lite" innehåll. Tyvärr expanderade man inte kartan mer och fyllde med innehåll. Som vanligt är det alltid svårt med lootsystem och uppgraderingar. Men just innehållet var för mig under förväntan. Tråkigt då det fanns stor potential för mer och det som fanns var bra och detaljrikt.
@Vercadi: Jag har inte spelat RB6S, men jag uppskattar personligen RPG elementen i Division. Spelet var mycket roligare än jag trodde. Det enda jag inte riktigt uppskattar är bullet sponging som de håller på med.
Det är ju för vi ser människor istället för drakar (tex wow) Hur många pilar tål en drakjävel egentligen??
Men istället för bullet sponge borde monster och bossar i Division ha tactics som gör dem riktigt svåra att träffa rätt.
Det är märkligt att än idag jämför de olärde division med "random fps" Det är ett thirdperson RPG. med fokus på just RPG elementet.
Det är ju för vi ser människor istället för drakar (tex wow) Hur många pilar tål en drakjävel egentligen??
Men istället för bullet sponge borde monster och bossar i Division ha tactics som gör dem riktigt svåra att träffa rätt.
Fast hur gör man det realistiskt, i spel utan stats och rpg så kommer ju antagligen du eller din motståndare dö rätt snabbt efter att du träffat på denne.
Så, alternativ:
1. Jättemånga fler fiender istället för mer health på en fiende.
2. Bossar kan teleportera runt jättesnabbt och är svåra att träffa.
3. Ta bort rpg'et ur the division.
Fast hur gör man det realistiskt, i spel utan stats och rpg så kommer ju antagligen du eller din motståndare dö rätt snabbt efter att du träffat på denne.
Så, alternativ:
1. Jättemånga fler fiender istället för mer health på en fiende.
2. Bossar kan teleportera runt jättesnabbt och är svåra att träffa.
3. Ta bort rpg'et ur the division.
Jag har personligen inga problem med bullet sponge, det är dessa spelare som sätter realistiskt mot rpg elementet som inte kan se förbi "människan" man skjuter.
Men på nåt vis bör man kanske sänka deras extrema hp och göra dem tuffare rent spelmässigt. Finns ju dessa as med sköldar t.ex
The division borde varit samma gameplay som rainbow siege, det här RPG skiten håller inte tycker jag
Är det inte bättre att spela Rainbow Siege då? The Division är i första hand ett RPG och det är unikt på ett sätt som många faktiskt gillar. De som inte gillade Division var i första hand de som ville ha PvP multiplayer men det var inte spelets fokus.
Sen ska det väl tilläggas att det marknadsfördes ganska illa, man ska inte sticka under stolen med att EA ville ge sken av att spelet hade mer PvP än RPG i sina gameplay trailers.