Guild Wars 2 betahelg nästa vecka
Mellan fredag och söndag nästa vecka får du återigen möjlighet att betatesta årets kanske hetaste onlinerollspel.
Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?
*squee*
Pre-order / invite
You wish...
Då har du hört från fel personer, jag älskar det.
Det kommer "fixas" det är bara beta än.
Optimering brukar komma på slutet.
Det simpla svaret du kunde skrivt var alltså "Nej".
Var det verkligen så? Skulle gärna viljat ha lite "Confirmation".
Ska bli intressant att se vad det blir av GW2. Jag är lite kluven. Jag är själv ett sort fan av gruppbaserat taktiskt end-game PVE (läs raider)
Från det jag sett, testat och läst om GW2 känns det lite som MMO möter Diablo. Dvs taktiken ligger mest i att ha en tillräckligt stor HP-pool, springa runt och kita och klicka frenetiskt Och enda skillnaden i gruppspel är att fler stycken utför denna taktik bredvid varann
Kan va kul på sitt sätt, men jag tror inte GW2 är ett spel som tillför nått i det taktiska, välplanerarde gruppspelandet.
Jag har iaf redan köpt spelet!
Vad jag har förstått, var fallet så, kan dock inte ge "confirmation".
HOPPAS verkligen det kunde inte njuta av WvW alls med dryga 2-8 fps i dom stora striderna eller vid en dörr slammin
är oxå ett stort fan av raids, vad jag läst så kommer guild wars 2 tyvärr inte ha ngra raidinstancer vid release utöver dom "worldbosses" och "vanliga" gruppinstancer som finns..
förhoppningsvis är det ngt som kommer ändras efter release, om communityn skriker tillräckligt högt efter det,,
jag hoppas att mainstream mmokidsen hatar spelet vid släpp så bara den gamla gw publiken finns kvar, av alla mmo'n jag spelat så har gw1 haft dom härligaste spelarna enligt mig
always use the nubs for cover
ja fast så länge man köper spelet bara för att testa så tjänar ju anet sin slant, ingame saker man köper är ju bara deras bonuspengar
GW kommer precis som alla andra MMO:s brevid WoW att floppa, kanske det är 2 miljoner som köper spelet, men det kommer nog inte att finnas 2 miljoner aktiva spelare efter ett tag.
Hur fort kommer uppdateringar/patcher att komma med nytt innehåll, om det inte finns någon som helst prenumeration?
nja bonuspengar ska man nog inte kalla det,, det kommer säkert vara en betydande del för dom det med,,
i slutändan är det ju ändå så att intäckter från försäljning av själva spelet kommer minska med tiden och eftersom det inte finns ngn månadsavgift så blir ju övriga intäckter allt viktigare
det kom ju en del expansioner till guild wars 1 iaf
http://guildwars.com/products/default.php
vad det gäller gratistillägg och patcher,får ngn som spelat spelet ordentligt svara på
men det lär väl knappast komma mindre i guild wars 2 än vad det gjorde i 1àn
gratistillägg i ettan var ganska så få och långt emellan men expansionerna var bra och la till mycket i spelet, sen när det gäller antal spelare så hade gw1 på sin höjd 4 mille å det borde gw2 kunna matcha