Första halvtimmen från Alpha Protocol
Asgrymt spel men det är 10ggr bättre på PC.
Alltså, han slår ner en kille nästan precis framför en säkerhetskamera, när liket sedan ligger där mitt i kameran går ändå inte larmet... Sedan försvinner liket???
Ett spel som kommer ut 2010 ska försjuttsingen inte ha lik som försvinner, ta en hint ifrån Splinter Cell och Metal Gear Solid 2-4, göm liken nånstans! Flytta dem så att inte kameror ser...
Jag som var så sugen på detta spel.
Grafiken var väl OKish, men animationerna var jävligt tråkiga, samtidig som AI:n lämnar saker att önska. Hur ljudlöst smyger han egentligen?
Alltså, han slår ner en kille nästan precis framför en säkerhetskamera, när liket sedan ligger där mitt i kameran går ändå inte larmet... Sedan försvinner liket???
Ett spel som kommer ut 2010 ska försjuttsingen inte ha lik som försvinner, ta en hint ifrån Splinter Cell och Metal Gear Solid 2-4, göm liken nånstans! Flytta dem så att inte kameror ser...
Jag som var så sugen på detta spel.
Grafiken var väl OKish, men animationerna var jävligt tråkiga, samtidig som AI:n lämnar saker att önska. Hur ljudlöst smyger han egentligen?
Liken försvinner ju i alla spel idag så what is the damn problem. Producera ett spel själv som vi alla kan spela istället och sluta trolla.
Alltså, han slår ner en kille nästan precis framför en säkerhetskamera, när liket sedan ligger där mitt i kameran går ändå inte larmet... Sedan försvinner liket???
Ett spel som kommer ut 2010 ska försjuttsingen inte ha lik som försvinner, ta en hint ifrån Splinter Cell och Metal Gear Solid 2-4, göm liken nånstans! Flytta dem så att inte kameror ser...
Jag som var så sugen på detta spel.
Grafiken var väl OKish, men animationerna var jävligt tråkiga, samtidig som AI:n lämnar saker att önska. Hur ljudlöst smyger han egentligen?
Liken försvinner ju i alla spel idag så what is the damn problem. Producera ett spel själv som vi alla kan spela istället och sluta trolla.
Liken försvinner INTE i Splinter Cell (Har inte spelat Conviction så där kan det vara så), Inte heller försvinner de ifrån Metal Gear Solid 2-4 heller, speciellt när de kan ses av en kamera etc.
Det är ett Action-RPG med Smygaralternativ, då är det inte godkänt att en övervakningskamera inte märker nedslagna vakter.
Dofilusåkaffe: Har du producerat ett eget spel?
Vilket?
Spelet är verkligen inget att ha enligt mig. Det är fult, extremt kass AI, dålig spelmekanik och tråkigt. Det enda som talar för det är interageringen med personer, då man kan välja olika svarsalternativ och faktiskt påverkar utkomsten av samtalet.
Stor besvikelse.
Argumentet "gör ett bättre spel själv då" är för övrigt det barnsligaste och sämsta som finns. De har betalt för att göra det och tar betalt för att man ska köpa det. Plus att de har gjort riktigt bra spel förut.
Spelet är verkligen inget att ha enligt mig. Det är fult, extremt kass AI, dålig spelmekanik och tråkigt. Det enda som talar för det är interageringen med personer, då man kan välja olika svarsalternativ och faktiskt påverkar utkomsten av samtalet.
Stor besvikelse.
Argumentet "gör ett bättre spel själv då" är för övrigt det barnsligaste och sämsta som finns. De har betalt för att göra det och tar betalt för att man ska köpa det. Plus att de har gjort riktigt bra spel förut.
Jaså har du redan spelat spelet? Ta och sluta trolla tack ska du göra det kan du ju göra det på Obsidians sida istället.:down:
Jaså har du redan spelat spelet? Ta och sluta trolla tack ska du göra det kan du ju göra det på Obsidians sida istället.:down:
Du kanske ska ta att lära dig vad ord du använder betyder innan du använder dem. Ditt inlägg är mer trolling än vad mitt är. Jag skrev vad jag tyckte om spelet och att ditt "argument" var värdelöst och att Obsidian gjort bra spel förut.
"A troll is someone who posts inflammatory, extraneous, or off-topic messages in an online community with the primary intent of provoking other users into a desired emotional response or of otherwise disrupting normal on-topic discussion."
Att du blir upprörd över att jag skriver min mening om spelet i fråga är inte mitt fel.
dofilus snälla sluta skäm ut dig. Du skrev ju själv i andra kommentaren hur bra spelet var samt att det var 10 gånger bättre på PC. Med ett sånt uttalande kan man ju inte anta annant än att du själv har spelat spelet så ge fan i att klaga på andra när de skriver liknande saker utan att spelat det.
Förövrigt så ser spelet jävligt sunkigt ut, man kan ju undra varför det tog så lång tid att få ut det här. BTW så tydligen så ska man med hög stealth bli helt osynlig, GG
dofilus snälla sluta skäm ut dig. Du skrev ju själv i andra kommentaren hur bra spelet var samt att det var 10 gånger bättre på PC. Med ett sånt uttalande kan man ju inte anta annant än att du själv har spelat spelet så ge fan i att klaga på andra när de skriver liknande saker utan att spelat det.
Förövrigt så ser spelet jävligt sunkigt ut, man kan ju undra varför det tog så lång tid att få ut det här. BTW så tydligen så ska man med hög stealth bli helt osynlig, GG
Lägg av vissa av oss har fått spelet. Dessutom är spelet snyggare på pc
Jag gillade mini-spelen för hacking, låsdyrkning etc. Ett snäpp över Bioshock och Oblivion i den aspekten.
Jag förstår att spelet egentligen skulle ha kommit ut i samma veva som Mass Effect 1 och det är därför det ser ut som det gör.
Jag spelar gärna spel som inte ser grafiskt bra ut, men då får man ju göra gameplay bra också. Det som syntes på filmen var ganska fjantigt. Han som spelade kanske körde på easy?
Jag kommer antagligen att skaffa Alpha Protocol när det hamnat i best buy lådan eller något sådant, för jag tycker inte det verkar värt min tid eller mina pengar just nu. (Månadens spelpeng gick till Red Dead Redemption).
Jag har skrivit det innan och gör det gärna igen då det gäller det här spelet.
Det saknar känsla och finess, totalt väck.
1. Man har fortfarande inte lärt sig hur man kodar så att ljus / lampor går att slå ut likt (splinter cell)
2. Kampsekvenser, där kan man inte blocka, ej heller använda kniv på ett mer traditionellt sätt, mer än att sticka den i halsen när inte någon ser.
3. Ryggskottshukande funkar INTE, skulle va kul och se hur personen som dem använt för motiontracking bar sig åt för att resultera i något sådant här, ser ut som gubben håller på att skita på sig.
4. A.I är en ren katastrof, ingen koll på vad mostståndaren gör (DU)
5. Vapenbalans = finns ingen, oavsett vilket vapen du använder, 1,2,3 stjärnor så uppför dem likadant, tjacka ett vapen för 100 000 och se sen hur du missar trots att FI står 4 m ifrån dig, hahahah
6. Syns tydligt att detta spelet härstammar från Unreal Tournament, fan ansiktena är ju likadana som i UT 3 eller 4
7. Inga roliga prylar i form av NV goggles eller coola vapen
8. Ingen möjlighet att slå ut FI genom att skjuta genom väggar eller dörrar
9. Kameran är horribel, omöjligt smyga på FI om denne patrullerar på en avsats, då du kommer att röjja din position
10. A.I Har röntgensyn och superhörsel då du smyger omkring, men du kan brisera en HG i närheten och då är dem tydligen döva.
11. Går inte att modifiera kläder eller utrustning likt Vegas 2, tar udden ur känslan i hela spelet, då man kanske skulle vilja ha en annan ton på utrustningen om man kryper omkring på ett tak eller smyger i en mörk korridor.
12. Buggar och hack, dåligt optimerad grafik, screentear mm
13. Din klara favorit i det här spelet kommer att vara SNABBSPOLNINGEN mellan olika sekvenser, då mkt skräp bara vill undvikas.
Detta spelet hade potential, men det såg O.E till a pissa bort totalt, nästan 600kr för detta är ett hån mot konsumenterna, då tycker jag att vilken del man än väljer i Splinter cell är att föredra.
Eller så köper man sig en PS3a och skaffar Metal gear
Det finns inte många sk Smygspel, men metalgear och SC är klara exempel på att man kan göra bra spel bara man använder hjärnan.
1 basker av 5 möjliga, detta låga betyg förtjänar O.E enbart för en så förbannat löjlig konstruktion då det gäller grafik och kodning / Optimering.
Denon / Pioneer
Efter att ha spelat de fyra första uppdragen i spelet har jag följande recension.
Voice actingen är halvdan. Det känns som om karaktären man spelar fått nån uttråkad skådis som bara läst alla rader rakt upp och ned. De flesta andra hitills är ok, men ingen Uncharted kvalitet finns. Dessutom är karaktären man spelar en skitstövel och en dryg jävel.
Laddningstiden är hemsk, speciellt om man dör för då ska senaste checkpoint laddas vilket tar lika lång tid som att ladda hela banan från början. När man börjar vid en checkpoint så går
AI och ljud igång ca 5-7 sekunder innan grafiken och styrningen fungerar så AIn har då fritt fram att skjuta och slå på en... jättekul.
Har en AI vid en kulspruta väl fått korn på en nån endaste gång så siktar han ALLTID på en, genom byggnader etc.
Hackingen, låsdyrkningen, portlosknäckning etc, fungerar bra och pausar inte hela spelet som i Oblivion så att man måste skynda sig innan fiender kommer, skitbra!
Jag var tvungen att stänga av Motion blur för det blev bara konstigt.
Att slå ned folk verkar vara absolut bäst teknik i början, kuta fram till dem å puncha ner dem. Jag spelade som Recruit och fick då inga poäng i några skills från början vilket gjorde att jag var askass på att skjuta (realistiskt visst, men på 4 meters håll borde man ändå träffa).
Det verkar inte finnas nån chans för fienden att avbryta när man väl börjat puncha så där är de döda om ingen annan skjuter på dig samtidigt.
Det är väldigt oklart när fienden kan se dig och när fienden inte kan se dig, vilket gör det svårt att lägga sig i bakhåll och använda CQC t.ex. Nån Splinter Cell är det inte.
Varje gång jag kom fram till en dörr så stannar spelet upp och verkar ladda in nästa AI batch/grafik whatever. Skitdrygt.
När man ska handla vapen på svarta marknaden är det 3-10 sekunders väntetid när du byter från Pistol-SMG-Maskingevär-Gadgets-Intel och 1-2 sekunder när du byter mellan sakerna i kategorierna. Helt ofattbart dåligt, ladda in alla vapen i minnet på en gång istället.
Det går inte att zooma på kartorna till banan.
Överallt där det går att hoppa upp på en låda eller klättra på en stege etc, är det utmarkerat med en GUI markör så att man vet att just den lådan går att klättra på men ingen annan... Drygt när man vill ta sig över något men just den lådan inte är tillåten att klättra på.
Hoppa går inte, det finns speciella ställen där man kan välja Leap.
När man ska droppa från en höjd så hoppar han ibland hela vägen ned, ibland hänger han kvar. Vilket som ska hända just denna gång är svårt att veta vilket gör att man ibland blir hängande med fiender som skjuter på en när man trodde man skulle landa direkt och kunna skjuta tillbaka.
Det går inte att sitta ned i soffan och titta på TVn...
Trots detta kommer jag nog fortsätta spela en bit till bara för att få reda på hur dynamiken i dialogsystemet påverkar spelet.
Men det är inte värt 400kr, Har du en konsol. Köp Splinter Cell eller Metal Gear Solid i stället.
Uppdatering: Efter att ha uppgraderat drivrutinerna och INTE konverterat MKV till Mpeg i bakgrunden så har hackandet försvunnit
Segheten i menyerna har också försvunnit, men av nån anledning så hackar ljud/filmer nån gång ibland.
Storyn verkar rätt ball och dialogsystemet är något jag gärna hade sett i KOTOR1-2.
Att slå ned folk verkar vara absolut bäst teknik i början, kuta fram till dem å puncha ner dem. Jag spelade som Recruit och fick då inga poäng i några skills från början vilket gjorde att jag var askass på att skjuta (realistiskt visst, men på 4 meters håll borde man ändå träffa).
Det är inte bara att kuta fram och slå. Kanske i de första updragen men inte senare, vissa fiender är bättre än andra. Och det där med att man är dålig med pistoler är liksom likadant med KOTOR etc (andra rpg) lägger man inga skills på det så missar man.