Vi upplever havsdjupens under och fasor – i VR
Hur är det mer huvudverken som Jocke Bennet ser ut att få på slutet,
Återhämtar man sig snabbt?
Det kanske är något som man märker mindre av ju mer man utnyttjar vr?
Mer spännings/tryckvärk då mitt huvud inte passar så bra i headsettet. Samt lite disorientering när man kommer ut irl. Går över snabbt!
Hoppas verkligen att Oculus Rift har något liknande i CV2. Världen behöver mer av detta.
Vad är det som saknas i CV1 för att inte kunna göra samma sak?
Jag hade bara fått intrycket att Vive hade detta men inte Oculus Rift. Jag kan ha fel, isåfall, ursäkta! (Inte sett några nyheter där Oculus Rift används för något liknande?)
Hoppas verkligen att Oculus Rift har något liknande i CV2. Världen behöver mer av detta.
Vad är det som saknas i CV1 för att inte kunna göra samma sak?
Roomscale, handkontrollerna och mjukvaran. Det är bedömt en helt annan sak att kunna gå runt och peta på fiskarna jämfört med att sitt / stå och titta på dem.
Med det sagt är det nog ganska häftigt även på Riften.
Hoppas verkligen att Oculus Rift har något liknande i CV2. Världen behöver mer av detta.
Vad är det som saknas i CV1 för att inte kunna göra samma sak?
Rift har inte positionstracking i 360 grader som Vive, du kan alltså inte fritt gå omkring i rummet om du inte har huvudet riktat mot sensorn.
Hoppas verkligen att Oculus Rift har något liknande i CV2. Världen behöver mer av detta.
Vad är det som saknas i CV1 för att inte kunna göra samma sak?
Rift har inte positionstracking i 360 grader som Vive, du kan alltså inte fritt gå omkring i rummet om du inte har huvudet riktat mot sensorn.
Om vi bara jämför men det som kommer i grundpaketet så stämmer det. Det är dock inte något man måste vänta till CV2 för. CV1 kan koppla fler kameror om det skulle behövas, och det har gjorts.
Även kontrollerna får man vänta på. Tekniken är där annars om jag fattat det rätt.
Deap Sea upplevelsen har också funnits sen DK1. Problemet var fortfarande så som du säger. Har man inte en extra kamera så blir det svårt att titta bak.
Ja så fort oculus touch släpps så är ju paketen likadana med två kameror och då borde ju oculus fungera lika bra i Rom Scaling? Jag är mest sugen på riften pga att jag köper hellre till touch kontrollerna senare om jag känner för det, då jag mestadels kommer spela spel i sittande position. Sen verkar riften vara bekvämare med en lägre vikt t.ex.
Vore kul om FZ kunde informera lite om riften också och inte bara vive. (Men jag förstår om ni inte har tillgång till rift, då blir det ju svårt)
Ja så fort oculus touch släpps så är ju paketen likadana med två kameror och då borde ju oculus fungera lika bra i Rom Scaling? Jag är mest sugen på riften pga att jag köper hellre till touch kontrollerna senare om jag känner för det, då jag mestadels kommer spela spel i sittande position. Sen verkar riften vara bekvämare med en lägre vikt t.ex.
Vore kul om FZ kunde informera lite om riften också och inte bara vive. (Men jag förstår om ni inte har tillgång till rift, då blir det ju svårt)
Vi kommer självklart att informera lika mycket om Riften, när vårt ex kommer! Oculus har leverensproblem, precis som HTC.
Ja så fort oculus touch släpps så är ju paketen likadana med två kameror och då borde ju oculus fungera lika bra i Rom Scaling? Jag är mest sugen på riften pga att jag köper hellre till touch kontrollerna senare om jag känner för det, då jag mestadels kommer spela spel i sittande position. Sen verkar riften vara bekvämare med en lägre vikt t.ex.
Vore kul om FZ kunde informera lite om riften också och inte bara vive. (Men jag förstår om ni inte har tillgång till rift, då blir det ju svårt)
Vi kommer självklart att informera lika mycket om Riften, när vårt ex kommer! Oculus har leverensproblem, precis som HTC.
<host host> min levereras imorgon
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Hoppas verkligen att Oculus Rift har något liknande i CV2. Världen behöver mer av detta.
Vad är det som saknas i CV1 för att inte kunna göra samma sak?
Rift har inte positionstracking i 360 grader som Vive, du kan alltså inte fritt gå omkring i rummet om du inte har huvudet riktat mot sensorn.
Det är iofs inte sant. Riften har leds i bakstycket vilket innebär att den kan spåras även om du vänder dig om. Dock har Vive möjlighet till en större yta att spåras i tack vara sin teknik.
Ja så fort oculus touch släpps så är ju paketen likadana med två kameror och då borde ju oculus fungera lika bra i Rom Scaling? Jag är mest sugen på riften pga att jag köper hellre till touch kontrollerna senare om jag känner för det, då jag mestadels kommer spela spel i sittande position. Sen verkar riften vara bekvämare med en lägre vikt t.ex.
Vore kul om FZ kunde informera lite om riften också och inte bara vive. (Men jag förstår om ni inte har tillgång till rift, då blir det ju svårt)
Nja Lighthousen till Vive är inga kameror, de skickar bara ut ljus som fångas upp av headsetet och kontrollerna.
Om Riften kan göra lika precis tracking över ett stort område med kamerorna återstår att se då Oculus som sagt satsar på en sittande upplevelse.
Man kan parkera en cykel på vissa klipp med Jocke
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Ja så fort oculus touch släpps så är ju paketen likadana med två kameror och då borde ju oculus fungera lika bra i Rom Scaling? Jag är mest sugen på riften pga att jag köper hellre till touch kontrollerna senare om jag känner för det, då jag mestadels kommer spela spel i sittande position. Sen verkar riften vara bekvämare med en lägre vikt t.ex.
Vore kul om FZ kunde informera lite om riften också och inte bara vive. (Men jag förstår om ni inte har tillgång till rift, då blir det ju svårt)
Nja Lighthousen till Vive är inga kameror, de skickar bara ut ljus som fångas upp av headsetet och kontrollerna.
Om Riften kan göra lika precis tracking över ett stort område med kamerorna återstår att se då Oculus som sagt satsar på en sittande upplevelse.
Tack för den upplysningen! Fan svårt alltså, det ser ju sjukt mysigt ut med viven när man kan gå omkring och sätta sig osv. Känns som att man kanske kommer sakna det lite med oculusen. Har några veckor att fundera innan jag lägger en order.