Vad tycker du om Battlefield 3-betan?
Av det lilla vi fått testa så tycker jag att spelet är riktigt roligt.. dom kunde väl kanske kunnat gett oss en liten avskalad conquest bana i alla fall? men annars så är hitboxen och gameplay riktigt solid, lite små buggar men sånt finns i alla nya spel i början, Hoppas bara dom fixar en ingame spellista så det känns som ett riktigt spel och inte en web browser spel.. sen får dom gärna fixa så man har lite valmöjligheter med sin squad ingame, tex kicka folk och invita sina vänner, skapa egen squad ingame osv.. Samt en ingame friend list.. Inte orkar jag använda skit origin eller web browsern för att chatta med mina vänner!!! Om EA kräver att vi gör det så kan dom skita på sig
Det ända jag stör mig på är att när man är spottad och lägger sig bakom en sten för man är skadad, så kan motståndarna bara skjute lite till genom stenen så dör man.. Jag som trodde massiva stenar var hårda :/ men det lär dom ju fixa framöver? Det är ju liksom inte ens roligt ^^
För att vara en beta så får spelet 4/5 drar av mycket utav den sista poängen på Origin och webbrowsern som inte ens är nödvändiga.. I betan kanske dom behövde göra så? men I riktiga spelet ser jag gärna att man får välja om man vill hålla på så här.. Känns nästan som typ spelarenan för cs1.6 :s fast utan voip servrar man kan skapa i browsern med sina vänner..
och jag kan inte hittar mina vänner någonstans på origin eller webbrowsern :s det är ett problem
Ny hårdvara, ny router, ny internetleverantör, nytt lan... samma issue som BC2 !
Ett par ronder går bra sen måste jag starta om för jag är i osynk med vad som actually händer på banan, liknande hård server lagg.
Är det meningen att det ska vara så kanske, som typ ett RPG avsnitt med slumpsystem?
I övrigt så blev det bättre än MoH men det är ett steg närmare dit det inte ska ändå. Så jävla långsamt spel. Fast det verkade gå snabbare i takt med att man blev högre rang så vi får se..
Jag kan inte spela betan längre pga buggen till Geforce 560TI. Spelet kraschar 24/7 och desto mer jag spelar, desto oftare kraschar det.
I början kunde jag spela runt 5 rundor innan det kraschade, nu kraschar det efter 2-8 minuter precis hela tiden. Jag börjar bli orolig för att buggen kommer vara kvar vid release. Efter Black Ops så vet man att företag kommer undan med att sälja trasiga produkter..
Vore otroligt skönt om Dice kunde garantera att problemet kommer vara fixat till release, vill inte köpa ett till trasigt spel. För övrig är själva spelet jätteroligt!
EDIT: Just ja, hoppas dom gör det segare att ranka i det färdiga spelet. Såg en snubbe som var rank 24 redan den första tre dagar efter den stängda betan hade öppnats
Trist att det inte funkar hos dig. Har själv inte märkt av denna buggen trots att jag sitter med samma kort.
Har du testat 285.38 beta drivarna som är special för BF3?
Hade varit intressant att veta om de som tycker BF3 är ett höjdarlir tyckte samma sak om BC2 under betan och som sedan ändrade sig. Jag kommer vara lite avvaktande nu då den förra hypen satte hypnosvirvlar i mina ögon.
Jag spelade BC2 betan och tyckte det var riktigt kul.
Därför köpte jag BC2 vid release och köpte även Vietnam expansionen på senare dagar.
Tyvärr lessnade jag ganska fort när man hade låst upp allt och spelar bara då och då.
Jag ÄLSKAR BF3, allt som BC2 inte hade har BF3, roligare lir får man leta efter även fast det är beta
Fråga: Är hitdetection/hitbox lika som i de tidigare spelen? Ni vet vad jag menar, man kan mata ett mag i ryggen på en fiende "point blank" utan att det registreras.
De videos som FZ publicerat har visat APC's som matar skott i fiender på några meters håll och de överlever bra många skott. Är det så i betan också?
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Fråga: Är hitdetection/hitbox lika som i de tidigare spelen? Ni vet vad jag menar, man kan mata ett mag i ryggen på en fiende "point blank" utan att det registreras.
De videos som FZ publicerat har visat APC's som matar skott i fiender på några meters håll och de överlever bra många skott. Är det så i betan också?
Man överlever oftast 1-3 skott. ibland fler men det är ju pga dåligt siktat.. alla vapen gör ont som bara den
Får nog tyvärr säga att det är väldigt konsolanpassat. Det är ganska kul, men BC2 är ju mindre anpassat för konsoler än vad detta är.
Kan förstå att BF3 buggar, men ett enkelt program som Origin ska inte behöva ha buggar.
Får man fråga vad som är konsol anpassat med spelet? jag tycker det flyter lika bra som bc2
Well, nog är de ett spel som säkert kan hålla en sysselsatt i ett par dar (för vissa) men tyvärr så kommer de som alltid inte räcka, tycker de blir för mkt av "samma" hela tiden allt från fps till ACreed, Håller dock tummarna för dark souls! wafet, du låter otroligt bias me ditt uttalande --> "cant see the forest 'cus of the tree"
Verkar helt okej, är inte det minsta intresserad utav gameplayet i betan dock, jag vill ha fordon och mer valmöjligheter än att kräla runt på marken för att inte bli skjuten från alla håll och kanter, kan bara vara jag som inte kan banan ordentligt dock, bra taktiska positioner and whatnot.
Sunkig konsollskjutare. PC ska vara lead platform..Host inte en chans. Hela spelet är en kompromiss för att få det att passa på konsoller. Trist flygkänsla som lider av allt för mycket konsolitis majoris. Och jisses vilken usel bana.
Jo trist flygkänsla när vi inte ens får spela med flyg än?
märks att du är en avundsjuk ModernWarfare spelare som också vill ha fordon men inte får det i dina äckliga springa omrking runt och runt 99999 gånger per match i en ring och panga spel
Då vet man ett enda trimmat Radeon HD 5850 duger för det mesta på High och 1080p. Befarade det värsta i hårdvaruväg men nu kan man lugnt vänta på kampanjen. Krigsspel i multipalyer tycker jag personligen är det tråkigaste som finns men Dice har ju lagt ner mycket möda på storyn så givet köp.
Inställningarna sägs vara låsta till medium, så det är inte alls säkert att du klarar high.
Inte helt rätt, Inställningarna är låsta till Auto och jag fick High på nästan allt utom V-synk of och AA i 1080p. Väldigt snyggt spel men det var också BF BC 2 som jag köpte nyss och spelar nu. Hoppas bara inte BF3 är lika enformig som storyn i BF BC 1 (PS3)-2 (PC).
Det var detta...
Den är helt åt helvete.
http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ
Jag kan inte spela betan längre pga buggen till Geforce 560TI. Spelet kraschar 24/7 och desto mer jag spelar, desto oftare kraschar det.
I början kunde jag spela runt 5 rundor innan det kraschade, nu kraschar det efter 2-8 minuter precis hela tiden. Jag börjar bli orolig för att buggen kommer vara kvar vid release. Efter Black Ops så vet man att företag kommer undan med att sälja trasiga produkter..
Vore otroligt skönt om Dice kunde garantera att problemet kommer vara fixat till release, vill inte köpa ett till trasigt spel. För övrig är själva spelet jätteroligt!
EDIT: Just ja, hoppas dom gör det segare att ranka i det färdiga spelet. Såg en snubbe som var rank 24 redan den första tre dagar efter den stängda betan hade öppnats
Trist att det inte funkar hos dig. Har själv inte märkt av denna buggen trots att jag sitter med samma kort.
Har du testat 285.38 beta drivarna som är special för BF3?
Ja, det var de rutinerna jag spelade med. Men tyvärr så strulade dom till det med Minecraft och orsakade episkt lagg efter fem minuter, så var tvungen att installera de senaste officiella rutinerna igen. Jag tycker det är jättesynd att allt krånglar för Battlefield 3 är ett av de roligaste online fps jag spelat, trots sina buggar
Game long and prosper
Ja det händer att det inte registreras varje gång. Matade med M249 framifrån, på några meters avstånd med cirka 60 skott och inget registrerades. Slutade med att den andra hann mata ner mig, men förmodligen är det något de fixar.
Life is short , play more
I början var det sjukt frustrerande då det fanns en bugg när man körde med GTX 560 TI som gjorde att det kraschade var 5e minut. Men efter att jag uppdaterade bios för grafikkortet till det senaste gick det bättre. Rätt så kul spel för övrigt - inget mind blowing direkt men helt klart godkänt.
I början var det sjukt frustrerande då det fanns en bugg när man körde med GTX 560 TI som gjorde att det kraschade var 5e minut. Men efter att jag uppdaterade bios för grafikkortet till det senaste gick det bättre. Rätt så kul spel för övrigt - inget mind blowing direkt men helt klart godkänt.
Uppdatera BIOS alltså? Har du länk till nerladdningen? Jag löste det genom att sänka GPU klockningen från 900 till 850 genom MSI Afterburner, men ditt tips verkar ju mycket mer värt.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
2/5 Extremt besviken. Jag kan inte förstå att dom gör samma misstag om och om igen. Det är ett spel med stor potential men dom glömmer helt bort det absolut viktigaste: spelkänslan.
Det känns skakigt, kladdigt och grötigt. Hitboxen är katastrofal som vanligt. Skjutarkänslan är vedervärdig.
Nu är det ju betan och skitbanan Operation Metro med rush som jag bedömer. Förhoppningsvis får man lite mer BF-känsla i de större conquestbanorna. Men om detta är grunden till spelet så är jag ytterst tveksam till om det blir spelbart. Det är ju trots allt bara en månad kvar till release så några större förändringar är väl inte att vänta.
Stadig nedåtgående utveckling:
Bf1942 = 5/5
Bf:vietnam = 5/5
Bf2 = 3,6/5
Bf2142 = 3,4/5
BC2 = 3/5
Bf3 beta = 2/5
Håller med dig....HALVT magasin för en person skall dö är ju löjligt...för att inte snacka om respawn tar för evigt....skall fan vänta 10 sekunder varje gång att komma in i spelt igen...WTF??!!!
Spelet sakar spelkänsla...BF3 blir ju ett krigsfordons spel...INTE ett äkta fps spel! Det är ju fan löjligt hur spelet känns på PS3...
2/5 Extremt besviken. Jag kan inte förstå att dom gör samma misstag om och om igen. Det är ett spel med stor potential men dom glömmer helt bort det absolut viktigaste: spelkänslan.
Det känns skakigt, kladdigt och grötigt. Hitboxen är katastrofal som vanligt. Skjutarkänslan är vedervärdig.
Nu är det ju betan och skitbanan Operation Metro med rush som jag bedömer. Förhoppningsvis får man lite mer BF-känsla i de större conquestbanorna. Men om detta är grunden till spelet så är jag ytterst tveksam till om det blir spelbart. Det är ju trots allt bara en månad kvar till release så några större förändringar är väl inte att vänta.
Bf1942 = 5/5
Bf2 = 3,6/5
Bf2142 = 3,4/5
BC2 = 3/5
Bf3 beta = 2/5
Håller med dig....HALVT magasin för en person skall dö är ju löjligt...för att inte snacka om respawn tar för evigt....skall fan vänta 10 sekunder varje gång att komma in i spelt igen...WTF??!!!
Spelet sakar spelkänsla...BF3 blir ju ett krigsfordons spel...INTE ett äkta fps spel! Det är ju fan löjligt hur spelet känns på PS3...
Fortsätt med modern warfare då om det inte passar...
Bf1942 = 5/5
Bf2 = 3,6/5
Bf2142 = 3,4/5
BC2 = 3/5
Bf3 beta = 2/5
Fortsätt med modern warfare då om det inte passar...
Utan tvivel!
Trodde BF serien skulle lyfta sig...tydligen inte....kanske BF4
synd att det är bara en bana att spela, samt att jag tyckte att Battlelog kändes tamt och trist att behöva ha webbrowsern igång... Annars var det riktigt bra känsla, snygg grafik och snygga animeringar när man t.ex hoppar över saker och knivar någon Detta kommer nog bli riktigt grymt i slutändan
ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD
Endast 1 bana och 1 spelläge i en öppen beta är enligt min mening fattigt och det känns inte som att dom är ute efter testare.
Battlelog kändes direkt skitkasst, men det har växt på mig och jag gillar det nu. Enda nackdel jag ser är att man måste(?) ha webläsaren igång, vilket brukar kunna hindra grafikkort från att steppa upp..
Chooch it