FZ Play – Diablo 3 och fyra andra heta maj-releaser
Sniper Elite: Meh, ytterligare en WW2-shooter. Nej vi har inte glömt det där andra kriget, det maldes och maldes till döds innan de började mala Modern Warfare-skräpet. Verkar som fantasin är slut för spelutvecklarna...
Diablo 3: Jag brukar inte ge efter för överhype och sånt så jag tar spelet med ro. Jag körde betan, tyckte det var ett bra sätt att fördriva tid och engagera sig i lite rolig coop hack'n'slash så jag ger det tummen upp. Och Blizzard är väl en av de få som kan ge ett spel en kvalitetskänsla. Har bokat fulla spelet också.
Dragons Dogma: Capcom... nej tack. Som så ofta, när de försöker imitera så blir det bara skräp av det... sedan har de en kultur som oftast inte passar med vår så spelet kommer säkert bara vara pinsamt för de flesta. Sedan är det konsoljunk också, vilket betyder förenklat spel och lätt-tuggad action.
Future Soldier: zzzZZzzz. Ytterligare ett CS-wannabe... Sedan är det Ubisoft, så up yours.
Max Payne 3: Detta är väl ett okänt kort. Men då Rockstar numera ger PC fingret och primärt utvecklar för konsoller så gissar jag på kass port eller konsollifierad spelstil. Sedan kommer spelet ju till PC, något som Fz inte klämde in i sin film... Tycker också nåt är fel med spelet, det har inte samma känsla som de första spelen... Vi får se vad recensionerna säger.
Summa summarum: Känns mest som konsolljunk och kopior på kopior. De enda storspel jag kan se här är Diablo 3 och Max Payne 3, resten känns ganska vardagligt.
ang. mp3, rockstar har inte portat till pc denna gång utan gjort en helt egen version till pc(ingen port alltså)