Dishonored II – spana in den nya staden Karnaca
Det ser ut som en bättre version av Bioshock Infinitie' Colombia, minus bergen förstås.
Alltid kul när de inte gör exakt samma sak en gång till. Men jag hoppas de inte tappar bort den där härliga steampunk-känslan som de lyckades så bra med i originalet. Jag vill inte ha bara palmer och sandstränder.
Vill inte ha palmer och sandstränder överhuvudtaget. Visst det ser fint ut. Men tycker inte det passar dishonored. Vill ha en mörk och smutsig värld.
Alltid kul när de inte gör exakt samma sak en gång till. Men jag hoppas de inte tappar bort den där härliga steampunk-känslan som de lyckades så bra med i originalet. Jag vill inte ha bara palmer och sandstränder.
Vill inte ha palmer och sandstränder överhuvudtaget. Visst det ser fint ut. Men tycker inte det passar dishonored. Vill ha en mörk och smutsig värld.
Även ett mörkt tema får gärna innehålla kontraster. Det kan ofta förstärka det man verkligen vill framföra.
Alltid kul när de inte gör exakt samma sak en gång till. Men jag hoppas de inte tappar bort den där härliga steampunk-känslan som de lyckades så bra med i originalet. Jag vill inte ha bara palmer och sandstränder.
Vill inte ha palmer och sandstränder överhuvudtaget. Visst det ser fint ut. Men tycker inte det passar dishonored. Vill ha en mörk och smutsig värld.
Även ett mörkt tema får gärna innehålla kontraster. Det kan ofta förstärka det man verkligen vill framföra.
Håller med. Många var arga på ex Max Payne 3 för den på ytan soliga exteriören. Men Rio's solstänkta gator gav en utmärkt kontrapunkt till storyns djupt sombra toner. Samma här, kan man hoppas.
Jag hoppas banorna är mer öppna än i ettan. Det spelet hade på tok för linjär leveldesign för att vara ett kul stealth-spel.
Ja fy fan, jag stod inte ut. Det kändes (nivådesignmässigt) lika svårsmält som om man försökt göra ett open world MMO i HL1-motorn. Det var liksom smärtsamt uppenbart att detta är stängda nivåer.