Keeping it simple
Jag gillar att laga mat och brukar improvisera fram mina måltider men ibland är jag bara sugen på något otroligt enkelt. Som idag tex då jag blev extremt sugen på klassisk spagetti med stekt falukorv efter att en av tjejerna på jobbet berättat att hon lagat det till sina barn och deras kompisar häromdan. Detta hade visst imponerat väldigt på kompisarna som gick hem till sina föräldrar och sagt att man minsann fick jättegod mat hemma hos min kollega. Framstod som lite lustigt då eftersom kompisens föräldrar visst oftast anstränger sig väldigt mycket för att inte laga "enkla" rätter som spagetti och falukorv, men för mig fungerade det också som inspirationskälla. Så sagt och gjort, nu sitter man här redo att njuta av en rätt som jag inte ätit på flera år. Gott som fan ska det bli!
Jag åt "hots" (ni vet den där varm hund-korven) med pommes igår, blev spaghetti med köttfärssås idag. Jättgott, varför krångla till det?
Fast nu blev jag sugen på falukorv med stuvat vitkål, alternativt rotmos. Får smita förbi affären sedan tror jag.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.