The Darkness II
Fem år och flera uppskjutna släppdatum senare är uppföljaren till The Darkness äntligen här. Bered er på ännu en våldsam färd genom mörkret.
#starbreeze-studios, #the-darkness, #digital-extremes, #the-darkness-ii
Spelade igenom demot och gillade det inte alls, men kanske får göra ett nytt försök.
Jag gillade starkt 2an, det som var mest negativt enligt mig var hur kort spelet va
Tog 4 h att köra igenom SP (Och 4 h för alla coop banor med en polare), finns dock New Game +.
Säger inte att 4h är jätte dåligt för ett FPS spel men vore trevligt med ett par h längre ^^
Sen älskar jag minions/pets/"saker jag kan säga åt att döda folk åt mig" och saknade därmed lite fler darklings :S
The Darkness och The Darkness 2 har inte allt för mycket gemensamt förutom namnet. Tvåan var dock riktigt grymt och med mer fokus på action än det tidigare spelet. Däremot kunde jag inte låta bli att störa mig lite på de storyaktiga felen som finns. Visst, spelen är inte riktigt "canon" men Starbreeze gjorde snarare en ny version av seriens berättelse och tvåan bygger vidare på det, men glömmer några viktiga detaljer.
Någon som kommer ihåg barnhemmet från första spelet? Det gjorde inte Digital Extremes som vid flera tillfällen tar upp Jackies pappa som en omtänksam person som försökte hjälpa sin son med vad som komma skulle. Problemet råkar bara ligga i att Jackies pappa var en hänsynslös mördare som dog innan Jackie ens föddes. Inte riktigt den älskvärda "levande" fader som beskrivs här
Hej Linda, hur tänker du dig att storykänslan ställer sig mot första spelet? Jag diggade verkligen känslan i The Darkness (om än att det blev lite lätt när man fick tillgång till ze black hole (vilket dock på vissa sätt kändes lite på sin plats)). Jag sitter här mer förkyld än jag var häromdagen, så jag har lite svårt att komma med en bättre formulerad fråga.
Ta det coolt, drick lite mjölk!
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Resten av storyn förutom det som försöker väva in pappan fungerar däremot utmärkt
Ganska synd däremot att båda spelen inte ger en rättvis bild av vad det innebär att vara besatt av "The Darkness". Finns en anledning till att Jackie knappt använder skjutvapen i serien
Den som spelar något av spelen bör ha det i åtanke... för det är helt klart roligare att fokusera på krafterna än att skjuta ner allt motstånd ^^
Jag spelade demot. Riktigt najs grafik, bra kontroller och orginellt att ha fyra lemmar.
Men det kändes inte roligt.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Sååå....ett spel som är så urbotat dåligt gjort, får 4/5 från FZ, medans Kingdoms of Amalur får en 2'a?
Detta spelet förtjänar inte ens plastomslaget som följer med skiten den är inpackad i.
Kort men trevligt.Gillar Co-op, även om jag känner att det kommer att ha en relativt begränsad livslängd.
Tänk så olika man kan uppleva ett spel. Själv älskade jag vapenhanteringen i The Darkness 2 men tyckte armarna var dötråkiga.
Slarvfel, fixat. Som tack för uppsträckningen bjussar vi på ett stycke Patton-genialitet.[/quote]
Fantastiskt! Patton har en skön blandning av talang och galenskap.
Men om jag ska ha en legitim åsikt i stället för att hytta fingret åt vad som är fel så tycker jag att The Darkness 2 förtjänar fyran så länge som man inte tänker på att det är en uppföljare. Det första Darkness är helt klart det bästa av de två spelen. Det är tråkigt att Digital Extremes inte körde samma design och stämning som det första. Men som sagt, tvåan är ett bra spel. Att få kontrollera alla lemmar fungerar relativt smärtfritt och storyn är mer serietidning än vad det är drama. Helt jävla okej.
När man slitit en fiende itu för att sedan kasta kroppen på hans polare så att denna dör, vem vill gå tillbaka till skjutvapen då