Alien: Isolation
1979 blev Ridley Scotts Alien en omedelbar scifi-klassiker. Trettiofem år senare vill Creative Assembly göra en ny klassiker. Allt talar för att de lyckas.
#the-creative-assembly, #alien-isolation, #amnesia-the-dark-descent, #limbo, #thief-deadly-shadows, #aliens-colonial-marines
Visste att Colonial Marines skulle floppa (självklart så blev jag intresserad av en uppföljare till Aliens-filmen men när jag läste om storyn så var det ganska glasklart) och satte mig tillbaka med popcornen i högsta hugg vid releasen för att se alla youtuberecensenter gå totalt ape shit över hur schweinigt dåligt det blev. Det här är dock en nördig tribut till den första filmen (den bästa filmen i min mening) och väntar med spänning på att se hur de löser hela det här kalaset. Det är ju logiskt att Ripleys dotter skulle ge sig iväg för att söka efter henne, så det faktum att det här flätar in mer förtvivlan i den redan så mörka och rigorösa historien innan James Cameron gjorde actionfilm av hela konceptet.
Både känns och ser bra ut!.. kan bli bra det här.
Jag tycker det är något med ljussättningen som gör att det ser väldigt plastigt ut. Det ser ut som ett spel, helt enkelt. Här, till exempel: http://www.fz.se/bilder/?id=925556
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=912967
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=905768
Monstren är fantastiska, men miljöerna ser väldigt artificiella ut.
Både känns och ser bra ut!.. kan bli bra det här.
Jag tycker det är något med ljussättningen som gör att det ser väldigt plastigt ut. Det ser ut som ett spel, helt enkelt. Här, till exempel: http://www.fz.se/bilder/?id=925556
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=912967
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=905768
Monstren är fantastiska, men miljöerna ser väldigt artificiella ut.
Fast det är ju ett spel :P?
Nä, Creative Assembly har bränt sina broar en gång för mycket med sina dag 1 dlc och nästintill ospelbara spel, som kräver massvis med patchning för att bli roliga. Jag hoppas faktiskt det floppar rejält och de får sig en rejäl näsbränna.
Men visst vore det kul om de kunde släppa ett bra och buggfritt spel för en gångs skull. Förhandsboka för guds skull inte spelet bara.
Både känns och ser bra ut!.. kan bli bra det här.
Jag tycker det är något med ljussättningen som gör att det ser väldigt plastigt ut. Det ser ut som ett spel, helt enkelt. Här, till exempel: http://www.fz.se/bilder/?id=925556
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=912967
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=905768
Monstren är fantastiska, men miljöerna ser väldigt artificiella ut.
Det är ju baserat på första filmen, det såg ut så?
Tycker det ser awesome ut!
Ducati Streetfighter 848
Nice, det här ska spelas i ett helt nedsläckt rum med hörlurar.
Både känns och ser bra ut!.. kan bli bra det här.
Jag tycker det är något med ljussättningen som gör att det ser väldigt plastigt ut. Det ser ut som ett spel, helt enkelt. Här, till exempel: http://www.fz.se/bilder/?id=925556
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=912967
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=905768
Monstren är fantastiska, men miljöerna ser väldigt artificiella ut.
Det är ju baserat på första filmen, det såg ut så?
Tycker det ser awesome ut!
Nej, filmen såg ut som en film, inte ett spel från 2006.
Alien, kunde knappt sova på en vecka efter att jag sett den som lättpåverkad pojkspoling. Hade varit häftigt med nåt som gör den rättvisa.
En bra fråga som jag ställt mig själv ofta! Ingenting skrämmer mig på samma vis längre (förutsatt att det inte händer i verkligheten). Jag kan bara konstatera att vara barn och vuxen aldrig kommer vara samma sak.
Ni är så förbannat lättlurade, vadå alien på riktigt, det sa man om ACM också, det skulle bli det bästa aliens någonsin.
BUUULLSHIT, det tror jag när jag ser det, inte för att någon säger det.
Förmodligen en hälsosam grundinställning. Men jag personligen hade rejäla tvivel avseende ACM. Hela upplägget med "shooter", och mängder med aliens överallt kändes som en dålig idé. Hela skrämselfaktorn går ju förlorad då. Det vara FÅ aliens, och de ska vara grymt svåra att läsa av. Känslan av att man är konstant jagad är nästan det viktigaste av allt.
Det är det jag är mest imponerad av än så länge med Alien: Isolation. Grundtänket är tveklöst rätt där, sen om de når hela vägen fram eller inte återstår att se.
Cptn BaseballBatBoy!
Känslan av att man är konstant jagad är nästan det viktigaste av allt.
Fast jag kommer ihåg saferooms i Resident Evil 2 där det spelades särskild lugnande musik när man klev in i och man kunde lägga saker i lådan. Där visste man att man var säker och kunde slappna av och pusta ut innan man var tvungen att stålsätta sig för att igen gå ut "därute".
Det tyckte jag var en viktig grej med RE2.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Alien, kunde knappt sova på en vecka efter att jag sett den som lättpåverkad pojkspoling. Hade varit häftigt med nåt som gör den rättvisa.
Hehe!
Gick bara förbi när min storasyster såg den(i rätt tillfälle såklart) och det gav mardrömmar i 3-4 år.
Var bara 4-5 år då...
Fick inte ens titta på den för morsan... jag borde lyssnat på henne.
Både känns och ser bra ut!.. kan bli bra det här.
Jag tycker det är något med ljussättningen som gör att det ser väldigt plastigt ut. Det ser ut som ett spel, helt enkelt. Här, till exempel: http://www.fz.se/bilder/?id=925556
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=912967
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=905768
Monstren är fantastiska, men miljöerna ser väldigt artificiella ut.
Håller med.
Färgskalan som används i spelet är lite fel. Det är något för starka "karamellfärger" i spelet.
Interiören är för blank och ren. Den skulle behöva se mera sliten och välanvänd ut. Även ha lite mera orenheter och dammiga ytor (ingen orkar damma av ett stort rymdskepp varje dag, vilket Ridley Scott helt klart tänkte på).
Som på de här bilderna (från inspelningen, 1979):
http://www.zen171398.zen.co.uk/Alien/Nostromo%20cabin%20inter...
http://www.zen171398.zen.co.uk/Alien/Nostromo%20cabin%20inter...
http://application.denofgeek.com/images/m/corridors/Alien.jpg
http://application.denofgeek.com/images/m/corridors/Alien2.jp...
http://alienseries.files.wordpress.com/2013/01/narcissus_inte...
Både känns och ser bra ut!.. kan bli bra det här.
Jag tycker det är något med ljussättningen som gör att det ser väldigt plastigt ut. Det ser ut som ett spel, helt enkelt. Här, till exempel: http://www.fz.se/bilder/?id=925556
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=912967
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=905768
Monstren är fantastiska, men miljöerna ser väldigt artificiella ut.
Det är ju baserat på första filmen, det såg ut så?
Tycker det ser awesome ut!
Nej, filmen såg ut som en film, inte ett spel från 2006.
Haha va?
Isolation ser ju fantastiskt ut rent grafiskt! Det har ju fått till "-79"-känslan klockrent.
De som testat det säger även dom att det rent grafiskt ser riktigt bra ut. 2006 my ass.
Både känns och ser bra ut!.. kan bli bra det här.
Jag tycker det är något med ljussättningen som gör att det ser väldigt plastigt ut. Det ser ut som ett spel, helt enkelt. Här, till exempel: http://www.fz.se/bilder/?id=925556
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=912967
Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=905768
Monstren är fantastiska, men miljöerna ser väldigt artificiella ut.
Håller med.
Färgskalan som används i spelet är lite fel. Det är något för starka "karamellfärger" i spelet.
Interiören är för blank och ren. Den skulle behöva se mera sliten och välanvänd ut. Även ha lite mera orenheter och dammiga ytor (ingen orkar damma av ett stort rymdskepp varje dag, vilket Ridley Scott helt klart tänkte på).
Som på de här bilderna (från inspelningen, 1979):
http://www.zen171398.zen.co.uk/Alien/Nostromo%20cabin%20inter...
http://www.zen171398.zen.co.uk/Alien/Nostromo%20cabin%20inter...
http://application.denofgeek.com/images/m/corridors/Alien.jpg
http://application.denofgeek.com/images/m/corridors/Alien2.jp...
http://alienseries.files.wordpress.com/2013/01/narcissus_inte...
Smutsa ner texturerna mer, gör så allt ser använt ut och har slitage osv.
Var snåla med färger och se till att använda ljuskällor och skuggor smart och stämningsfullt.
Då har spelet en chans. Om man nu håller sig till det grafiska dvs.