Final Fantasy VII återskapat i Unreal-motorn
Spana in den klassiska intro-sekvensen som du aldrig sett den förut!
#final-fantasy-vii, #square-enix
Som ett stort fan av Final Fantasy VII som lirade det på Playstation 1 när spelet var splitternytt måste jag säga att det var en otroligt nostalgiskt tilltalande video!
Visst märks det att det är en riktig alpha demo, och man hade dessutom önskat att snubben som spelade in videon hade spenderat mindre tid på att jucka mot dom där trälådorna och mer tid med att ha tänkt ut ett bra cinematiskt sätt att kolla runt på banan en gång istället för att springa planlöst med för låg FOV och för låg mouse sensitivity.
Efterlyser starkt en rejält slipad remake av FF7 av detta slaget (denna var inte slipad men kliade mig på precis rätt ställe)!
med risk för att va jävligt surig, men detta var väl knappast något att lägga under granen.. hade personerna inget bättre för sig än att slösa tid på det här ?
Som ett stort fan av Final Fantasy VII som lirade det på Playstation 1 när spelet var splitternytt måste jag säga att det var en otroligt nostalgiskt tilltalande video!
Du menar som typ 70% av spelsverige? Du är ingen auktoritet för att du spelat typ ett av dom mest spelade spelen.
subterranean homesick alien
Du menar som typ 70% av spelsverige? Du är ingen auktoritet för att du spelat typ ett av dom mest spelade spelen.
VAFALLS? Antyder DU, att JAG, jämte ALLA ER andra borgarbrackor, icke vore av adlig börd?
Det betyder, i faktum och sanning, att jag är överlägsen alla er andra. Jag sitter här med min monockel och mina knävelborrar och skrattar gått åt era patetiska försök att fånga brödsmulorna som faller av mitt bord. Mwahahaha!
Käre Sebastian Lind.
Då det ingår i ditt jobb att skriva rubriker så hoppas jag innerligt att du tar och går en kurs i hur man gör just detta då vanligt folkvett verkar vara något du helt saknar.
Nej, Final Fantasy VII [[[ är INTE ]]] återskapat i Unreal-motorn. Utan ett kort intro likt spelet Final Fantasy VII är skapat i U3 motorn.
Man blir så fruktansvärt less på fullkomligt missledande rubriker att man helt enkelt inom kort tid ej orkar läsa FZ längre.
Tack för mig och lycka till i framtiden med att sköta några av de simplaste uppgifterna du har i ditt jobb på FZ.
Imponerande att folk orkar, och alltid kul med inbitna fans, men jag vart heller inte så imponerad av detta.
Som någon skrev så skulle jag själv inte kunna göra ens en droppe av liknande projekt, men detta kändes ganska dåligt faktiskt.
En riktigt nostalgitripp och rysningar igenom hela kroppen fick jag däremot när de visade den officiella remaken av introt inför ps3 lanseringen för många år sedan. Det gick rakt in i hjärtat!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Personligen fatta jag mig aldrig på hypen, segare strider får man leta efter och random encounter är ett säkert sätt att bryta både stämning och inlevelse på, för inte att tala om göra en galet frustrerad när man inte kommer någon vart. Sephirot är minst lika emo som Sasuke och Cloud är ungefär lika karismatisk han med.
Men befann man sig i tonåren när det släpptes så kan jag förstå nostalgin, att vilja lira det i dag dock är en helt annan femma.
Käre Sebastian Lind.
Då det ingår i ditt jobb att skriva rubriker så hoppas jag innerligt att du tar och går en kurs i hur man gör just detta då vanligt folkvett verkar vara något du helt saknar.
Nej, Final Fantasy VII [[[ är INTE ]]] återskapat i Unreal-motorn. Utan ett kort intro likt spelet Final Fantasy VII är skapat i U3 motorn.
Man blir så fruktansvärt less på fullkomligt missledande rubriker att man helt enkelt inom kort tid ej orkar läsa FZ längre.
Tack för mig och lycka till i framtiden med att sköta några av de simplaste uppgifterna du har i ditt jobb på FZ.
Cry some moar.
Käre Sebastian Lind.
Cry some moar.
Är det konstigt att man inte vill bemötas av kvällstidningsjournalistik när man går in på FZ? Troll.
Har de fuckat upp Tifas kroppshållning och dimensioner ännu mer?
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Till alla som sitter och gråter ut om att det såg dåligt ut, jag tycker grafiken ser hur bra ut som helst, detta bevisar ju bara att en remake är möjlig... Om randoms of doom kan göra detta skulle det inte ta 12/40 år eller vad fan nu square sa att det skulle ta.
Dags för square att sluta sitta och suga på tummen och göra en remake.
Käre Sebastian Lind.
Tråkigt att du ogillar rubrikerna så! Personligen anser jag inte att rubriken är missledande, särskilt inte som den efterföljande underrubriken direkt fyller på med mer information om vad nyheten handlar om.
Rubriksättande är dessutom bland det svåraste som finns inom journalistisk verksamhet, så att kalla det för en "simpel uppgift" är att underdriva rubrikens funktion väsentligt.