EA stänger Simcity-utvecklaren Maxis
Först tvingar EA Maxis att göra SimCity till ett nerdummat skitspel och sen lägger man ner studion när spelet floppar...
Nu släpper man The Sims 3 i en ny förpackning och kallar det The Sims 4, och vad tror ni kommer att hända?
Hej då med den studion också.
Det mesta EA rör blir till skit.
Först tvingar EA Maxis att göra SimCity till ett nerdummat skitspel och sen lägger man ner studion när spelet floppar...
Nu släpper man The Sims 3 i en ny förpackning och kallar det The Sims 4, och vad tror ni kommer att hända?
Hej då med den studion också.
Det mesta EA rör blir till skit.
Men inte vilken skit som helst. En gyllene bajskorv!
Först tvingar EA Maxis att göra SimCity till ett nerdummat skitspel och sen lägger man ner studion när spelet floppar...
Nu släpper man The Sims 3 i en ny förpackning och kallar det The Sims 4, och vad tror ni kommer att hända?
Hej då med den studion också.
Det mesta EA rör blir till skit.
Å andra sidan är det bra gjort av dem att hjälpa de berörda medarbetarna på traven med att hitta nya positioner, hur mycket det nu är värt i praktiken.
Det mesta EA rör blir till skit.
Så utvecklaren har minst lika mycket ansvar som EA.
Maxis förklarade själva att de inte kunde göra större kartor i senaste simcity vilket är en av de största anledningarna att spelet inte vart framgångsrik.
Har du ens spelat Sims 4? De var mycket mer än ett sims3. Visst kan man klaga på de snåla innehållet. Dock Väldigt bra grund att bygga vidare på.
Utvecklare tappar ofta stinget efter ett tag. Finns ingen anledning att ha kvar en sådan om han inte kan producera.
Först tvingar EA Maxis att göra SimCity till ett nerdummat skitspel och sen lägger man ner studion när spelet floppar...
Nu släpper man The Sims 3 i en ny förpackning och kallar det The Sims 4, och vad tror ni kommer att hända?
Hej då med den studion också.
Det mesta EA rör blir till skit.
Å andra sidan är det bra gjort av dem att hjälpa de berörda medarbetarna på traven med att hitta nya positioner, hur mycket det nu är värt i praktiken.
Så länge positionerna inte har med spelutveckling att göra. Säg vad ni vill om EA men Maxis skapade den brinnande bajspåsen som är simcity. Släppte spelet helt osplebart och ljög sedan konstant om att online var ett måste.
Det mesta EA rör blir till skit.
Så utvecklaren har minst lika mycket ansvar som EA.
Maxis förklarade själva att de inte kunde göra större kartor i senaste simcity vilket är en av de största anledningarna att spelet inte vart framgångsrik.
Har du ens spelat Sims 4? De var mycket mer än ett sims3. Visst kan man klaga på de snåla innehållet. Dock Väldigt bra grund att bygga vidare på.
Utvecklare tappar ofta stinget efter ett tag. Finns ingen anledning att ha kvar en sådan om han inte kan producera.
Ja, för att det inte skulle fungera med EA's restriktioner.
Tror du på allvar att de inte skulle kunna gjort större kartor när alla utom SimCity till Snes har haft större.
Spelet var definitivt inte speciellt avancerat när allt kom till kritan jämfört med till exempel sin föregångare, bara uppdaterad grafik.
Var väntat efter det senaste Sims....
Hur kunde det vara väntat? Sims säljer som smör i solsken och är en av tidernas största kassako.
Skulle ea få över skiten på surfplattor skulle dom bada i pengar.
Tja Sims3 sålde 1,4milioner ex den första veckan, Sims 4 har sålt de första fyra dagarna ca: 408,150 ex, det är en ganska stor skillnad.
Sedan har jag svårt att se varför man som företag lägger ner en lyckad avdelning, men det kanske är något jag missat?
Death is only the beginning
Var väntat efter det senaste Sims....
Hur kunde det vara väntat? Sims säljer som smör i solsken och är en av tidernas största kassako.
Skulle ea få över skiten på surfplattor skulle dom bada i pengar.
Tja Sims3 sålde 1,4milioner ex den första veckan, Sims 4 har sålt de första fyra dagarna ca: 408,150 ex, det är en ganska stor skillnad.
Sedan har jag svårt att se varför man som företag lägger ner en lyckad avdelning, men det kanske är något jag missat?
400k är mer än många spel på steam på en livstid.
När 53e prylpaketet är lanserat är miljonerna räknade.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Var väntat efter det senaste Sims....
Hur kunde det vara väntat? Sims säljer som smör i solsken och är en av tidernas största kassako.
Skulle ea få över skiten på surfplattor skulle dom bada i pengar.
Tja Sims3 sålde 1,4milioner ex den första veckan, Sims 4 har sålt de första fyra dagarna ca: 408,150 ex, det är en ganska stor skillnad.
Sedan har jag svårt att se varför man som företag lägger ner en lyckad avdelning, men det kanske är något jag missat?
400k är mer än många spel på steam på en livstid.
När 53e prylpaketet är lanserat är miljonerna räknade.
Ett spel brukar mätas med hur de tidigare delarna sålde men också jämfört med utvecklingskostnader, men du kanske har rätt, i slutändan kan det bli samma kassako som de tidigare delarna , kan dock fortfarande inte förstå varför de lägger ner Maxis om det är en vinnande avdelning.
Death is only the beginning
Ja, för att det inte skulle fungera med EA's restriktioner.
Tror du på allvar att de inte skulle kunna gjort större kartor när alla utom SimCity till Snes har haft större.
Spelet var definitivt inte speciellt avancerat när allt kom till kritan jämfört med till exempel sin föregångare, bara uppdaterad grafik.
EAs restriktioner? Källa på de. Det är ju Maxis som skapat sina egna förutsättningar. Jag säger bara vad maxis själva sagt. Tror själv att sim city skulle kunna ha större kartor. Dock så vet jag att sc4 laggade som fan på om man byggde en stad på största kartan.
Senast sim city 4 var mer avancerat. På många sett som tex att varje fordon hämtade lämnade av resurser och simmar mm.
Först tvingar EA Maxis att göra SimCity till ett nerdummat skitspel och sen lägger man ner studion när spelet floppar...
Nu släpper man The Sims 3 i en ny förpackning och kallar det The Sims 4, och vad tror ni kommer att hända?
Hej då med den studion också.
Det mesta EA rör blir till skit.
Spelet är först och främst utvecklarens ansvar, EA har garanterat inte tvingat Maxis till mer än att som mest göra ett SimCity-spel.
Maxis har inte gjort någonting dugligt sedan SimCity 4 och förtjänade att stängas ned. Hoppas att t.ex. Bioware och Dice går precis samma väg.
Ja, för att det inte skulle fungera med EA's restriktioner.
Tror du på allvar att de inte skulle kunna gjort större kartor när alla utom SimCity till Snes har haft större.
Spelet var definitivt inte speciellt avancerat när allt kom till kritan jämfört med till exempel sin föregångare, bara uppdaterad grafik.
EAs restriktioner? Källa på de. Det är ju Maxis som skapat sina egna förutsättningar. Jag säger bara vad maxis själva sagt. Tror själv att sim city skulle kunna ha större kartor. Dock så vet jag att sc4 laggade som fan på om man byggde en stad på största kartan.
Senast sim city 4 var mer avancerat. På många sett som tex att varje fordon hämtade lämnade av resurser och simmar mm.
Statistik och fakta talar väl för sej själv? Playfish, Pandemic, Black box, Danger close, Origin systems, Bullfrog, Westwood, Mythic enertainment och nu Maxis. Samtliga studios blev uppköpta av EA och sedan har nyckelpersoner hoppat av och slutligen stängs hela studion. Fd anställda från dessa studios har anklagat EA för dålig arbetsledning och orättvisa restriktioner. Kolla på NHL och Fifa spelen som idag saknar nästan allt som gjorde spelen värda att spela. Be-a-pro är borta, OTP kan endast spelas med fixade NHL spelare, Online ligorna är borta. Deras spel ska bli tunnare och innehålls fattigare i framtiden. Finns en vis röd tråd här om du inte har missat den?