Finnkampen! Är Finland eller Sverige bäst på spel?
Älskar finland och finländare.
MEN!!
Regel nr 1: tävla aldrig mot en finne i bastubad. (Finns en dokumentär om bastu-vm där en ryss dog och finnen som vann smälte stora delar av sin hud).
Regel nr 2: reta aldrig/bli ovän med en finländare.
Regel nr 3: drick aldrig i kapp med en finländare, det slutar aldrig väl.
Regel nr 4: hävda aldrig att finländare inte kan köra bil. Se räikönnen och Häkkinen.
Regel nr 5: finlads sak är vår. Kommer ryssen SKA vi alla lämna man ur huse och åka över östersjön för att mota tillbaka ryssen.
@jonis: Tack så mycket! Man kan nästan ana att du rankar Max Payne högt om man slänger ett getöga på Captain BaseBallBat-Boy i din avatar.
Haha ja lite så. Captain BaseBallBat-Boy har hängt med ett tag nu!
Cptn BaseballBatBoy!
@PCMan: Det enda Finland är bättre på är skolan och värnplikten. Sen tar det stopp.
öl och bättre kundservice.
EDIT: och bättre på bygga vägar.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
@marcus8958: öl? Nu är du full.
@marcus8958: öl? Nu är du full.
Nej. Svensk öl från stora svenska bryggerier är tråkiga, smaklösa och duger oftast bara till en billig fylla. Jämför man Kopparbergs med Olvi så är det en stor skillnad i smak och kvalité.
Tittar man på mindre bryggerier i Sverige så blir det genast bättre men där vill jag inte uttala mig om då jag inte testat öl från mindre bryggerier i Finland.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Finland: Remedy & Supercell.
Sverige: Precis alla andra spelutvecklare i världen.
Applicerade en gnutta överdrift, men kontentan håller!
Rovio har dom ju också.. Slog mig just att Sverige + Finland i princip äger mobilspelsbranchen worldwide.
King, Supercell & Rovio..
Jo visst, Activision köpte king, men vi typ Volvo slutade ju aldrig vara svenskt!
subterranean homesick alien
Inte i någon tänkbar dimension är Two Brothers bättre än Max Payne.
Max Payne tre är ett galet bra spel... Riktigt svårslaget.
Max Payne 3 var katastrofalt dåligt. 1an och 2an var däremot fantastiska.
Räknar man bara pengar, inflytande och antalet kvalitetstitlar så vinner nog Sverige stort.
Finland har högst genomsnittsbetyg i världen vad gäller spel, följt av Sverige.