Psykolog: Fanboys är kära i sina maskiner
...vilket får mig att direkt tänka på mitt första möte med mitt livs kärlek.
Du gav mig just gåshud. Öppningsjingon har förvanskats en hel del. Önskade att Sony hade behållit den.
Kul att en psykolog förklarar det, även om det mer eller mindre varit ganska klart att det är något sådant som ligger bakom.
Alternativt kan det vara att man känner samhörighet med de som tycker om och har samma saker. Eller att man bara tycker det är kul att kasta skit på andra, det finns ju sådana också.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Du gav mig just gåshud. Öppningsjingon har förvanskats en hel del. Önskade att Sony hade behållit den.
Japp, den är episk.
Kul att en psykolog förklarar det, även om det mer eller mindre varit ganska klart att det är något sådant som ligger bakom.
Alternativt kan det vara att man känner samhörighet med de som tycker om och har samma saker. Eller att man bara tycker det är kul att kasta skit på andra, det finns ju sådana också.
Ligger nog olika orsaker bakom. Från min egen erfarenhet när man har växt upp så har barn/ungdomar och även vuxna haft en tendens att hela tiden sträva efter att vara bättre en den andra. Ta vuxna människor med sina bilar och sin inkomst som exempel. Prylar ingår till slut i det personliga.
enda maskinen som jag har varit/är kär i är Amigan.
den har för alltid en säkrad plats i mitt hjärta oavsett vad för nytt som kommer på marknaden.
nes, snes, mega drive osv, javisst, de finns där med, men Amigan slår mitt hjärta ännu hårdare för.
PCn är jag inte är i, inte heller dagens konsoller, de är roliga att spela på, men nej, det "magiska" som fanns på Amiga tiden finns inte riktigt idag, kanske hos dagens kids, men inte hos mig och det beror inte på att jag har vuxit upp, är en lika stor spel nörd idag som jag var då och spelar allt som jag kommer åt, beror på att jag tycker att dagens spel inte håller måttet.
Samma sak som med fotbollsnördarna som ska puckla på varandra så fort det hejas på fel lag.
Detta gäller ju allt egentligen.
Japp, den är episk.
N64 startades upp snabbare om jag minns rätt, men damn vad mycket mer episk ps1ans startup var
Game long and prosper
Samma sak som med fotbollsnördarna som ska puckla på varandra så fort det hejas på fel lag.
Är själv en "fotbollsnörd" men inte fan vill jag puckla på polarna som håller på "fel" lag. Pikar dem ofc. men knappast börjar man svinga.
http://oldcomputers.net/pics/C64-left.jpg
<3 <3 <3
The one and only!!
enda maskinen som jag har varit/är kär i är Amigan.
den har för alltid en säkrad plats i mitt hjärta oavsett vad för nytt som kommer på marknaden.
nes, snes, mega drive osv, javisst, de finns där med, men Amigan slår mitt hjärta ännu hårdare för.
PCn är jag inte är i, inte heller dagens konsoller, de är roliga att spela på, men nej, det "magiska" som fanns på Amiga tiden finns inte riktigt idag, kanske hos dagens kids, men inte hos mig och det beror inte på att jag har vuxit upp, är en lika stor spel nörd idag som jag var då och spelar allt som jag kommer åt, beror på att jag tycker att dagens spel inte håller måttet.
Kan bara instämma till punk och pricka. Amiga eran, sedan länge svunnen. Men ALDRIG bortglömd.
Bättre än en fix.
Är själv en "fotbollsnörd" men inte fan vill jag puckla på polarna som håller på "fel" lag. Pikar dem ofc. men knappast börjar man svinga.
Va?? Jag spöar på alla mina ''kompisar'' som håller på andra lag än jag själv. Trodde alla gjorde det...?
Va?? Jag spöar på alla mina ''kompisar'' som håller på andra lag än jag själv. Trodde alla gjorde det...?
ELF menar nog dom som GÖR DET och inte dom som INTE GÖR DET..........................................................Eller vad tror ni, Einsteins?
Luktar pseudovetenskap.
Dopamin utsöndras även när du upplever smärta. Innebär det att kärlek är som att bryta benet?
Psykologi är rätt mycket pseudovetenskap, så ja. Annars är själva beteendet inte så orimligt, om man undviker att reducera det till just dopaminnivåer. Rätt så mycket klassiskt betingning: en skön känsla betingas med konsolen, som sen då framkallar känslan även när det som är den egentliga orsaken (spelupplevelsen) inte är närvarande. Om då någon rackar ner på konsolen rackar de även ner på nåt man själv har (falska) positiva känslor gentemot. Typ som att racka ner på nåns kompis.