Battlefield: Bad Company
En soldatshooter från Dice. Med solospelande i centrum. Enbart för konsol. Mina damer och herrar - jag tror mig ha sett ett stycke briljans i vardande.
Spelet är som sagt inte färdigt. Det jag såg ingame (ungefär en halvtimmes lirande) är hursomhelst grymt snyggt, så jag tror inte att du behöver frukta för att fula träd ska förstöra upplevelsen, @4eye. Om så ändå sker kan du alltid förstöra dem. Alla de ca 30 000 som finns per bana.
Suger att de inte kommer till datan
Håller med där
Hur mycket kan sprängas sönder egentligen nu när de säger att man kan inte spränga allt för då skulle det inte finnas nåt kvar på banan? Vilket jag personligen tror är skitsnack. Vill man få det realistiskt så ska man kunna spränga allt! Är det större banor och man vill lägga ner massa onödig tid på att spränga allt i luften så ska det gå att göra så också. Däremot är det DICE/EA vi pratar om. I BF kunde man inte äns förstöra små stolpar även om det var ren MP så hade det knappast gett högre ping eller mer lagg. Så nej jag tror att deras motor helt enkelt inte klarar av att få allt/mycket förstörda grejer utan att det börjar hacka och det har inget att göra med ifall folk vill spränga sönder grejer eller ej. Vill de att det ska finnas mer skydd så lägg till en spade i spelet och gör så man kan gräva gropar istället.
Måste dock säga att det ser bra ut. Hoppas för alla konsolare att de bara inte begränsar spelet mer och mer ju närmare releasedatum man kommer.
Hur mycket kan sprängas sönder egentligen nu när de säger att man kan inte spränga allt för då skulle det inte finnas nåt kvar på banan? Vilket jag personligen tror är skitsnack. Vill man få det realistiskt så ska man kunna spränga allt! Är det större banor och man vill lägga ner massa onödig tid på att spränga allt i luften så ska det gå att göra så också.
Nej, man ska inte kunna spränga allt. Det blir inte kul när en stadsbana helt plötsligt är en ökenbana. Det är skillnad på en kul spelupplevelse och en helt realistisk spelupplevelse.
Däremot är det DICE/EA vi pratar om.
Ehhh... Va? Sluta flame:a
I BF kunde man inte äns förstöra små stolpar även om det var ren MP så hade det knappast gett högre ping eller mer lagg.
Bevisa det, snälla. Kan du också motivera hur det är centralt för upplevelsen att förstöra stolpar? BF2 sålde fler exemplar än de flesta spel i samma stil, spel med fysik.
Så nej jag tror att deras motor helt enkelt inte klarar av att få allt/mycket förstörda grejer utan att det börjar hacka och det har inget att göra med ifall folk vill spränga sönder grejer eller ej. Vill de att det ska finnas mer skydd så lägg till en spade i spelet och gör så man kan gräva gropar istället.
Du inbillar dig själv en massa grejer som du vill pracka på andra... Har du något att komma med, förutom det du tror?
Måste dock säga att det ser bra ut. Hoppas för alla konsolare att de bara inte begränsar spelet mer och mer ju närmare releasedatum man kommer.
Det tror jag inte, eftersom jag tror mer på Patrick Bach (producent på DICE) än dig
Det är ett svek att spelet inte utvecklas först och främst till PC. Bojkott-varning av Dice om det inte kommer till PC överhuvudtaget. Jag har BF2 och expansion, och skulle gärna köpa fler spel av Dice eftersom de är duktiga och gör bra spel. Men att fullständigt skita i oss PC-spelare är oacceptabelt. Dumma Dice!
Det är ett svek att spelet inte utvecklas först och främst till PC. Bojkott-varning av Dice om det inte kommer till PC överhuvudtaget. Jag har BF2 och expansion, och skulle gärna köpa fler spel av Dice eftersom de är duktiga och gör bra spel. Men att fullständigt skita i oss PC-spelare är oacceptabelt. Dumma Dice!
Du får vända på myntet också...
Battlefield Modern Combat var inte mycket att hänga i granen.
Nej, man ska inte kunna spränga allt. Det blir inte kul när en stadsbana helt plötsligt är en ökenbana. Det är skillnad på en kul spelupplevelse och en helt realistisk spelupplevelse.
Om du tänker efter så skulle man behöva väldigt mycket sprängmedel7stridsvagnar och mycket tid för att spränga ALLT i luften. Dvs ingen skulle göra det endå men man vill ha möjlighet till att gå fram till en vägg, sätta upp C4 eller liknande och blåsa bort halva huset eller vad det nu skulle kunna vara. Eller när du sitter i stridsvagn. Du sak kunna köra igenom mindre hus tex. Utvecklarna ska inte välja åt dig hur och var du sak spränga dig igenom utan det ska man kunna bestämma själv.
Ehhh... Va? Sluta flame:a
Flamar inte utan talar av erfarenhet.
Bevisa det, snälla. Kan du också motivera hur det är centralt för upplevelsen att förstöra stolpar? BF2 sålde fler exemplar än de flesta spel i samma stil, spel med fysik.
Jag älskade BF2 men att inte kunna köra över stolpar med en 60-tons stridsvagn var ju lite löjligt eller hur. Hade man kunnat köra över fler grejer som plåtstaket och liknande så hade det också ändrat taktiken i spelet så visst påverkade det spelupplevelsen och kännslan. BF2 var dock bra och kul spel trotts alla buggar och balansproblem så man struntade i de "mindre" grejerna.
I BF kunde man inte äns förstöra små stolpar även om det var ren MP så hade det knappast gett högre ping eller mer lagg. Så nej jag tror att deras motor helt enkelt inte klarar av att få allt/mycket förstörda grejer utan att det börjar hacka och det har inget att göra med ifall folk vill spränga sönder grejer eller ej.
Okunnigt trams. Faktum är att Refraction-motorn som drev BF och även Refraction 2 (BF2) har stöd för terrängdeformering, utan att det "börjar hacka". I orginalplanerna för BF1942 fanns det möjligheter att skjuta sönder det mesta, men vid speltestning framkom att multiplayer blev gravt lidande av detta. Så till den milda grad att man tom tog bort möjligheterna att spränga små trähus på Guadalcanal. Inte ens brodestruktion behöll man då det påverkade MP så mkt.
Frostbite är ju i princip den fjärde generationens motor; från Codename:Eagle, BF1942, (BF:V), BF2 och Modern Combat (som iaf gav lite konsolvana). Det är ett ovedersägligt faktum att DICE spelmotorer, men sin stora skala, alltid saknat konkurrens i just den genren (stort, många spelare, fordon). Eller är det bara jag som finner ET:QW lite bristande i sina stycken?
Jag har sett Frostbite in action och kan bara säga att jag är äckligt imponerad. Det minst lika snyggt som Crysis och flyter perfekt, men det är ju multiplayer man vill åt...
Förresten går det rykten om att PC-version visst kommer, men det är bara rykten. Inte SÅ svårt att jobba med PC om man gjort en 360-version dock....
Okunnigt trams. Faktum är att Refraction-motorn som drev BF och även Refraction 2 (BF2) har stöd för terrängdeformering, utan att det "börjar hacka". I orginalplanerna för BF1942 fanns det möjligheter att skjuta sönder det mesta, men vid speltestning framkom att multiplayer blev gravt lidande av detta. Så till den milda grad att man tom tog bort möjligheterna att spränga små trähus på Guadalcanal. Inte ens brodestruktion behöll man då det påverkade MP så mkt.
Frostbite är ju i princip den fjärde generationens motor; från Codename:Eagle, BF1942, (BF:V), BF2 och Modern Combat (som iaf gav lite konsolvana). Det är ett ovedersägligt faktum att DICE spelmotorer, men sin stora skala, alltid saknat konkurrens i just den genren (stort, många spelare, fordon). Eller är det bara jag som finner ET:QW lite bristande i sina stycken?
Jag har sett Frostbite in action och kan bara säga att jag är äckligt imponerad. Det minst lika snyggt som Crysis och flyter perfekt, men det är ju multiplayer man vill åt...
Förresten går det rykten om att PC-version visst kommer, men det är bara rykten. Inte SÅ svårt att jobba med PC om man gjort en 360-version dock....
Klart att alla dessa motorer har stöd för terrängdeformering. Annars hade man inte kunnat välta vissa grejer. Frågan är varför man egentligen valde att inte ha stolpar, stakett, lampor eller andra mindre grejer som kunde vältas. Tror knappast att några stolpar ändrade gameplay utan det måste ha varit på grund av att man ville ha så låg ping som möjligt för att kunna ha fler spelare på banan. Ser annars ingen poäng att ta bort denna möjlighet.
Håller med angående ET:QW. Det skulle ju egentligen konkurrera med BF2 men BF2 kom och gick och ET:QW har inte ens kommit än. Väntade mig också minst 64-spelare i ET:QW samt bra mycket bättre känsla speciellt i fordonen.
Ja det kommer nog PC-version med. Om inte så håller de nog på med annat spel som lär komma till PC. Hoppas dock inte på att man bara portar spelet från xboxen till PC:n som många verkar göra nuförtiden.
Självklart kommer det här till PC också. Tror inte att Dice har hjärta att svika PC-fansen.
Om jag inte minns helt fel så har någon snubbe på DICE sagt att man inte vill göra en portning till PC, då han själv verkligen hatade portningar och att dom ofta blir en besvikelse.
Fast ibland kan dom ju ångra sig