Ddos-attack mot World of Warcraft

Medlem
Skrivet av Winzi:

Det är dock relativt omöjligt att testa max prestandan med tanke på att inte ens 50% av alla WoW-spelare söker sig till beta testning överhuvudtaget. Dels för spoilers och dels för att det är tråkigt att spela något innan det släpps för att inte riktigt kännas riktigt nytt när det väl kommer.

Sedan är det också relativt svårt att veta hur många gamla spelare som kommer tillbaka och hur många nya, och vilka som inte fortsätter. Däremot kan man ju kräva utökad testning så att quests och andra saker fungerar när de väl är dags för släpp.

Nej, det är ganska lätt. De har statistik från 4 expansioner att luta sig på.

signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Hur går man tillväga för det fria server bytet? Går jag in på Free Character Migration så står det; You have no characters that are eligible for Free Character Migration on this account.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Jeehao:

Just nu är det runt 60-80 minuters väntetid för 1000+/- platser i kön. Jag har köat i ungefär två timmar och har gått ifrån plats 3000 till 1000.

Men när jag väl kommer in så får jag väl en disconnect som placerar mig på plats 3-4000 i kön igen.

Det är ganska tråkigt att Blizzard inte har hanterat situationen lite bättre med tanke på att man måste köpa ''speltid'' för att få spela WoW.

Så kan man inte resonera. Du vet väl att du accepterar i avtalen att det kan uppstå problem osv? Om du inte nöjd så acceptera inte avalen i sånafall.

Jag begär inte mer speltid för att jag sover 1/3 av speltiden.

Kolla på en film, ta en promenad, läs en bok. Det blir bättre.

Korkaste logiken någonsin att ha som konsument, inte konstigt att spelindustrin ser ut som den gör.

Medlem

ja, det här med free character migration ger jag inte mycket för. Först så kan man bara byta mellan två serverar beroende på vilket realm du först tillhör och sedan är frågan om det är gratis att sedan flytta tillbaka igen? jag tänker inte ge typ 150kr för att flytta tillbaka igen när jag redan har förlorat 3 dagars speltid då servrarna laggar sönder och köerna är gigantiska. Skärpning Blizzard!

signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Ender:

Frustrerad är bara förnamnet, och jag har svårt att se hur det överhuvudtaget kan vara värre än såhär. Hamnade just på 1556 i kö nu när jag loggade in; och anledningen till att jag loggade ut för ett par timmar sedan var att det var sådan sjuk fördröjning på allting i Draenor, samt att det inte ens gick att gå in i en instance i Azeroth, att jag inte orkade längre.

Visst, jag är tacksam över att Blizzard verkar jobba hårt för att få bukt med problemen, men jag börjar verkligen tröttna på att det ska vara samma jävla elände vid varenda spelsläpp nu för tiden. Vet spelutvecklarna ens själva varför dom beta-testar saker? Ta en testserver, bjud in max antal testpersoner på den och stresstesta den!

Är så förbannat lamt att i efterhand komma med ursäkter i stil med: "vi är så överraskade att folk köpte spelet".

Det är dock relativt omöjligt att testa max prestandan med tanke på att inte ens 50% av alla WoW-spelare söker sig till beta testning överhuvudtaget. Dels för spoilers och dels för att det är tråkigt att spela något innan det släpps för att inte riktigt kännas riktigt nytt när det väl kommer.

Sedan är det också relativt svårt att veta hur många gamla spelare som kommer tillbaka och hur många nya, och vilka som inte fortsätter. Däremot kan man ju kräva utökad testning så att quests och andra saker fungerar när de väl är dags för släpp.

Och då erbjuder man ett sketet pet eller en medioker mount till alla som loggar in på ett givet datum/tid...problemet löst. En server kan ju antagligen bara ha ett maximalt antal konton, och då ser man till att det "maximala antalet konton" inte överstiger serverns kapacitet. Därefter så testar man scenarion där alla gör vissa saker under vissa tidpunkter för att "stresstesta" vissa kritiska moment, som ev. överbelastning vid ett expansionssläpp.

Inaktiv
Skrivet av kaealy:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Jeehao:

Just nu är det runt 60-80 minuters väntetid för 1000+/- platser i kön. Jag har köat i ungefär två timmar och har gått ifrån plats 3000 till 1000.

Men när jag väl kommer in så får jag väl en disconnect som placerar mig på plats 3-4000 i kön igen.

Det är ganska tråkigt att Blizzard inte har hanterat situationen lite bättre med tanke på att man måste köpa ''speltid'' för att få spela WoW.

Så kan man inte resonera. Du vet väl att du accepterar i avtalen att det kan uppstå problem osv? Om du inte nöjd så acceptera inte avalen i sånafall.

Korkaste logiken någonsin att ha som konsument, inte konstigt att spelindustrin ser ut som den gör.

Lite. Om man inte accepterar så kan man inte spela, och då vet man inte om man har problem

Nä men blizzard kan till att börja med & minska antal spelare på varje realm (tvinga folk att migrera till low pop relms, för nu är det antingen jätte high/locked eller low, några medium, alltid vart så), ge fan i cross realm:a och investera lite till sina kunder när det gäller server kapacitet. Som någon skrev på wow eu forumet. De kan lätt hyra kapacitet av google eller köpa egna servrar ifall deras nuvarande inte räcker till (10 år har gått) borde vara flow right now.

Hur gick wildstars releasen? jag hade inte ett enda lagg eller avbrott.

Destiny releasen? Var rätt många spelare samma dag/tidpunkt.

https://realmpop.com/eu.html

Medlem

DDOS attacken gäller endast Amerika. Så den förklarar inte de Europeiska problemen. Så en enkel slutsats där är att DDOS-attacken påverkade endast marginellt.

Dessutom sitter denna typ av serverhallar på ganska avancerade skydd. En DDOS-attack kommer inte längre än att den försöker koppla upp sig och blir ganska snabbt nekad av brandväggen. Den kommer aldrig nämnvärt att påverka mer än loginservrarna.

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:

DDOS attacken gäller endast Amerika. Så den förklarar inte de Europeiska problemen. Så en enkel slutsats där är att DDOS-attacken påverkade endast marginellt.

Dessutom sitter denna typ av serverhallar på ganska avancerade skydd. En DDOS-attack kommer inte längre än att den försöker koppla upp sig och blir ganska snabbt nekad av brandväggen. Den kommer aldrig nämnvärt att påverka mer än loginservrarna.

Så med andra ord det som vi som lirar på EU upplever är rent serverlagg tack vare för mycket folk på samma ställe/händelser alt som en nämnde på wow eu forumet att phasingen till garrison är för mycket för alla spelare på samma gång och instance servrarna går ned på knä?

Första gången wow har en sån sak som garrison, sen så mycket människor på samma gång? Vad är beta test till för? Sitta och inte kunna spela och titta på medans en sub tickar ner och ner? och ändå vill de höja månadskostnaden..

WoW är inte nytt, det är 10 år gammalt. De borde fatta vid detta laget.

Inaktiv
Skrivet av kaealy:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Jeehao:

Ja konstig logik att man först accepterar avtalen för att sedan klaga?

Avstängd

Jaha, tidig lördagmorgon och ALLA servrar är nere och battle.net går inte ens att komma in på.

Det ser faktiskt inte så bra ut...

Medlem
Skrivet av MarKy:

http://map.ipviking.com/ <-- Där kan man se att de flesta attacker går mot samma ställe ifrån många länder, möjligt att det är blizzards ställen? Vet inte riktigt var dom är placerade i USA och UK. Sjukt att så många attacks runt om i världen händer hela tiden.

haha omg attacker från dom tjurigaste eu länderna sedan från no lifer asiatiska delen där dom brukar finna sånt här intressant samt att försöka sno åt sig ens battle.net account.

Ja förvånad blev man ju inte

Inaktiv
Skrivet av Calez:

Jaha, tidig lördagmorgon och ALLA servrar är nere och battle.net går inte ens att komma in på.

Det ser faktiskt inte så bra ut...

Tack för rapporten Blir cross körning ute hos bror idag med andra ord..

Medlem

Gick köra hyffsat direkt ner servern gick upp men ungefär nu började helvetet igen med garrison lag bla.

Så det dom gjort har inte löst problemet, men kommer nog inte bli löst tills folk blir mer utspridda nu är ju varenda quest nästan förnkippad med garrison och quest buff som man är kör man ju i en viss ordning

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar