Kinesiskt internetföretag köper andel i Epic Games
En minoritetsandel av Unreal Engine- och Gears of War-tillverkarna Epic Games kontrolleras numera av kineser.
Tencent är enormt stora i Kina, exempelvis har deras QQ Instant Messenger över 700 miljoner aktiva användarkonton. Andra tjänster de driver är QQ.com, QQ Games, Ozone, 3g.QQ.com, Soso, Paipai och Tenpay.
Åh herre jivvlar!
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Tencent är enormt stora i Kina, exempelvis har deras QQ Instant Messenger över 700 miljoner aktiva användarkonton. Andra tjänster de driver är QQ.com, QQ Games, Ozone, 3g.QQ.com, Soso, Paipai och Tenpay.
Åh herre jivvlar!
Frågan är hur många av dom kontona som tillhör bot-företag, sist jag spelade ett MMO (vilket visserligen är ~2 år sen nu) så var det just det företaget dom använde sig av. Och med tanke på att dom byter konton oftare än man hinner blinka nästan...
I detta läge lär det nog inte märkas någon skillnad förutom att sannorlikheten att Epic går i konkurs minskar.
Värt att påpeka är att Tencent tidigare köpt en majoritetsinnehav i Riot Games utan att påverka den daglia operationen nämnvärt.
jo , dom ser det nog mest som en investering, mot en del av vinsten .. och vill inte ändra på något som fungerar.