WarRock
Om man jobbar som spelutvecklare och ska sätta igång med ett nytt projekt kan man antingen göra något helt nytt eller ta något gammalt, beprövat och göra en ny variant. Utvecklaren Dream Execution har valt att göra det senare och bakat ihop två av de mest populära online-pangarna, Counter-Strike och Battlefield 2, till ett och samma spel.
bf2 är inte ett kvalitetsspel, kanske jämfört med warrock(?), men inte jämfört med de flesta andra.
För att vara gratis så är det helt okey. Känns lite som ett nutida mod för Battlefield 1942. Spelade det också när det var gratis men tröttnade på grund av det konstanta lagget plus att man var tvungen att spela varje dag för att få ihop stålar så man kunde "leasa" sina uppgraderade vapen.
Sen är inte BF2 eller 2042 mycket att hurra över. BF2 blir ju någorlunda spelbart med Project Reality men annars är det rätt sunkigt.
Den filen som finns i filarkivet är väldigt gammal tror jag. Om man laddar ner från WarRocks sida så tar den lite över 600mb.
ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4
usch! man blir nästan arg på folk som släpper spel som ser ut som någon form av släpad roadkill.
Var glad att folk försöker, detta spelet kanske inte blev någon succé, men det hade lika väl kunnat vara hur j*vla kul som helst.. Om människor inte gjorde spel och provade sig fram skulle det väl inte va så kul? ... titta på Tibia t.ex, eller andra spel som inte ser speciellt kul ut och som har ganska udda/kass? grafik men som är bra mycket roligare än de flesta andra spel.
Jag har spelat BF2 aktivt och var fly förbannad att man betalade för ett spel som man var tvungen att kunna programera om för att kunna spela. Så här har man ett spel som förvisso inte är lika snyggt men dock gratis & spelbart, helt klart värt att dra ner om man vill ha lite konstant action :).
Kom ihåg att ni är tvugna att hålla musen över "laddrutan" när ni startar spelet för att det ska ladda in ;).
living let die
usch! man blir nästan arg på folk som släpper spel som ser ut som någon form av släpad roadkill.
Var glad att folk försöker, detta spelet kanske inte blev någon succé, men det hade lika väl kunnat vara hur j*vla kul som helst.. Om människor inte gjorde spel och provade sig fram skulle det väl inte va så kul? ... titta på Tibia t.ex, eller andra spel som inte ser speciellt kul ut och som har ganska udda/kass? grafik men som är bra mycket roligare än de flesta andra spel.
Nej.
I'm the best around...
Håll er borta från WarRock. Gav det ett test för några dagar sedan men det var knappast en dans på rosor.
Laddade ner spelet och registrerade mig på hemsidan, installerade och loggade in. Så fort jag anslutit till en server så möttes jag av meddelandet att jag blivit bannad av punkbuster. Jaha, tänkte jag och begav mig till forumet för att se vad som försigick. Efter lite kikande hit och dit, pratande med supporten så kom jag fram till problemet. WarRocks nätkod är nämligen så uselt utformad att vemsomhelst med ynklig tcp/ip-erfarenhet kan utnyttja den dåliga kodningen för att få vissa fördelar inne i spelet. Till exempel så kan något så enkelt som att begränsa sin bandbredd till 1kb/s få en att bli näst intill osårbar. Programmerarna bakom WarRock blev naturligtvis bestörta över detta, och istället för att fixa den dåliga kodningen så bestämmde dem sig för att helt enkelt bannlysa alla spelare som har någon form av bandbreddskontrollerande program installerat (t.ex NetLimiter, som jag har).
Orkade ärligt talat inte bry mig mer i detta, så jag avinstallerade spelet och försökte förtränga hela upplevelsen.
Alltså, varför gnäller varenda FZ-recensent på grafiken när de sitter på datorer med hårdvara anno 2003? Patetiskt.
Nu har ju spelet systemkrav på Radeon 8500LE / Geforce MX400 eller bättre så man tycker ju inte att man borde ha det värsta grafikkortet på marknaden för att spela det...
Dessutom har utvecklaren FX5700 / ATI 9200 som REKOMMENDERAT grafikkort...
Hell Tengil, vår befriare!