Pillars of Eternity
Det nämns inget om co-op? Jag antar att det inte stöder det då. Eller?
Nej, ingen form av multiplayer alls, så vitt jag vet.
De sa att de kanske lägger det i nästa - men de koncenterade sig på solo upplevelsen först och främst!
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Det nämns inget om co-op? Jag antar att det inte stöder det då. Eller?
Nej, ingen form av multiplayer alls, så vitt jag vet.
De sa att de kanske lägger det i nästa - men de koncenterade sig på solo upplevelsen först och främst!
På så sätt. Låter ju vettigt. Tack
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
[film]
Ganska bra sammanfattning. Har bara gett spelet tre timmar, men jag är helt såld. Det finns definitivt en del interfaceproblem som jag inte gillar, men helvete vilken inlevelse man får efter bara ett par minuter! Avskyr när folk hojtar GOTY efter tre månader, men Witcher har något att bita i; och The Division om det kommer i år.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Gah, var inte beredd på att det redan kommit! Måste köpa det direkt efter helgen. Låter mycket lovande.
Dock verkar recensionen luta åt något som verkar genomgående för dagens rollspel: Att man inte ska känna sig låst av klass/rasval och att utrustningen är likvärdig. Jag saknar faktiskt det här med att bli låst av såna saker. Det skänkte ju t.ex. Neverwinter Nights och i stor mån även Baldur's Gate 2 en otrolig omspelbarhet – man ville testa alla varianter!
Nåväl, låst eller inte låst, så länge det känns "olika" med olika klassval så är jag nöjd, så det inte är som Skyrim där det är helt betydelselöst.
Gah, var inte beredd på att det redan kommit! Måste köpa det direkt efter helgen. Låter mycket lovande.
Dock verkar recensionen luta åt något som verkar genomgående för dagens rollspel: Att man inte ska känna sig låst av klass/rasval och att utrustningen är likvärdig. Jag saknar faktiskt det här med att bli låst av såna saker. Det skänkte ju t.ex. Neverwinter Nights och i stor mån även Baldur's Gate 2 en otrolig omspelbarhet – man ville testa alla varianter!
Nåväl, låst eller inte låst, så länge det känns "olika" med olika klassval så är jag nöjd, så det inte är som Skyrim där det är helt betydelselöst.
håller med dig till viss del.
Gah, var inte beredd på att det redan kommit! Måste köpa det direkt efter helgen. Låter mycket lovande.
Dock verkar recensionen luta åt något som verkar genomgående för dagens rollspel: Att man inte ska känna sig låst av klass/rasval och att utrustningen är likvärdig. Jag saknar faktiskt det här med att bli låst av såna saker. Det skänkte ju t.ex. Neverwinter Nights och i stor mån även Baldur's Gate 2 en otrolig omspelbarhet – man ville testa alla varianter!
Nåväl, låst eller inte låst, så länge det känns "olika" med olika klassval så är jag nöjd, så det inte är som Skyrim där det är helt betydelselöst.
Det betyder i det här fallet mest att det finns många valmöjligheter för varje klass. Men de har alla sina specifika roller. Det öppnar för ett stort omspelsvärde ändå. När som helst kan man också skapa fler sidokaraktärer under resans gång, om man vill testa fler klasser.
Jag skapade en rogue, till exempel. Mest för att det inte finns någon renodlad sådan bland kompanjonerna och jag behövde nån som kan låsa upp dörrar och trixa med fällor. De här extrakaraktärerna har ingen "personlighet" och deltar inte i konversationer eller storyn. De är bara inhyrda äventyrare som ökar möjligheterna att skräddarsy sin grupp för den som vill.
Jag tyckte t.ex. Wasteland 2 var lite överskattat. Här verkar dom verkligen hittat hem till det som var grymt med dom gamla rollspelen. Obsidian verkar gjort kanske sitt bästa spel någonsin på kanske sin lägsta budget någonsin? Fan vad kul om dom kan fortsätta på den här banan.
subterranean homesick alien
Ännu ett kickstarterspel som levererar och bevisar att kicktarter funkar.
att kickstarter KAN funka
Att Ks FUNKAR.
Det funkar om man tänker efter ordentligt före man backar och förstår vad det innebär. Det är ju fortfarande människor som gör spelen och dom kan alltid misslyckas, och kommer att misslyckas en hel del, andra kommer lyckas.
subterranean homesick alien
Ett litet tillägg om buggar.
Tydligen har jag haft rejäl tur med buggar, för det rapporteras om några rätt elaka sådana från många spelare. Jag har inte sett något värre än nån ljudbugg och ett rum som vägrade ladda så jag fick ta en tidigare sparfil (ha många sparfiler! det gäller för alla rollspel någonsin!)
En patch släpps den här veckan, som förhoppningsvis löser det allvarligaste.
PoE är ju en andlig uppföljare till Baldur's Gate, trots allt. Det var också snorbuggigt vid release
Jag värderar inte spelet men följande funny moment utspelande sig precis på TeamSpeak:
- Jag: "Ohhh! Har du hört om Pillars of Eternity? FZ har delat ut 5/5 och de brukar inte vara givmilda med toppbetygen ens på de vedertagna toppspelen!"
- Vän: "Hmm.. jo jag har nog hört namnet"
- Jag: "Jaahaa.. det är något Baldurs Gate-aktigt.. jag ger mig fan på att det kommer finnas en "jag minns första gången.. blabla" i den här recension, vänta ska jag kolla"
- Jag 10 sekunder senare: "Låt mig citera första stycken i recensionen.. "..Som första gången jag strövade in i den myllrande storstaden Baldur's Gate", hahaha, bang on target!"