Ny bildbläddrare på FZ (igen?)
Snyggare, men fortfarande laddas hela sidan om efter varje bildbyte. Vore schnyggare om man Ajaxifierade den...
Vår erfarenhet är att ajaxbläddrare lirar dåligt i mobiler och läsplattor. Vi vill inte utesluta besökare.
I Opera får man alla bilder rakt under varandra.
Det är tanken, ja. Visst är det banbrytande?
Snyggare, men fortfarande laddas hela sidan om efter varje bildbyte. Vore schnyggare om man Ajaxifierade den...
Själv håller man på och lär sig ajax och jag förstår helt om programmerarna inte använder det
Ett jävligare språk får man leta länge efter.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Vår erfarenhet är att ajaxbläddrare lirar dåligt i mobiler och läsplattor. Vi vill inte utesluta besökare.
I Opera får man alla bilder rakt under varandra.
Det är tanken, ja. Visst är det banbrytande?
Blir lagom segt när mängder med bilder ska renderas samtidigt.
Blir lagom segt när mängder med bilder ska renderas samtidigt.
Vi använder en teknik som heter lazyload, vilken laddar in bilderna löpande allt eftersom du scrollar. Vi får verifiera på måndag att det fungerar som det är tänkt.
Men eftersom att alla bilder laddas (har jag fel) kan det ändå bli rätt dåligt på mobiler.
Fast, den "bläddrar" ju inte bland bilderna Den bara visar dem rakt upp och ned?
Själv håller man på och lär sig ajax och jag förstår helt om programmerarna inte använder det
Ajax är inte ett språk och är mycket enkelt numera tack vare ramverk som jquery.
Dessutom behöves det knappast ajax för detta, snarare bara att man ersätter bildadressen i DOM:en.
Förstår inte anledningen till att ladda en ny sida för varje bild mer än för att få visa mer reklam, det gör att det inte alls känns nytt, fräscht eller användarvänligt på ngt sätt. För att hantera olika plattformar (mobil vs dator), kolla user-agent eller liknande och anpassa sidan därefter.
En sådan här sak går att göra bra.
Ajax är inte ett språk och är mycket enkelt numera tack vare ramverk som jquery.
Dessutom behöves det knappast ajax för detta, snarare bara att man ersätter bildadressen i DOM:en.
Nä, jag vet att det inte är ett språk, men jag kände inte att det var nödvändigt att gå in på det tekniska...
Sen använder vi inte ramverk som jquery i skolan, vi är lite hardcore skulle man kunna säga.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Varför ha samma system för mobiler som för dator? Ska t.o.m. sidan känns som en konsolport nu?