Kultliret Dragon's Lair får nysläpp i maj

Robot

Don Bluths oförglömliga riddaräventyr kommer till en Xbox nära dig.

#dragons-lair, #microsoft, #digital-leisure, #cinematronics

Medlem

Orm Ödlan saken vid 7min känns som en Robin Hood referens.

Medlem

Jösses vad jag slösade slantar på arkadversionen när den kom. Samma sak med Space Ace.

Medlem

vem i h-vete vill se detta komma tillbaka, även om det verkar vara nån fräsigare variant än nes-versionen. ? Hah! många som blivit scamade när dom köpte det till NES. Där kan vi snacka svårt spel.

signatur

Haha, NES-versionen är ju dock något helt annat än den ursprungliga versionen. Jag har aldrig spelat NES-versionen, och efter att ha sett Angry Video Game Nerd försöka klara det så tänker jag aldrig göra det heller.

Inaktiv
Skrivet av VonSnoe:

Orm Ödlan saken vid 7min känns som en Robin Hood referens.

Med tanke på att Don Bluth arbetade på Disney innan han började göra egna filmer så är det inte konstigt att det finns likheter med Disney filmer

Inaktiv
Skrivet av pierreB:

vem i h-vete vill se detta komma tillbaka, även om det verkar vara nån fräsigare variant än nes-versionen. ? Hah! många som blivit scamade när dom köpte det till NES. Där kan vi snacka svårt spel.

Detta är originalet, det finns för den delen redan på Playstation Network. Oavsett så är detta en FMV titel, dvs det är quicktimeeventorama! Detta var verkligen ett spel som åt upp pengar för folk på arkaden ;P.

Medlem

JAg kommer ihåg detta. Quick time event hela vägen. Lika trist då som nu. Däremot, innan det kom ut så var jag vldigt hajpad. Det verkade hur bra som helst.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Finns redan i portad version till Xbox mk1 "GRATIS"

Och det är ingen skillnad på Market eller den tidigare portade versionen.

MEN, det var det häftigaste som fanns på sin tid, då laserdisc spelen gjorde entre i arkadhallarna, något som iofs är stor synd och skam att dem försvann i Sverige, nu sitter tonåringarna hemma och tajjar och småsuper till sin onlineevents istället för att träffa polarna på den lokala arkadhallen!

signatur

Denon / Pioneer

1
Skriv svar