Så mycket pengar tjänar svenska Get_right och andra e-sportare
Detta är bara turneringspengar också. Pengar från streams, donationer och lön ger nog en hel del fickpengar också.
Detta är bara turneringspengar också. Pengar från streams, donationer och lön ger nog en hel del fickpengar också.
Sant - lägger till det.
Reklam/Sponsoravtal icke att förglömma!
(Michael Jordan tjänade t.ex. mer på att göra reklam än själva basket-spelandet i sig, även under sin aktiva tid)
Go for it - ALL or Nothing!
Japp, bara att se t. ex olofmeisters top 5 donationer:
Motar2k: $13000
thelaziestofnoodles: $1,000.00
elgigolotv: $598.91
pashaBiceps: $500.00
wNvGaming: $277.53
Japp, bara att se t. ex olofmeisters top 5 donationer:
Motar2k: $13000
thelaziestofnoodles: $1,000.00
elgigolotv: $598.91
pashaBiceps: $500.00
wNvGaming: $277.53
Hehe, pashas och olofmeisters vadslagning
Hur....?
Hur kan det vara så roligt att titta på streaming? Jag orkade titta 40 minuter på simcity streamet, sedan dog jag av uttråkelse.
Jag menar... Sitta och lyssna på allt som sägs, inte kunna pausa/spola?
inte undra på att du blev uttråkad när du väljer att titta på simcity
If u can´t kill me, Join me
Hur....?
Hur kan det vara så roligt att titta på streaming? Jag orkade titta 40 minuter på simcity streamet, sedan dog jag av uttråkelse.
Jag tror inte han tänkte igenom sin kommentar riktigt där HAHAHA!
Under hur lång tid tog detta ?
Som jämnförelse kan påpekas att Wayne Rooney tjänar £250,000 i veckan, ungefär 3640000 kronor i veckan (fotboll)
Som jämförelse är fotboll rätt mycket större än Esport.
Dom 2 i den listan som är mest imponerade enligt mog är zai och pieliedie pågrund av att dom andra från dota2 ligger där bara pågrund av ti3 som dom vann. Men pieliedie oxh zai har fått dom där pengarna från många olika stora.
Jag blev inte så överraskad att Zai ligger högt. Vunnit mycket med EG, kom t.ex 3a på TI4. Sen har han vunnit rätt mycket med Secret på sistone. Pie däremot trodde jag aldrig, 2 miljoner i prispengar för honom, trodde inte det.
Som jämnförelse kan påpekas att Wayne Rooney tjänar £250,000 i veckan, ungefär 3640000 kronor i veckan (fotboll)
f0rest började sin karriär inom esport 2004-2005, så för honom är det snart drygt 10 år. GeT_RiGhT började vinna prispengar 2007.
Frågan är vad poängen med din jämförelse är, med tanke på hur olika de ekonomiska förutsättningarna för sporterna är? Hur ser lönerna i orientering ut?
Hur....?
Det har inte med innehållet att göra, det har med hur det är upplagt, ingen fokuserade på det sistnämnda jag skrev.
Och så går man och harvar på sjukhuset... valde fel bransch... ack ack.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Hur....?
Det har inte med innehållet att göra, det har med hur det är upplagt, ingen fokuserade på det sistnämnda jag skrev.
Det är ett av de bästa sätten att lära sig ett spel på, särskilt så extremt komplicerade spel som t.ex. Dota.
Sen är olika streamers olika underhållande såklart, det gäller att hitta någon man gillar.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Skojar ni med mig på riktigt? Vem tjänar inte flera miljoner brutto på att ha ett vanligt heltidsjobb under flera år?
Ni får det att låta som om att det är ett riktigt högavlönat drömjobb men så otroligt mycket ger det inte per månad om man slår ut det även för dom bästa.
Hur många år är det hära?
Jaha det är hela karriärer? För vanliga knögare är inte sånt där omöjligt då.
Det är inte över en massa år, De två översta har spelat officiellt sedan 2012 respektive 2013. Dessutom vilket nämnts är detta bara prispengar i den summan, sponsorpengar eller andra promotions är inte inräknat.
Betänk också att nummer 2 på listan är bara 17år, inte så mycket andra alternativ att tjäna större summor pengar vid den åldern.
Visst är det mycket pengar men ändå inte. 4,5 Mkr på 57 tävlingar är inte ens 80 kkr i snitt, sen kommer omkostnader och skatt med. Sen ska han LEVA för pengarna med, kunna träna osv.
Dom har ju en lön på kanske 20-30k i månaden också, det där är ju bara bonuspengar...