Retro Console Mania - NES, javisst!

Medlem
Retro Console Mania - NES, javisst!

Japp, det är sant. Nu finns det ett Nintendo Entertainment System in da house.

Vi går tillbaka 20 år i tiden. Hos och med vänner spelade jag NES tills tummen och pekfingret blödde - track and field, mario och excite bike. Det gick verkligen ingen nöd på oss på den tiden, och jag fick senare en Commodore 128 som vi köpte av ett par goda vänner. Ojoj vilka tider. Kassettspel, evighetslånga laddningstider...

Och nu, 20 år senare, har ett NES har funnit sin plats här hemma, i vår tv-bänk och i våra hjärtan, genom den tidigare nämnda Fyndbörsen runt hörnet. Tre spel blev det också: Super Mario Bros., Track & Field II samt Bionic Commando.

Det var dock inte lätt den här gången heller (se tidigare inlägg) - konsolen spelade svårflörtad i form av grå/svart blinkande över tvskärmen. Ett välbekant problem, har jag förstått. Ringer det en klocka? Efter att ha plockat isär konsolen i sina beståndsdelar (ja, det är sant!!!) och rengjort varenda liten pinal, samt även rengjort de tre spel jag köpte till, fungerade dock allt utmärkt!

Det ska minsann inte vara lätt - och visst är mekandet och skruvandet och ojandet och svettpärlorna en del av förtjusningen med våra kära gamla konsoler?

Här följer ett par lagom arrangerade bilder av näskonsolen.

Ha det bRa!

ps. här är någon som diskar sin konsol: http://web.telia.com/~u28004897/nes/nes.htm - moderkort och allt! ds (nej inte Nintendo DS...).

#blogg

1
Skriv svar