Creative Assembly gör Halo Wars 2
Total War-studion leder utvecklingen av Halo Wars 2 till Windows 10 och Xbox One.
#the-creative-assembly, #total-war-warhammer, #halo-wars-2, #ensemble-studios, #343-industries
Microsoft skjuter sig själv i foten igen.
PC spelare vill ha MCC till PC...
Hur skjuter de sig själva i foten? De släpper ett strategispel till PC. Hur är det på något sätt negativt?
Skjuter Sony sig själva i foten varje gång de släpper ett spel till PS4?
Kom igen.
Hmm... Halo Wars... Var det inte det som floppade så jävla hårt? Trodde en uppföljare aldrig skulle bli av efter den floppen.
Halo strategispel... Ge mig ett Command & Conquer Generals 2 istället.
Kortsiktigt så lyckades inte Halo Wars att sälja så bra, dock var det ett spel som sålde under en lång tid, plus att det fick mycket bra mottagande av spelare. Så långsiktigt blev det faktiskt en lyckad del i Halo serien.
Och medan vi väntar på Generals 2, kolla in Act of Agression som kommer ut i september.
Hmm, några här som skriver att Halo Wars floppade...vad jämför de med? Halo 1,2,3 reach?
Halo wars sålde 3 gånger så bra som C&C3 till konsol och visade att strategispel faktiskt kan fungera bra på konsol (även om det inte var samma uppenbarelse som när Halo kom och för evigt förändrade FPS spelandet ).
Halo Wars sålde 1 miljon exemplar första 20-30 dagarna vilket jag måste säga att lär ha varit riktigt bra för ett RTS på konsol vid en tidpunkt då installbasen på 360 inte var särskilt stor.
Personligen tyckte jag att ettan var fantastiskt och det är ett spel som spelas även idag i mp(vilket är mer än man kan säga om många andra spel, däribland nästan alla sony spel från 2009) .
Längtar efter 2an!!
MCC till PC tack.
Har väntat 8 år nu på att få spela klart första trilogin.
Jägartips, skaffa en One o en dator med Windows 10 så kan du streama till PC
problemet löst.
Eller om du har någon kompis med one och vettig uppkoppling så kör du en VPN mot din Windows 10 dator.....
MCC till PC tack.
problemet löst.
Eller om du har någon kompis med one och vettig uppkoppling så kör du en VPN mot din Windows 10 dator.....
Har Noll intresse I att slösa pengar på en konsol enbart för ett eller två spel.
MCC till PC tack.
problemet löst.
Har Noll intresse I att slösa pengar på en konsol enbart för ett eller två spel.
Du pratade ju om 4 så det är ju inte ett eller två spel. Däremot har ju One ett fantastiskt bibliotek redan nu.
Men om du inte har råd att köpa en konsol(spela igenom spelen) o sedan sälja den igen så kan du ju köra mitt andra förslag. Du måste väl ha någon kompis med en One som du kan fjärrspela med windows 10!?