Terrorister smider planer och tränar i Call of Duty
Håll ögonen öppna alla Modern Warfare-spelare! Jihad-grupper använder sig av förstapersonskjutare för att kommunicera och träna, enligt tidningen The Sun.
#call-of-duty-modern-warfare-3
+1 på Ghostnight.
Vet inte om jag tycker att rubriken representerar faktan så bra här. Har svårt att tro att The Sun's källor faktiskt är kreditabla här. Detta påstods för typ 1½ år sedan också om CS, och då var det ju bara en massa skitsnack.
Har rätt svårt att tänka mig att det faktiskt är sant, och om det nu är det så är det väl deras förlust. Realism och taktiskt planläggning är ju inte direkt CoD's starkaste sida. Vill man planera ett terrordåd är väl inte chatt i CoD-anda det bästa valet...
Hysteriskt kul att The Sun mer och mer blir det brittiska aftonbladet dock.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
"Call of Duty addicts can even join "clans" — groups who regularly play together."
Kan det låta mer Aftonbladet? Man måste alltså vara beroende med negativ betoning för att spela i en clan? Fy så trångsynt.
I vilket fall, efter att ha läst mer om detta så "avslöjar" ju The Sun detta utan att ha någon vettog källa för det. Det verkar vara ungefär samma taktik som Aftonbladet kör med.
"Other shoot-'em-up games suspected of being targeted by terrorists are thought to be Medal of Honour and the Halo series."
Vänta här nu.. Tillåt mig att... Asså.. HAHAHAHAHAHA.
Sjukt högteknologiska terrorbrott alltså?!
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
När Sverige äntligen får en självmordsbombare så är det nån jävla klant vad fan............
Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.
haha the sun slutar aldrig att roa iaf.
troligen skulle terrorister nog ha större användning av lir som Operation Flashpoint som exempel.
sedan så skulle det ju vara roande att få veta att man skjutit en tvätt äkta terrorgrabb på 11bast som skricker jihad...och skriver LoL hela tiden....roligare är ju då att dom använder sig av något djävueln har skapat(enligt många är ju vi i väst ondskan själv)
Dags att skriva om mitt inlägg då :
Blablabla något med att jag inte tror på detta för att (1) det är opraktiskt att använda sig av spel och (2) det finns lättare sätt att kommunicera anonymt på nätet.
Och ifall det nu är sant, vem bryr sig ? Ska Aftonbladet komma med denna "nyhet" och i samarbete med någon psykolog konstatera att det är farligt med online-spelande ?
Dessutom så avslöjade ju wikileaks för ett tag sen att diplomater och statliga ombud har skrivit känsliga och hemliga saker i okrypterade mail.. Så, vi kan ju redan konstatera att det inte bara är terrorister som gör dumma grejer
Det finns terror-organisationer som använder twitter för att sprida inte bara propaganda utan också information om dåd som har utförts etc.
Om det finns några som är duktiga på att utnyttja tillgängliga resurser och anpassa sig efter utvecklingens gång så är det terrorister. Personligen håller jag med i att FZ visar mod att publicera en artikel som denna. Att sedan nivån i pk-media är så frukstansvärt låg att en medioker nyhet gör en datorspelssida till modig säger emellertid mer om diskursklimatet i Sverige än något annat.