Rainbow Six: Siege större nu än vid debuten; antifuskjobbet fortsätter
Ett förbannat roligt spel, kan dock inte hålla med om att det varit så mycket fuskare i det som folk sagt. Problemet är att dom gånger folk fuskanklagat någon i det är när man skjutit ihjäl någon genom väggen och då har orsaken varit till 95% av gångerna att man kan se vissa kroppsdelar som sticker ut eller gevärspipan som åker ut genom väggar
Sen spelet kom.
4k texturerpack.
6 nya operatörer.
Ständigt bättre balansering av kartor, vapen och operatörer.
Nya unika kartor.
Bättre comp-käge.
Konstigt att man inte använder tex spelet när man testar grafikkort då de har massor av intressanta effekter och en bra benchmark.
Är det att ni kör med kompisar som gör så att det är roligt?
Jag kör själv och spelet blir... meh typ
Inte kört sen andra vågen av Operatörer kom, men utan vänner så blir matcherna väldigt annorlunda från om du hade kört med ett par vänner och kommunicerar som är extremt viktigt i detta.
Du Kanske kan hitta en eller 2 en runda som använder VOIP men dom kanske lämnar efter nån runda så är du ensam igen.
Men överlag så skulle jag rekommendera att lira med vänner helt klart, blir otroligt mycket roligare
Är det att ni kör med kompisar som gör så att det är roligt?
Jag kör själv och spelet blir... meh typ
Inte kört sen andra vågen av Operatörer kom, men utan vänner så blir matcherna väldigt annorlunda från om du hade kört med ett par vänner och kommunicerar som är extremt viktigt i detta.
Du Kanske kan hitta en eller 2 en runda som använder VOIP men dom kanske lämnar efter nån runda så är du ensam igen.
Men överlag så skulle jag rekommendera att lira med vänner helt klart, blir otroligt mycket roligare
Ett problem är att jag har inga vänner som spelar det :/
Och jag _fattar_ bara inte hur man hittar nya att spela med, spelvärlden är sjukt reserverad i små grupper känns det som
Jättebra spel som jag önskar att jag hade mer tid att spela. Ännu bättre nu med fler kartor och fler operatörer, en drös med korrigeringar och buggfixar.
Ett förbannat roligt spel, kan dock inte hålla med om att det varit så mycket fuskare i det som folk sagt. Problemet är att dom gånger folk fuskanklagat någon i det är när man skjutit ihjäl någon genom väggen och då har orsaken varit till 95% av gångerna att man kan se vissa kroppsdelar som sticker ut eller gevärspipan som åker ut genom väggar
Fast det skall vara fixat i senaste patchen, Skull Rain eller vad den hette.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Jättebra spel som jag önskar att jag hade mer tid att spela. Ännu bättre nu med fler kartor och fler operatörer, en drös med korrigeringar och buggfixar.
Ett förbannat roligt spel, kan dock inte hålla med om att det varit så mycket fuskare i det som folk sagt. Problemet är att dom gånger folk fuskanklagat någon i det är när man skjutit ihjäl någon genom väggen och då har orsaken varit till 95% av gångerna att man kan se vissa kroppsdelar som sticker ut eller gevärspipan som åker ut genom väggar
Fast det skall vara fixat i senaste patchen, Skull Rain eller vad den hette.
Nope det är det inte, körde då skull rain släpptes och min första kill var att jag såg en killes båda ben sticka ut genom väggen, så jag bursta iväg några skott sedan blåste jag bort väggen och han dog med
all cred till utvecklarna, släpper ett spel om än opolerat och följer upp det med patchar, kartor och annat innehåll som många slår in i ett eller flera 120 kr dlc-paket.
Vad annat än ökad populäritet och nya kunder som öppnar plånboken kan man förvänta sig?
Jag köper hellre ett färdigutvecklat spel senare i livscykeln än ett flashigt ofärdigt spel vid release.
Jättebra spel som jag önskar att jag hade mer tid att spela. Ännu bättre nu med fler kartor och fler operatörer, en drös med korrigeringar och buggfixar.
Ett förbannat roligt spel, kan dock inte hålla med om att det varit så mycket fuskare i det som folk sagt. Problemet är att dom gånger folk fuskanklagat någon i det är när man skjutit ihjäl någon genom väggen och då har orsaken varit till 95% av gångerna att man kan se vissa kroppsdelar som sticker ut eller gevärspipan som åker ut genom väggar
Fast det skall vara fixat i senaste patchen, Skull Rain eller vad den hette.
Nope det är det inte, körde då skull rain släpptes och min första kill var att jag såg en killes båda ben sticka ut genom väggen, så jag bursta iväg några skott sedan blåste jag bort väggen och han dog med
Tänkte på denna:
"One point of frustration from the community occurred when a player was killed through a wall, and only realize after watching the Kill Cam that their leg was visible from the other side. We have addressed this in Patch 4.0, courtesy of significant improvements to what we call “dynamic clipping”. When a player goes prone against a wall or a deployable shield, their body parts will no longer be visible from the other side. This is done by clipping body parts that collide with the geometry of a given object. This will also prevent Operators from clipping through walls by going prone or entering a DBNO state next to them, as well as instances where an Operator would clip through a trapdoor. It is extremely important, as it provides a more level playing field for all Operators.
We are very excited about the changes that this will bring, but would like to note that this technology is still being tweaked and improved, so there may be fringe cases where clipping still occurs. Additionally, while body parts will not be visible when they are clipped through an object, they will still be able to take damage. As previously noted, this technology is still in its infancy and we will continue to work on improving it. One particular goal is to apply the same process to weapon and gadget clipping as well. Keep your eyes peeled for this in a coming patch!"
Fast notera då det fetstilta.
Har det inte blivit bättre?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Är det att ni kör med kompisar som gör så att det är roligt?
Jag kör själv och spelet blir... meh typ
Du kan lira med oss om du vill? Vi är ca 5 pers som lirar då o då så vi behöver inhoppare:) kraven är att man ska va lätt o prata med så man kan köra taktiskt som grupp.
Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!
Jättebra spel som jag önskar att jag hade mer tid att spela. Ännu bättre nu med fler kartor och fler operatörer, en drös med korrigeringar och buggfixar.
Ett förbannat roligt spel, kan dock inte hålla med om att det varit så mycket fuskare i det som folk sagt. Problemet är att dom gånger folk fuskanklagat någon i det är när man skjutit ihjäl någon genom väggen och då har orsaken varit till 95% av gångerna att man kan se vissa kroppsdelar som sticker ut eller gevärspipan som åker ut genom väggar
Fast det skall vara fixat i senaste patchen, Skull Rain eller vad den hette.
Nope det är det inte, körde då skull rain släpptes och min första kill var att jag såg en killes båda ben sticka ut genom väggen, så jag bursta iväg några skott sedan blåste jag bort väggen och han dog med
Tänkte på denna:
"One point of frustration from the community occurred when a player was killed through a wall, and only realize after watching the Kill Cam that their leg was visible from the other side. We have addressed this in Patch 4.0, courtesy of significant improvements to what we call “dynamic clipping”. When a player goes prone against a wall or a deployable shield, their body parts will no longer be visible from the other side. This is done by clipping body parts that collide with the geometry of a given object. This will also prevent Operators from clipping through walls by going prone or entering a DBNO state next to them, as well as instances where an Operator would clip through a trapdoor. It is extremely important, as it provides a more level playing field for all Operators.
We are very excited about the changes that this will bring, but would like to note that this technology is still being tweaked and improved, so there may be fringe cases where clipping still occurs. Additionally, while body parts will not be visible when they are clipped through an object, they will still be able to take damage. As previously noted, this technology is still in its infancy and we will continue to work on improving it. One particular goal is to apply the same process to weapon and gadget clipping as well. Keep your eyes peeled for this in a coming patch!"
Fast notera då det fetstilta.
Har det inte blivit bättre?
inte blivit bättre ännu i alla fall men förhoppningsvis så fixar dom det till slut
Är det att ni kör med kompisar som gör så att det är roligt?
Jag kör själv och spelet blir... meh typ
Du kan lira med oss om du vill? Vi är ca 5 pers som lirar då o då så vi behöver inhoppare:) kraven är att man ska va lätt o prata med så man kan köra taktiskt som grupp.
Det skulle inte sitta fel!
Har ni TS3 eller är det skype? Ingame?
Jättebra spel som jag önskar att jag hade mer tid att spela. Ännu bättre nu med fler kartor och fler operatörer, en drös med korrigeringar och buggfixar.
Ett förbannat roligt spel, kan dock inte hålla med om att det varit så mycket fuskare i det som folk sagt. Problemet är att dom gånger folk fuskanklagat någon i det är när man skjutit ihjäl någon genom väggen och då har orsaken varit till 95% av gångerna att man kan se vissa kroppsdelar som sticker ut eller gevärspipan som åker ut genom väggar
Fast det skall vara fixat i senaste patchen, Skull Rain eller vad den hette.
Nope det är det inte, körde då skull rain släpptes och min första kill var att jag såg en killes båda ben sticka ut genom väggen, så jag bursta iväg några skott sedan blåste jag bort väggen och han dog med
Tänkte på denna:
"One point of frustration from the community occurred when a player was killed through a wall, and only realize after watching the Kill Cam that their leg was visible from the other side. We have addressed this in Patch 4.0, courtesy of significant improvements to what we call “dynamic clipping”. When a player goes prone against a wall or a deployable shield, their body parts will no longer be visible from the other side. This is done by clipping body parts that collide with the geometry of a given object. This will also prevent Operators from clipping through walls by going prone or entering a DBNO state next to them, as well as instances where an Operator would clip through a trapdoor. It is extremely important, as it provides a more level playing field for all Operators.
We are very excited about the changes that this will bring, but would like to note that this technology is still being tweaked and improved, so there may be fringe cases where clipping still occurs. Additionally, while body parts will not be visible when they are clipped through an object, they will still be able to take damage. As previously noted, this technology is still in its infancy and we will continue to work on improving it. One particular goal is to apply the same process to weapon and gadget clipping as well. Keep your eyes peeled for this in a coming patch!"
Fast notera då det fetstilta.
Har det inte blivit bättre?
inte blivit bättre ännu i alla fall men förhoppningsvis så fixar dom det till slut
Bättre har det absolut blivit. Men det finns flera ställen som det fortfarande inte fungerar fullt på.
Jättebra spel som jag önskar att jag hade mer tid att spela. Ännu bättre nu med fler kartor och fler operatörer, en drös med korrigeringar och buggfixar.
Ett förbannat roligt spel, kan dock inte hålla med om att det varit så mycket fuskare i det som folk sagt. Problemet är att dom gånger folk fuskanklagat någon i det är när man skjutit ihjäl någon genom väggen och då har orsaken varit till 95% av gångerna att man kan se vissa kroppsdelar som sticker ut eller gevärspipan som åker ut genom väggar
Fast det skall vara fixat i senaste patchen, Skull Rain eller vad den hette.
Nope det är det inte, körde då skull rain släpptes och min första kill var att jag såg en killes båda ben sticka ut genom väggen, så jag bursta iväg några skott sedan blåste jag bort väggen och han dog med
Tänkte på denna:
"One point of frustration from the community occurred when a player was killed through a wall, and only realize after watching the Kill Cam that their leg was visible from the other side. We have addressed this in Patch 4.0, courtesy of significant improvements to what we call “dynamic clipping”. When a player goes prone against a wall or a deployable shield, their body parts will no longer be visible from the other side. This is done by clipping body parts that collide with the geometry of a given object. This will also prevent Operators from clipping through walls by going prone or entering a DBNO state next to them, as well as instances where an Operator would clip through a trapdoor. It is extremely important, as it provides a more level playing field for all Operators.
We are very excited about the changes that this will bring, but would like to note that this technology is still being tweaked and improved, so there may be fringe cases where clipping still occurs. Additionally, while body parts will not be visible when they are clipped through an object, they will still be able to take damage. As previously noted, this technology is still in its infancy and we will continue to work on improving it. One particular goal is to apply the same process to weapon and gadget clipping as well. Keep your eyes peeled for this in a coming patch!"
Fast notera då det fetstilta.
Har det inte blivit bättre?
inte blivit bättre ännu i alla fall men förhoppningsvis så fixar dom det till slut
Bättre har det absolut blivit. Men det finns flera ställen som det fortfarande inte fungerar fullt på.
Då har vi väldigt delade åsikter om det där, ser detta problem varje gång jag spelar r6, men aldrig stött på fuskare dock
Är det att ni kör med kompisar som gör så att det är roligt?
Jag kör själv och spelet blir... meh typ
Du kan lira med oss om du vill? Vi är ca 5 pers som lirar då o då så vi behöver inhoppare:) kraven är att man ska va lätt o prata med så man kan köra taktiskt som grupp.
Det skulle inte sitta fel!
Har ni TS3 eller är det skype? Ingame?
Vi kör Skype, men Adda mig på steam krayze87
Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!
Är det att ni kör med kompisar som gör så att det är roligt?
Jag kör själv och spelet blir... meh typ
Du kan lira med oss om du vill? Vi är ca 5 pers som lirar då o då så vi behöver inhoppare:) kraven är att man ska va lätt o prata med så man kan köra taktiskt som grupp.
Det skulle inte sitta fel!
Har ni TS3 eller är det skype? Ingame?
Vi kör Skype, men Adda mig på steam krayze87
Kan vara intressant för mig med? Har ingen att spela med, så jag spelar bara casual med randoms, det blir lite segt - jag är väl dock inte superbra kan jag säga.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Sen spelet kom.
4k texturerpack.
6 nya operatörer.
Ständigt bättre balansering av kartor, vapen och operatörer.
Nya unika kartor.
Bättre comp-käge.
Konstigt att man inte använder tex spelet när man testar grafikkort då de har massor av intressanta effekter och en bra benchmark.
Synd att spelet inte var så bra från början när det släpptes då hade det säkert blivit ännu större
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Sen spelet kom.
4k texturerpack.
6 nya operatörer.
Ständigt bättre balansering av kartor, vapen och operatörer.
Nya unika kartor.
Bättre comp-käge.
Konstigt att man inte använder tex spelet när man testar grafikkort då de har massor av intressanta effekter och en bra benchmark.
Synd att spelet inte var så bra från början när det släpptes då hade det säkert blivit ännu större
De flesta spel är så nu för tiden när de släpps...Dock få blir fixade och patchade som Siege har blivit...