Trailer för röststyrning och andra Xbox One-funktioner
Kommer bli kul när flick/pojkvännen som tröttnat på att man bara lirar kommer in och säger "Xbox Off"
De har förbättrat funktionaliteten så den har koll på om du sitter framför den och verkligen pratar med den. Tror inte det kommer hända oftare än att den som tröttanat går in och trycker på powerknappen...
blir så trött... va fan hände med konsolerna som BARA SPELAR ETT SPEL??
Konsoler som bara spelar ETT spel är inget jag känner till
Han kanske menar ett sånt här?
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
När han fipplar omkring i menyn så känns det som att allting skulle gå mycket snabbare om han bara använde knapparna på kontrollen istället för att sitt och prata.
Visst, det är smidigt när man spelar om man nu är intresserad av att spela in och dela, om det är så enkelt och snabbt som det var i trailern, men det är väl ungefär allt som jag ser är bra med hela röststyrningen.
Jag tvivlar starkt på att det kommer gå så fort mellan de olika skärmarna. Att starta ett spel kommer förmodligen ta flera minuter för att sen hoppa till TV-funktionen måste spelet förmodligen stängas ned först innan man får vänta på TV-splashscreenen för att sen får det att fungera.
Jag tar inte det här klippet seriöst. Vem är uppladdaren? En no-name för mig!
Jag tvivlar starkt på att det kommer gå så fort mellan de olika skärmarna. Att starta ett spel kommer förmodligen ta flera minuter för att sen hoppa till TV-funktionen måste spelet förmodligen stängas ned först innan man får vänta på TV-splashscreenen för att sen får det att fungera.
Jag tar inte det här klippet seriöst. Vem är uppladdaren? En no-name för mig!
Har du missat fenomenet multitasking?
Hur kan du klaga på att man kan göra mer saker än att spela spel?
För att alla dessa små skräpfunktioner ska fungera så själs massa cpu resurser som skulle kunna nyttjas till en bättre spel upplevelse.
Tidigare xbox fanboy som går över till den mörka sidan, its gonna be a PS4 this time.
För att alla dessa små skräpfunktioner ska fungera så själs massa cpu resurser som skulle kunna nyttjas till en bättre spel upplevelse.
Tidigare xbox fanboy som går över till den mörka sidan, its gonna be a PS4 this time.
Det är 2013 nu och datorer kan köra program både i för- och bakgrunden.
Kommer bli kul när flick/pojkvännen som tröttnat på att man bara lirar kommer in och säger "Xbox Off"
De har förbättrat funktionaliteten så den har koll på om du sitter framför den och verkligen pratar med den. Tror inte det kommer hända oftare än att den som tröttanat går in och trycker på powerknappen...
Det går faktiskt att bara skrika 'Xbox Off' så stängs den av. En utvecklare jag träffade sa att det snabbt blev ett skämt när man gick förbi någons maskin att ropa Xbox off.
Tror jag läste något liknande om Dice där man började ropa över högtalarsystemet för att stänga av allas maskiner.
Som vanligt, hade detta handlat om PS så hade detta varit den bästa funktionen i historien på en konsol. Sen är det inget man MÅSTE använda, utan endast en extra funktion.. Så varför ens klaga på det?
Själv tycker jag att det verkar som en kul grej, även fast den inte alltid är helt nödvändig.
Jadu, vad hände med mobiltelefoner som man bara ringde samtal på ?
Vi lever inte i stenåldern, och det går alldeles utmärkt att lira enbart spel på Xbone ,
du behöver inte prata, vifta och ha dig.
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
Jo datorer klarart men en klen xboxone som fått lite cpu clockning nu innan den släpps är inte att förväxla med dagens datorer.
Jo datorer klarart men en klen xboxone som fått lite cpu clockning nu innan den släpps är inte att förväxla med dagens datorer.
Vilka specar ska den ha om den skall anses som kraftfull nog?
Jag har nog missat formeln för hur man skall skala för att få tillfredställande multitasking.