I Am Alive
Ett kollapsat samhälle med raserade byggnader och förstörda liv. Det är bara en sak som driver mig genom staden – sökandet efter min fru och mitt barn som jag inte har träffat sedan katastrofen.
Tycker det verkar intressant, alltid varit svag för det post-apokalyptiska och försöka överleva genom att samla saker. Blir kanske ett köp. Fick mig ett garv av "URSPRUNGLIGT UTGIVNINGSDATUM: 2799-12-31" från Xbox.com-sidan förövrigt.
Your Forum Community reputation has increased by 1.
Det är inte "landet" som har drabbats av en katastrof, utan världen.
Håller heller inte med skribenten om att en "zoom-funktion hade varit bra", det är ett postapokalyptiskt spel som lägger tung vikt på att det ska kännas "hopplöst". En zoom-funktion hade för mig förstört den stämningen. Eller är det bara en sorts fokus du vill ha?
PS. Borde inte bakgrunden till spelet ligga i början alternativt i slutet (och hur det påverkat spelet)? Just nu känns det insprängt i texten - mellan valfrihet i strider, AI, och sen valfrihet igen.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Det är inte "landet" som har drabbats av en katastrof, utan världen.
Håller heller inte med skribenten om att en "zoom-funktion hade varit bra", det är ett postapokalyptiskt spel som lägger tung vikt på att det ska kännas "hopplöst". En zoom-funktion hade för mig förstört den stämningen. Eller är det bara en sorts fokus du vill ha?
PS. Borde inte bakgrunden till spelet ligga i början alternativt i slutet (och hur det påverkat spelet)? Just nu känns det insprängt i texten - mellan valfrihet i strider, AI, och sen valfrihet igen.
Tack för feedbacken.
"Jag är en helt vanlig människa i en kanske världsomspännande katastrof", skriver jag i texten. Spelaren får aldrig veta om det är landet eller hela världen som har drabbats.
Det var främst i början som jag kände att jag inte hade någon överblick över något. Det var mest störande. En (ut)zoomnings-funktion hade inte förstört stämningen mer än till exempel de stora lysande ringarna på marken.
Ibland när man är inne och pillar i texten kan det bli lite osammanhängande. Men jag tycker att infon ändå passar relativt bra där som en avstickare från övrig text.
Sjukt svårt, fått så spridda recensioner.
Överlag positivt på metacritic, men vad som gör mig rädd är när ign.com sågar det med 45/100 och skriver:
"I Am Alive has great ideas and poor execution. It ends up being a flat, frustrating game that isn't worth your time or money. "
Sen kommer "guardian" och ger det full pott 5/5....
http://www.metacritic.com/game/xbox-360/i-am-alive/critic-rev...
Nää, det finns för mkt 90+/100 titlar kvar att spela så känns som att jag hoppar denna, tråkiga verkligheten när tid är mer bristvara än pengar, 10 år sen var det tvärtom
Nu skummade jag igenom recensionen snabbt, men är spelet sandbox eller mer ett assassins creed liknande i gameplay?
Det är varken sandbox eller assassin's creed. Spelaren kan oftast bara ta en väg för att komma från punkt A till B.
"I Am Alive has great ideas and poor execution. It ends up being a flat, frustrating game that isn't worth your time or money. "
Håller delvis med. Väldigt bra idéer som blev sådär. Men det är ändå spelbart.