IllumiRoom – Så blir ditt rum en spelvärld
Hmm, det där såg faktiskt rätt ballt ut imo :). Mitt största problem är nog att bredvid min tv finns två valv, ett på vardera sida så finns inte så mycket utrymme att projicera på.
Valv? Sitter du inne på fort knox och spelar eller?
Dörrvalv, har monterat bort dörrarna för de var bara i vägen.
Kul att inte kunna spela tv-spel på sommaren eller dagtid. FÅr hoppas dom inte lägger någon större vikt i att använda detta.
Menar du på allvar att du tror den är grejen skulle bli ett krav för att kunna spela spelen? Skärp dig.
Absolut inte, men det känns inte så genomtänkt heller. Dessutom så är jag skärpt, du som inte kunde avläsa min ironiska kommentar där mitt syfte var att visa hur intresserad av produkten jag var.
Jävlar så störande det hade varit med allt som rör sig runt skärmen/tv:n.
Nej tack.
Det blir EXAKT som i verkligheten... fast här är tv:n direktseendet och rummet periferiseendet.
Nice
Tänkte just skriva något i stil med det du skrivit. Borde fungera hyfsat bra. Skall testa så fort det går.
Edit: Nu kollade jag in det hela lite närmare och det är ju ett Xbox-tillbehör... Buhu!
Varför i Helvete kör han inte bara på en projektor direkt med duk?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
För att de flesta inte har det?
Microsoft vill inte att du lägger massa pengar på andras prylar.
Varför i Helvete kör han inte bara på en projektor direkt med duk?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
För att det inte är vad det handlar om?
Grejen är väl att man, när man vill skall kunna sätta på effekter i periferin som är tänkt att öka spelkänslan.
hmm tyckte det stod i texten att microsoft skulle göra dom där sakerna med en "PROJEKTOR"
För att de flesta inte har det?
Microsoft vill inte att du lägger massa pengar på andras prylar.
relativtte="pippen1001"]Varför i Helvete kör han inte bara på en projektor direkt med duk?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
För att det inte är vad det handlar om?
Grejen är väl att man, när man vill skall kunna sätta på effekter i periferin som är tänkt att öka spelkänslan.
hmm tyckte det stod i texten att microsoft skulle göra dom där sakerna med en "PROJEKTOR"[/quote]
Tror ingen är så jävla dum att dom inte fattar att effekterna visas med hjälp av projektor.
Men eftersom effekten är först och främst mycket större än en dukb är (går ner på golvet, upp i taket etc) och för det andra om man nu har en duk skall du då skala ner kärnan och fylla på med effekter då?
Tvivlar på att nån vill offra sin bildyta för det.
Projektorn i sej är säkert någon relativt låguppöst (då den inte direkt behöver vissa hd) vidvinkel projektor som sammarbetar med kinect på något sätt.
Jag gillar hur reklamen börjar med det åh så futuristiska röstkommandot, en funktion som är blockad i Sverige - eftersom INGA Svenskar kan prata Engelska.
Lås upp röststyrningen för tusan, ni kan väl inte stänga av den baserat på var xboxen befinner sig? Som det är nu får inte ens en Amerikan använda röststyrning i Sverige.
Philips TV's har ju redan en liknande funktion, ambilight.
Jepp, och det höjer ju faktiskt stämningen en hel del. Skillnaden är dock att detaljrikedomen är rätt begränsad när det gäller Ambilight
Tror effekten kan bli lite jobbig om omgivningen ska ritas upp i FPS-spel men ljuseffekter och vädereffekter och kanske väldigt diskrets miljöer skulle kunna höja spel något oerhört!
Går dock inte jämföra med projektor eftersom det dels är en dyrare lösning som kräver att man planerar sitt rum utifrån det, och dels för att man inte får större synfält utan man får bara samma synfält fast väldigt förstorat. Tanken är bara att höja upplevelsen, men TV:n ska fortfarande sköta jobbet.
Blir den billig tror jag på succé, blir den dyr tror jag på flopp... Ska vara så billigt at man kan köpa det "bara för att"!