GTA V-stämningen: "Lohan vill ha uppmärksamhet"
Ja Lohan är ju väldigt lik blonda kvinnan från GTA.
Ja Lohan är ju väldigt lik blonda kvinnan från GTA.
http://gifrific.com/wp-content/uploads/2013/04/Scared-Kevin-H...
Japp. Drugs is bad kids mkaaay. Hon såg riktigt bra ut innan hon hamnade i sitt drogmissbruk och nu är hon inget annat än en fd. skådespelerska som förstört sin karriär men ändå har svårt att inse detta.
Så vitt jag vet är det väl inte olagligt att gör parodi på någon/något och kommer aldrig bli heller?
Vore ju tragiskt om hon mot all förmodan skulle vinna i rätten = RIP alla som i framtiden vill parodiera något.
Det är faktiskt förbjudet enligt internationell lag att parodiera någon utan dens vetskap om det
Så vitt jag vet är det väl inte olagligt att gör parodi på någon/något och kommer aldrig bli heller?
Vore ju tragiskt om hon mot all förmodan skulle vinna i rätten = RIP alla som i framtiden vill parodiera något.
Det är faktiskt förbjudet enligt internationell lag att parodiera någon utan dens vetskap om det
Spelar ingen roll - det kan aldrig bevisas.
"All characters are purely fictional no matter resemblance with physical person"
Spelar ingen roll - det kan aldrig bevisas.
"All characters are purely fictional no matter resemblance with physical person"
Ne men ett spelföretag kan stämmas ändå, fast de har skrivit det. Det är jätteviktigt när man gör ett spel att inte få folk att känna igen en spelkaraktär, men om det bara kan kännas igen lite alltså ha samma näs form som t.ex Brad Pitt, då är det ok.
Har du en källa på det? Parodier brukar annars gå under Fair Use och är därmed skyddade.
HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin