Josef Fares: Jag har något att tillföra spelbranschen
Josef Fares är bergsäker på att hans spel Brothers: A Tale of Two Sons gör något nytt.<S
Jag tror det här spelet blir annorlunda och bra. Bara trevligt att han ger sig in på ett nytt område.
Spelvärlden behöver fler visionärer, jag hoppas att Fares och Starbreeze lyckas leverera allt dom lovat.
Ser fram emot spelet
Håller helt klart med. Det är därför jag aldrig ställer mig till gruppen som surar över att Mullenöx lovar mer än vad han kan hålla. För ur en bra idé med dåligt utförande, då kommer det alltid någon som inspireras av att göra det bra.
I am the black wizards.
Det kan nog behövas lite nytt folk bland utvecklarna.
De flesta som är med och skapar spel är personer som själva spelat spel sedan ung ålder och har fastnat lite i ett visst tänk om vad spel är/kan vara. Ibland när man läser på forum som detta så får man intrycket att rätt många spelare har fastnat i vissa fack också.
Journey är ett av de få exempel de senaste åren som verkligen vågat gå utanför de etablerade ramarna.
Jag var lite skeptisk innan detta då jag fördomsfullt nog tänkte typ "äh, Fares, vad tusan vet han om spel? Han får väl inget stöd till sina filmprojekt". Jag inser nu när jag hört honom diskutera spel och ambitioner hur otroligt fel ute jag var, han verkar veta vad han snackar om.
Spelvärlden behöver fler visionärer, jag hoppas att Fares och Starbreeze lyckas leverera allt dom lovat.
Ser fram emot spelet
Håller helt klart med. Det är därför jag aldrig ställer mig till gruppen som surar över att Mullenöx lovar mer än vad han kan hålla. För ur en bra idé med dåligt utförande, då kommer det alltid någon som inspireras av att göra det bra.
Bra sagt. Vi behöver fler drömmare! "Zombies" finns det gott av.
Have a good time!
Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.
Om det är något vi inte behöver är ju enklare spel där allt ska vara så enkelt och självklart inom tre sekunder.
Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.
Inte kört Sleeping Dogs, men Batman har ju skitenkla kontroller? För du menar väl Arkham-spelen?
Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.
Inte kört Sleeping Dogs, men Batman har ju skitenkla kontroller? För du menar väl Arkham-spelen?
På vilket sätt var det fel på kontrollerna eller hade "lång" inlärningskurva? Syftar du på kombos och dylikt?
Spelvärlden behöver fler visionärer, jag hoppas att Fares och Starbreeze lyckas leverera allt dom lovat.
Ser fram emot spelet
Håller helt klart med. Det är därför jag aldrig ställer mig till gruppen som surar över att Mullenöx lovar mer än vad han kan hålla. För ur en bra idé med dåligt utförande, då kommer det alltid någon som inspireras av att göra det bra.
Det jag tycker är så synd med just honom är hans fans, eller snarare oss gamers. Han lovar mycket som aldrig kommer in i spelen, så i jämförelse med vad man får blir man kanske lite besviken, men spelen är ändå inte dåliga. Han gör bra spel, alltid gjort. Andra personer dissar Fable, Black and White osv för att han "aldrig håller vad han lovar".
Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.
Wait wat?! Sleeping dogs hade väll typ en knapp man komboade med haha. och de andra är ju inte alls speciellt komplicerade.
Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.
Att du inte tar och testar Mortal Kombat eller SF2 till megadriven...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Spelvärlden behöver fler visionärer, jag hoppas att Fares och Starbreeze lyckas leverera allt dom lovat.
Ser fram emot spelet
Håller helt klart med. Det är därför jag aldrig ställer mig till gruppen som surar över att Mullenöx lovar mer än vad han kan hålla. För ur en bra idé med dåligt utförande, då kommer det alltid någon som inspireras av att göra det bra.
Det jag tycker är så synd med just honom är hans fans, eller snarare oss gamers. Han lovar mycket som aldrig kommer in i spelen, så i jämförelse med vad man får blir man kanske lite besviken, men spelen är ändå inte dåliga. Han gör bra spel, alltid gjort. Andra personer dissar Fable, Black and White osv för att han "aldrig håller vad han lovar".
Jag håller med, och själv har jag alltid gillat hans spel. Tyckte exempelvis Fable 3 var ruskigt bra. Jag brukar inte lyssna på vad folk säger, utan gå efter vad jag ser. Tyvärr gjorde jag tvärtom med Aliens
I am the black wizards.
Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.
Inte kört Sleeping Dogs, men Batman har ju skitenkla kontroller? För du menar väl Arkham-spelen?
På vilket sätt var det fel på kontrollerna eller hade "lång" inlärningskurva? Syftar du på kombos och dylikt?
Precis. ALLTSÅ har inte tillräckligt med ramminne i skallen för att komma ihåg alla combos.
Det var detta...
Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.
Du måste driva med oss.
lång ilärningskurva?
sleeping dogs
batman
far cry?
hade du sagt unreal tournament quake eller nått hade jag förstått dig något men dessa spel svåra.
ojojoj det bådar inte gott för spelbranchen om dom flesta har denna inställning.
Riktigt skön intervju!
Tycker han har många bra poäng, tex:
"Det är ju ingen som frågar om filmen var 2 eller 2,5h timme utan det är ju upplevelsen som räknas" tycker det är rätt så stor hysteri ibland när det gäller spel hur långa dom är istället för att fokusera på den totala upplevelsen man fått ut.
Tror det blir ett riktigt nice spel.
Riktigt skön intervju!
Tycker han har många bra poäng, tex:
"Det är ju ingen som frågar om filmen var 2 eller 2,5h timme utan det är ju upplevelsen som räknas" tycker det är rätt så stor hysteri ibland när det gäller spel hur långa dom är istället för att fokusera på den totala upplevelsen man fått ut.
Tror det blir ett riktigt nice spel.
En skillnad att tänka på är förstås att ett AAA-spel kostar 300-500 kronor...