Se 10 minuter världskrig från Guild Wars 2
Under helgen pågick ännu en beta och på nätet har det dykt upp en längre film där Massively visar upp det omtalade världskriget.
Ogillar karaktärsoppan...alla spelare står inne i varandra...
Tyvärr likadant i alla MMO-spel jag känner till.
Age of Conan och Warhammer har väl viss collision detection. Det finns nackdelar med full collision detection, som t.ex. allierade som står ivägen för npc, portar etc.
Klassiskt MMO-beteende. En klump av spelare. Grafiken ser ok ut, några effekter som ser för tama och oklara ut. Och stör mig på det överjapanska typsnittet som finns i nästan alla jrpg. Så skarpt jämnt.
Jag hoppas att Tera ändrar hur man spelar.
Japanska typsnittet? WTF?! Inget japanskt alls med GW eller GW2.
Klassiskt MMO-beteende. En klump av spelare. Grafiken ser ok ut, några effekter som ser för tama och oklara ut. Och stör mig på det överjapanska typsnittet som finns i nästan alla jrpg. Så skarpt jämnt.
Jag hoppas att Tera ändrar hur man spelar.
Sakta i backarna! I TERA vs GW2 är det väll ändå så att det KOREANSKutvecklade Tera kännts mest asiatiskt (Om man med det menar storbystade krigartjejer i bikini med 14 meter långa svärd) och GW2 som faktiskt är mest revolutionerande (även om Tera också verkar vara nyskapande på många sätt).
Den där videon var väldigt tråkig. Men sen så har folk redan sagt att servrarna är väldigt ojämnt fördelade när det kommer till world vs world i den här GW2-betan.
Kolla på yogscast eller totalhalibut på youtube istället om ni vill ha massa info om GW2-betan.
Personligen ser jag fram emot GW2 extremt mycket.
ArenaNet (studion som utvecklar GW2) håller till i USA.
Lite trivia om Arenanet;
Grundat av tre före detta Blizzard-anställda. En av dem, Wyatt, var chef för battle.nets nätkodsutveckling. En annan, Mike O'Brien, var den som utvecklade MPQ-formet som Blizzard använt för sina datafiler.
Nu vet ni det alltså. (Om ni inte kände till det tidigare).
Världskrig? Snarare en Arena.. Jag ser inte flera hundra spelare i ett stort slagfällt..
Av det lilla Gameplay jag fick se av den här videon så kan jag inte säga att jag vart imponerad
Spelet hade imponerat mäktigt om det var ett stort kickass slott med 100 försvarare och 100 attackers. Här är det en grupp som slår på en dörr intressant dörr!
Sen så tycker jag att man ska kunna ta sig in på fler ställen än bara en dörr.. Man borde kunna skjuta sönder väggar och dom där inne borde kunna reparera långsamt, Man borde även kunna sätta upp stegar som försvararna lätt kan putta ner..
Man har en liten raketkastare/katapult och man skjuter på dörren med dom? Vart är den där stora stocken för att Ramma portar? Mycket hade kunna gjorts bättre
WoW bjuder på mer PvP än det här om jag ska vara ärlig. Här har man bara ett fåtal spells, Ska man försvara sig när man är outnumbered med någon enstaka spell? lär la gå jättefint
WoW bjuder på mer PvP än det här om jag ska vara ärlig. Här har man bara ett fåtal spells, Ska man försvara sig när man är outnumbered med någon enstaka spell? lär la gå jättefint
GW har massor av skills, men det finns bara 10 tillgängliga vid varje tillfälle. Sen man man byta vapen och få tillgång till andra skills på de första fem slotsen även under strid. De fem sista är slot skills som man kan byta utanför strid.
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Skill_bar
Jag tycker det är en bra kompromiss mellan komplexitet och lättanvänt.
Man var ju taggad tills man började kolla vids, och efter denna blir det till att avboka. Nej detta blir nog ingen höjdare det häller :(:(
Då kanske du kan förklara vad det är som fick dig att ändra dig?
Haha vilken meningslös kommentar, antar att du är någon fattig swtor fanboy som kom hit för att basha lite, annars får du gärna förklara vad det är som är fel på detta?
Plus att spelet är i cb fast det kanske du har lite svårt för att fatta
Världskrig? Snarare en Arena.. Jag ser inte flera hundra spelare i ett stort slagfällt..
Av det lilla Gameplay jag fick se av den här videon så kan jag inte säga att jag vart imponerad
Spelet hade imponerat mäktigt om det var ett stort kickass slott med 100 försvarare och 100 attackers. Här är det en grupp som slår på en dörr intressant dörr!
Sen så tycker jag att man ska kunna ta sig in på fler ställen än bara en dörr.. Man borde kunna skjuta sönder väggar och dom där inne borde kunna reparera långsamt, Man borde även kunna sätta upp stegar som försvararna lätt kan putta ner..
Man har en liten raketkastare/katapult och man skjuter på dörren med dom? Vart är den där stora stocken för att Ramma portar? Mycket hade kunna gjorts bättre
WoW bjuder på mer PvP än det här om jag ska vara ärlig. Här har man bara ett fåtal spells, Ska man försvara sig när man är outnumbered med någon enstaka spell? lär la gå jättefint
Detta (och alla andra GW2 videor) är ju dock från en rätt stängd beta, ta allt vad du ser, speciellt i W vs. W med en nypa salt. Finns ju endast ett fåtal personer som har tillgång till betan, vad jag har hört så har det varit mellan ca 50 till 200 pers sammanlagt på dessa W vs W scenarier. W vs W klarar av upp till 2000 pers sammanlagt i nuläget, räkna med att striderna utvecklas annorlunda när spelarantalet tiodubblas senare när alla har tillgång till spelet.
Murar ska också gå att skjuta sönder, inte bara dörrar.
Det finns 5 olika siege machines. Katapult, Trebuchet, Ballista, Arrow Cart och Siege Golem. Ingen murbräcka dock vad jag vet (ännu)
Det är inte antalet skills som räknas i GW2's pvp, det är hur du använder dem, hur bra du är på att dodge'a osv. Sen har man ju också egentligen fler skills att välja mellan än i WoW, skillnaden är att du måste välja de 5 sista skills före combat, det går inte att byta när du väl är i combat, det finns dock en hel mängd olika att välja mellan (beroende på profession såklart)
De första 5 är bundna till det vapen/den vapenkombination som du använder för tillfället, det går att byta mellan 2 olika vapen sets i combat, så du kan alltså ha 10st vapen skills i combat, totalt 15 skills i combat.