Rykte: Battlefield 3 kommer till Steam

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av showerguy:

Battlelog, Origin, Steam, Windows Live... blir många program för ett spel. Sen ska xfire var igång, skype och en webläsare som driver battlelog... blir fint ingame! vi ses och hörs alla!

Räcker förfan med Steam! inge annat skit..

Mmm bara så du vet brah så tar Origin, webbläsare och xfire mindre minne tillsammans än Steam.

Och "inge annat skit" går inte Steam under det ochså?

Nåja, Origin självt drar mer än Steam gör. 73MB ram vs 17MB, och då var jag snäll och avrundade uppåt för Steam och ner för Origin.

Jag har både Steam (ca. 90MB ) och Origin (19MB ) igång sedan igår, nere vid klockan.
Har inte startat om datorn eller något sedan ett pass med BF3 Betan igår kväll.

Medlem

Tänkte bara inflika med min lilla åsikt i all rage hit och dit ^^

Personligen har jag sällan haft problem med Steam, inte ens i början när det kom. Tycker det är en utmärkt platform och tycker det känns dumt att behöva hållas med fler än en sådan att ha mina spel på, spel spridda hit och dit... nej tack! Nu har jag ändå Origin pga av att jag köpte BC2 och MoH (dumt nog) men tycker ändå Steam är bättre och har inga vänner som har Origin.

Sen ang. Steam + Origin + Webbläsare så har ju Steam en inbyggd sådan så med lite jobb borde det ju gå utmärkt för DICE att fixa så Battlelog går genom denna... Då borde varken en webbläsare behövas eller Origin.

Medlem

Ja origin drar 1% av min cpu säger bara WOW och jag har en äcklig dual core? Sluta ragea för origin tar knappt någonting och betan var inte ens medium settings.... Så killar allt rage kan ni fan inte lägga på en pre-beta? Sluta gnäll origin tar ingen prestanda knappt o vill ni spela med så bra fps som ni kan stäng av allting! för det är då fan inte origin som slöar ner det! NUFF SAID!

Medlem

Tycker betan är riktigt rolig trots att det ligger på origin och är lite halvsunkigt att ta sig in i. Jag har aldrig spelat battlefield förut och tror nog att detta ändå kan bli ett köp för det är jäkligt kul. Dock börjar man se mer å mer snack om noobs och att folk är dumma i huvudet som gör fel etc. i in-game chatten, vilket är lite störigt. Det är förmodligen kommunikationen med andra spelare som kan få mig att tycka det här spelet är åt helvete.

on topic så skulle steam sitta riktigt fint!

signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skriv svar