Diablo 3 uppdaterat – dina prylar håller längre
Jag har spelat ~250 timmar utan att ha fått en enda bra sak droppad, så det är lite random.
Det är tämligen random ja, dessutom gör inte AH dropraten bättre. Ju enklare man kan få legendaries, ju mer nerklottrad med dessa blir ju AH.
(Gillar för övrligt din avatar starkt, Shodan!)
Cptn BaseballBatBoy!
Jag har nu lagt D3 på hyllan tills vidare. Inte för att jag tycker att spelet är dåligt utan för att man över huvud taget ska kunna klara sig igenom hela inferno så måste man farma så fruktansvärt mycket för att ha råd att använda sig av AH för bättre gear. Dropsen är så jävla dåliga så man hittar aldrig något bättre att byta ut sin nuvarande gear mot.
Vart jävligt besviken när de nerfade MF's inverkan på kistor, kroppar etc. Enda sättet MF påverkar nu är ju om du har det på dig när du gör det dödande slaget. Vill man ha 300+ MF kan man ju glöma att det är någon bra gear för att överleva/slå ihjäl fiender med, vilket gör det extra drygt på inferno. Speciellt om man är melee. Tycker D3 är ett jävla cluster fuck. Inget är ju genomtänkt alls känns det som. Avinstallerade när reparationskostnaden blev dyr.
"If the road ahead is long, don't turn back"
Jag har nu lagt D3 på hyllan tills vidare. Inte för att jag tycker att spelet är dåligt utan för att man över huvud taget ska kunna klara sig igenom hela inferno så måste man farma så fruktansvärt mycket för att ha råd att använda sig av AH för bättre gear. Dropsen är så jävla dåliga så man hittar aldrig något bättre att byta ut sin nuvarande gear mot.
Word!
Jag hatar den nya repairkostnaden som kom i förra uppgraderingen. Nu spelade jag början på akt 3 fram till "find tower of the damned" och det kostade mig ungefär 250.000 gold i repairkostnad. Nej det handlar inte om att jag e dålig eller någonting men vissa rare-mobs är nätt o jämt omöjliga att döda utan att dö ett par gånger. Det värsta som faktiskt fick mig att rage-quitta för några minuter sen var att mobsen resettar så fruktansvärt snabbt. Jag hade en death-timer på 12 sekunder och jag hade dödat massa små eliter och hade den gula kvar på ca 50k i HP. Han resettades och det fick mig att bli så arg så jag valde "exit diablo". F.ö. hittade jag INGENTING på den runnen och då hade jag 5 neph-stacks tidigt och hade dödat ca 10 rare mobs med 5 stacks igång.
Repairkostnaden förstörde spelet och får mig att rage:a likt jag gjorde i League of Legends, något jag var glad att komma ifrån...
Jag hatar den nya repairkostnaden som kom i förra uppgraderingen. Nu spelade jag början på akt 3 fram till "find tower of the damned" och det kostade mig ungefär 250.000 gold i repairkostnad. Nej det handlar inte om att jag e dålig eller någonting men vissa rare-mobs är nätt o jämt omöjliga att döda utan att dö ett par gånger..
Varför döda sånt man inte klarar av utan att dö? Du får skylla dig själv.
Vad fan har WoW med detta att göra? Diablo ska vara ett helt annorlunda spel jämfört med WoW. Om det är meningen att d3 och WoW ska vara lika då är det plötsligt övertydligt varför d3 är ett sånt jävla skitspel jämfört med d2 och d1.
Jag är lite nyfiken på vilket sätt det grindande som utfördes i Diablo 2 skulle vara bättre än det i Diablo 3? För jag minns då mycket tydligt vad jag tyckte då, och fortfarande tycker: Det var förbannat trist och tråkigt!