Bethesdas Stalker-köp dementeras
Men den påstådda köparen lämnar inga kommentarer.
#bethesda, #gsc-game-world, #vostok-games, #survarium
alltså kommer ett sådant här rykte fram och ett företag Inte har köpt det, då lär dom svara snabbt på det. men inte vilket bara bevisar att dom faktist har köpt det.
Bara att dom vill hålla det hemligt, Atta köpa det pga konkurens vore r'ätt dumt, då nya ideer kommer i dunno, men nästan 100% säker dom har köpt detta ifall man tittar hur dom har agerat med svar att dementera det, och man vet man hur företag fungerar så vet man även att svara på sådana här frågor alltid ageras på samma jädras byråkrati sätt kan läsa dom som en bok mer eller mindre
Så antingen har dom ej prioriterat att ge svar på detta vilket är fail för ett stort företag som detta eller så har dom köpt det.
Måste nog säga att ag är lite kluven över det hela. Visst, det är bra om nu någon har plockat upp licensen men sen är det Bethesda som gjort det så vet jag inte om det är så bra. Jag älskar Stalker spelen och har har jag vill inget hellre än att se serien fortsätta. Det lär väl visa sig så småningom.
Miner, don´t shoot!
För de som gillar spelen kan jag berätta att i september släpps en riktigt fet mod, som varit under utveckling i många år, till S.T.A.L.K.E.R. SoC med namnet Lost Alpha.
Vi kommer att få se alla levlar som plockats bort och mer story + sidequests.
http://www.moddb.com/mods/lost-alpha
Det finns INGET i spelväg som jag är mer intresserad av att spela
Om det stämmer så tycker inte jag att det nödvändigtvis är bra. STALKER var bra för att det var annorlunda och vågade behålla en hel del bra saker som räknas som old school.
Bethesdas mentalitet med att förenkla det inre och lägga allt krut på det yttre garanterar nog nästan att de gamla spelen i serien kommer att förbli de enda värda namnet.
Den enda motorn, och utvecklare, som jag kan tänka mig göra ett STALKER 2 är 4A Games med deras motor till Metro 2033. De har rätt atmosfär, men frågan är om det kan göra ett bra öppet spel som STALKER
är av samma åsikt, tror att 4A är de jag litar mest på i att bevara STALKER-arvet.