Trailer för röststyrning och andra Xbox One-funktioner

Robot
Medlem

blir så trött... va fan hände med konsolerna som BARA SPELAR ETT SPEL??

Medlem

Kommer bli kul när flick/pojkvännen som tröttnat på att man bara lirar kommer in och säger "Xbox Off"

Har vääääldigt svårt att tro på att går så där snabbt och smidigt

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av Cortex:

Kommer bli kul när flick/pojkvännen som tröttnat på att man bara lirar kommer in och säger "Xbox Off"

De har förbättrat funktionaliteten så den har koll på om du sitter framför den och verkligen pratar med den. Tror inte det kommer hända oftare än att den som tröttanat går in och trycker på powerknappen...

Jag insåg att hela konsolen kommer floppa när han sa "Internet Explorer".

Medlem

Varför ska jag prata med en konsol för?

Medlem
Skrivet av wallde:

Hur kan du klaga på att man kan göra mer saker än att spela spel?

Medlem

Förväntade mig en riktigt awkward konversation i slutet när han svarade på Skype.

Medlem
Skrivet av wallde:

Konsoler som bara spelar ETT spel är inget jag känner till

Medlem

Xbox. Play E3 footage of Titanfall.
Visa hur de funkar på riktigt istället.

Medlem

Jag ser framför mig ultimat trolling på visningsex ute i affärer.

Medlem
Skrivet av hansdidde:

Varför ska jag prata med en konsol för?

har du samma inställning till övrig teknik? Varför t.ex prata för att tända, släcka lyset?

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av wallde:

Konsoler som bara spelar ETT spel är inget jag känner till

Han kanske menar ett sånt här?

signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

När han fipplar omkring i menyn så känns det som att allting skulle gå mycket snabbare om han bara använde knapparna på kontrollen istället för att sitt och prata.
Visst, det är smidigt när man spelar om man nu är intresserad av att spela in och dela, om det är så enkelt och snabbt som det var i trailern, men det är väl ungefär allt som jag ser är bra med hela röststyrningen.

Medlem

Jag tvivlar starkt på att det kommer gå så fort mellan de olika skärmarna. Att starta ett spel kommer förmodligen ta flera minuter för att sen hoppa till TV-funktionen måste spelet förmodligen stängas ned först innan man får vänta på TV-splashscreenen för att sen får det att fungera.

Jag tar inte det här klippet seriöst. Vem är uppladdaren? En no-name för mig!

Medlem
Skrivet av 19kevva93:

Jag tvivlar starkt på att det kommer gå så fort mellan de olika skärmarna. Att starta ett spel kommer förmodligen ta flera minuter för att sen hoppa till TV-funktionen måste spelet förmodligen stängas ned först innan man får vänta på TV-splashscreenen för att sen får det att fungera.

Jag tar inte det här klippet seriöst. Vem är uppladdaren? En no-name för mig!

Har du missat fenomenet multitasking?

Medlem
Skrivet av Azlano:
Skrivet av wallde:

För att alla dessa små skräpfunktioner ska fungera så själs massa cpu resurser som skulle kunna nyttjas till en bättre spel upplevelse.

Tidigare xbox fanboy som går över till den mörka sidan, its gonna be a PS4 this time.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Azlano:
Skrivet av wallde:

För att alla dessa små skräpfunktioner ska fungera så själs massa cpu resurser som skulle kunna nyttjas till en bättre spel upplevelse.

Tidigare xbox fanboy som går över till den mörka sidan, its gonna be a PS4 this time.

Det är 2013 nu och datorer kan köra program både i för- och bakgrunden.

Medlem

Röststyrning för en konsol... så töntigt,,,

Visst... en BRA sak för dem som BEHÖVER det.

Medlem
Skrivet av Killbom:
Skrivet av Cortex:

De har förbättrat funktionaliteten så den har koll på om du sitter framför den och verkligen pratar med den. Tror inte det kommer hända oftare än att den som tröttanat går in och trycker på powerknappen...

Det går faktiskt att bara skrika 'Xbox Off' så stängs den av. En utvecklare jag träffade sa att det snabbt blev ett skämt när man gick förbi någons maskin att ropa Xbox off.
Tror jag läste något liknande om Dice där man började ropa över högtalarsystemet för att stänga av allas maskiner.

Medlem

Som vanligt, hade detta handlat om PS så hade detta varit den bästa funktionen i historien på en konsol. Sen är det inget man MÅSTE använda, utan endast en extra funktion.. Så varför ens klaga på det?

Själv tycker jag att det verkar som en kul grej, även fast den inte alltid är helt nödvändig.

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Det är en sak att tro och en annan att veta, det är bara att vänta och se med egna ögon .

signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Med andra ord tycker du att det verkar så jävla grymt, att du inte kan tro dina ögon.

KoP
Medlem
Skrivet av lime1998:

Jag insåg att hela konsolen kommer floppa när han sa "Internet Explorer".

Finns redan idag på 360'n och fungerar hur smidigt som helst.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Röststyrning för en konsol... så töntigt,,,

Visst... en BRA sak för dem som BEHÖVER det.

Töntigt? Njae... Något som är töntigt är share-knapp, pekplatta och disco-lampa.

Inaktiv
Skrivet av wallde:

Jadu, vad hände med mobiltelefoner som man bara ringde samtal på ?
Vi lever inte i stenåldern, och det går alldeles utmärkt att lira enbart spel på Xbone ,
du behöver inte prata, vifta och ha dig.

signatur

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Azlano:
Skrivet av wallde:

Jo datorer klarart men en klen xboxone som fått lite cpu clockning nu innan den släpps är inte att förväxla med dagens datorer.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Azlano:
Skrivet av wallde:

Jo datorer klarart men en klen xboxone som fått lite cpu clockning nu innan den släpps är inte att förväxla med dagens datorer.

Vilka specar ska den ha om den skall anses som kraftfull nog?

Jag har nog missat formeln för hur man skall skala för att få tillfredställande multitasking.

Inaktiv
Skrivet av Cortex:

En riktig gamer har ingen flick / pojkvän.

signatur

12
Skriv svar