Minecraft slår rekord på XBLA – och hamnar i blåsväder

Inaktiv
Skrivet av Glutt:

Microsoft såg ju kassakon och gav lite gratis uppdateringar, dock onödigt att skapa avundsjuka till andra utvecklare när att släppa en uppdate till sitt spel kostar nästan 40.000kr :/

Men är 40.000 så väldans mycket då, det finns ju miljoner Xbox guld abbonenter, och varje arcade spel som släpps borde ju iaf sälja minst 1000 gånger, och kostar mellan 80 till 170 kronor.
Så varje speltillverkare borde ju håva in minst 100.000 per släppt spel, förmodligen en hel del mer.
Undra vad genomsnittet är tro i antal sålda spel på xbla.´

Sen så släpps det ju även dlc till arcade spel, och dom ger ju snabba och lätta cash för speltillverkarna.

signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Ankan:

Jag är förvånad över att så många har köpt MC på konsol. Vad har dom för potatis till dator egentligen?

Många har nog liksom jag lagt av att lira på pc och kör enbart konsol,
visserligen har jag datorn kopplat till tvn, men det är ändå bekvämare att sitta med en handkontroll i soffan, än med mus och t bord i soffan.

signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

KoP
Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av maucau:
Skrivet av Ztreek:

Jag tycker att stora titlar ska få betala.. Microsoft borde hjälpa de fattiga och mindre företagen som kanske inte har råd att stå och patcha sitt spel.

Släpper du ditt spel på tex Steam så får du patcha det bäst du vill, bättre användarvilkor på det sättet.
Dock är Steam väldigt dumma i huvudet och släpper inte bra indiegames för att de inte är tillräckligt kända

Microsoft är inte frälsningsarmén, utan ett företag som försöker tjäna pengar i en bransch med hård konkurens. Om Minecraft är en anledning att välja xbox före ps3 så är det värt lite fördelar till Mojang. Det är inte svårare än så.

Tänker långsiktigt nu...
Om de bjuder in folk på bättre deals så kommer folk vilja komma tillbaka senare när de har större spel. Notch kommer säkert göra ett nytt skitbra spel för eller senare, då kommer han tänka på hur schyssta MS var.

De som gjorde Trials känner sig lurade, de kommer antagligen försöka släppa deras spel till PC/PS3 ? who knows..

Det handlar inte bara om pengar, det handlar om hur väl man behandlar sina kunder. företag är ju korkade å glömmer bort det.. se WoW, CoD osv.

Var läser du att dom som gjorde Trials känner sig lurade? Nyheten handlar ju (bl.a) om att utvecklaren av Fez känner sig lurad.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av maucau:
Skrivet av Ztreek:

Jag tycker att stora titlar ska få betala.. Microsoft borde hjälpa de fattiga och mindre företagen som kanske inte har råd att stå och patcha sitt spel.

Släpper du ditt spel på tex Steam så får du patcha det bäst du vill, bättre användarvilkor på det sättet.
Dock är Steam väldigt dumma i huvudet och släpper inte bra indiegames för att de inte är tillräckligt kända

Microsoft är inte frälsningsarmén, utan ett företag som försöker tjäna pengar i en bransch med hård konkurens. Om Minecraft är en anledning att välja xbox före ps3 så är det värt lite fördelar till Mojang. Det är inte svårare än så.

Tänker långsiktigt nu...
Om de bjuder in folk på bättre deals så kommer folk vilja komma tillbaka senare när de har större spel. Notch kommer säkert göra ett nytt skitbra spel för eller senare, då kommer han tänka på hur schyssta MS var.

De som gjorde Trials känner sig lurade, de kommer antagligen försöka släppa deras spel till PC/PS3 ? who knows..

Det handlar inte bara om pengar, det handlar om hur väl man behandlar sina kunder. företag är ju korkade å glömmer bort det.. se WoW, CoD osv.

Var läser du att dom som gjorde Trials känner sig lurade? Nyheten handlar ju (bl.a) om att utvecklaren av Fez känner sig lurad.

Det jag menade jävligt trött ibland

12
Skriv svar