CD Projekt: "Därför blir Witcher 3 finalen"
"Vi saknar knappast historier att berätta, men vi känner att tiden är inne för oss att utforska nya världar", säger CD Projekt som vill avsluta på topp.
#witcher-3-wild-hunt, #cd-projekt
CD Project har gjort mer för "gaming" än någon annan, med kanske undantag för Valve, det tåls att diskuteras då Steam är mer ett DRM än en tjänst.
Med GOG och deras attityd gentemot DRM är en affärsmodel som fler borde annama.
Dom har mitt fulla förtroende, givet köp även om det blir en flopp!
edit: sär skrivning
edit2:
vore kul om CD Project la upp en kickstarter så folk kan visa sitt stöd. ^^
efter man köpt ett spel i brick and mortar så köper man ju inte direkt en dublett bara för att visa sitt stöd
CD Project har gjort mer för "gaming" än någon annan, med kanske undantag för Valve, det tåls att diskuteras då Steam är mer ett DRM än en tjänst.
edit2:
efter man köpt ett spel i brick and mortar så köper man ju inte direkt en dublett bara för att visa sitt stöd
Jag funderar faktiskt på fullt allvar att köpa W2 en gång till hos GOG. Ja, så får det bli.
Sådär nu har jag skrivit upp mig på http://www.thewitcher.com/preorder/
edit2:
Jag funderar faktiskt på fullt allvar att köpa W2 en gång till hos GOG. Ja, så får det bli.
Bra "brother from a diffrent mother" om du gör det så gör jag det med
Det verkar finnas lite olika info där ute just nu. Denna nyhet har spridit sig över flera olika siter, vet ej om det va missförstånd pga dålig översättning eller om det var miss någonstans i cdprs led.
I en artikel som cd projekt har i den polska versionen av euro gamer så står det:
Jest to także ostatnia część trylogii, w której będzie miał miejsce wielki finał fabuły. Nie jest to jednak jednoznaczne z końcem franczyzy - Adam Kiciński (prezes dvs president/VD för cd projekt red)
Vilket löst översatt betyder att detta är slutet för triologin men ej nödvändigtvis slutet för IP:n
Källa http://www.eurogamer.pl/articles/2013-02-05-adam-kicinski-dla...
Jag hoppas att de optimerar spelet denna gången, tvåan var ganska ospelbar.
Inte på min maskin. Har du ett Nvidia-kort finns det optimeringshjälp på http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/witcher-2/...
edit2:
Bra "brother from a diffrent mother" om du gör det så gör jag det med
Ser man på de har ett paketerbjudande (W1 & W2) just nu för bara 95 kronor. Galet billigt för er som inte köpt ännu och tvekar. Själv skall jag vänta tills de återgår till normalpris
Bra där
Om bara ea, activision och ubisoft kan hålla sina giriga fingrar borta så kommer det gå riktigt bra för CD Projekt.
Blir dom däremot uppköpta av någon speljätte, vilket tyvärr är troligt, kommer dom att gå under.
jag inte hittat på något vettigt att skriva här än