Wii U – tredjepartstillverkarna kommer till tals
Utvecklarna bakom spel som Assassin's Creed III, Aliens: Colonial Marines och Batman: Arkham City berättar om hur det är att jobba med Nintendos hårdvara.
#nintendo, #assassins-creed-iii, #aliens-colonial-marines, #batman-arkham-city
Problemet för nintendo eller snarare konsumenterna som köper Wii U på premisserna om en bra lista med tredjepartstillverkare är ju att förmodligen kommer dessa gå över till "nästa generation" konsoler i och med nya ps/xbox, och då står nintendo igen där och trampar precis som dom gjort denna generationen.
Meanwhile har jag, "sprängt dörren, o slaktat hela rummet" innan Wii U spelaren har ens valt vapen
håller med dig, även om det är visuellt "coolt" med pekskärmen så underlättar det ju inte spelet på något sätt, utan gör det tvärtom svårare och mer oprecist exakt som wii gjorde med sina rörelsekontroller.
Meanwhile har jag, "sprängt dörren, o slaktat hela rummet" innan Wii U spelaren har ens valt vapen
Jag ser det som positivt att vissa saker tar mer tid. Det har alltför länge varit normen att man bara hittar en knapp så trycker man på den för något ska ske, det har kommit för mycket förenklingar.
Kontrollen borde f.ö. ge xray vision if Batman för att se igenom catwoman's kläder O.o
Meanwhile har jag, "sprängt dörren, o slaktat hela rummet" innan Wii U spelaren har ens valt vapen
håller med dig, även om det är visuellt "coolt" med pekskärmen så underlättar det ju inte spelet på något sätt, utan gör det tvärtom svårare och mer oprecist exakt som wii gjorde med sina rörelsekontroller.
Hur vet du det? Har du testat den?
Everybody needs help.
Meanwhile har jag, "sprängt dörren, o slaktat hela rummet" innan Wii U spelaren har ens valt vapen
håller med dig, även om det är visuellt "coolt" med pekskärmen så underlättar det ju inte spelet på något sätt, utan gör det tvärtom svårare och mer oprecist exakt som wii gjorde med sina rörelsekontroller.
Hur vet du det? Har du testat den?
Rörelsekontroller, 3D o andra gimmicks ger mig inget. Ge mig AR & Holodeck då kan vi snacka
Meanwhile har jag, "sprängt dörren, o slaktat hela rummet" innan Wii U spelaren har ens valt vapen
håller med dig, även om det är visuellt "coolt" med pekskärmen så underlättar det ju inte spelet på något sätt, utan gör det tvärtom svårare och mer oprecist exakt som wii gjorde med sina rörelsekontroller.
Hur vet du det? Har du testat den?
nej men nintendos signum dom senaste åren har varit gimmick stuff och det är till stor del därför dom säljer så mycket som dom gör, säga vad man vill men alla spel jag spelat på wii tex twilight princess har varit förbannat mycket skönare att spela med vanlig kontroll, om nu rörelsekontrollen skulle vara optimal så hade dom ju inte släppt en "pro" kontroll som är en kopia på xboxens.
Är väl på ett personligt plan men själv föredrar jag alltid "vanliga" kontroller framför kinect/move/wiimote och tror nog att det inte kommer vara annorlunda här.
kul i början som wii sports var men sen blir det bara traddigt.
Meanwhile har jag, "sprängt dörren, o slaktat hela rummet" innan Wii U spelaren har ens valt vapen
håller med dig, även om det är visuellt "coolt" med pekskärmen så underlättar det ju inte spelet på något sätt, utan gör det tvärtom svårare och mer oprecist exakt som wii gjorde med sina rörelsekontroller.
Hur vet du det? Har du testat den?
nej men nintendos signum dom senaste åren har varit gimmick stuff och det är till stor del därför dom säljer så mycket som dom gör, säga vad man vill men alla spel jag spelat på wii tex twilight princess har varit förbannat mycket skönare att spela med vanlig kontroll, om nu rörelsekontrollen skulle vara optimal så hade dom ju inte släppt en "pro" kontroll som är en kopia på xboxens.
Är väl på ett personligt plan men själv föredrar jag alltid "vanliga" kontroller framför kinect/move/wiimote och tror nog att det inte kommer vara annorlunda här.
kul i början som wii sports var men sen blir det bara traddigt.
Men samtidigt har Nintendo för något år sedan uppgraderat sin wiimote med Wiimotionplus och som enligt mig och många andra fungerar utmärkt i spel som Red Steel 2 och The legend of Zelda Skyward sword. Om de lyckades förbättra wiimoten då, misstänker jag att de kommer lyckas göra handkontrollen antingen lika bra eller ännu bättre! Förhoppningsvis
Men annars håller jag med dig till en viss del, föredrar själv en handkontroll (Förstår inte varför de inte fortsatte med gamecube versionen istället för att göra en Xbox-ripoff) beroende på vilket spel. Det som jag kan tyckas vara mest smidigt med en sådan här kontroll är la som alla utvecklare tjatat om nämligen inventorysystem och kartor med mera.
Everybody needs help.