GC: Diablo III får djävulsk svårighetsgrad
Brukar du klia dig i ditt gråstrimmiga skägg och klaga på den obefintliga utmaningen i dagens spel? Då har vi kanske räddningen – "Inferno"-svårighetsgraden i Diablo III.
Aha, låter som WoW alltså. Först måste du köpa bra saker i shoppen för att ha en chans (lota själv blir poänglöst), sen ska du gärna dra ihop en bra grupp (guild) för att kunan möta fienderna (farma bossar).
enda skillnaden är att fienderna har lite mer HP, men unika attacker och liknande kan man nog lugnt glömma.
Casual varianten av hardcore, något stackare lurar det alltid men det låter imo helt värdelöst och som ett svagt försök att kompensera för dåligt balanserade fiender, poängöst innehåll och brist på utmaning på högre nivå.
Diablo 3. Lord of the Casuals.
Aha, låter som WoW alltså. Först måste du köpa bra saker i shoppen för att ha en chans (lota själv blir poänglöst), sen ska du gärna dra ihop en bra grupp (guild) för att kunan möta fienderna (farma bossar).
enda skillnaden är att fienderna har lite mer HP, men unika attacker och liknande kan man nog lugnt glömma.
Casual varianten av hardcore, något stackare lurar det alltid men det låter imo helt värdelöst och som ett svagt försök att kompensera för dåligt balanserade fiender, poängöst innehåll och brist på utmaning på högre nivå.
Diablo 3. Lord of the Casuals.
Alltid ska det finnas något att klaga på va?
Lord of the Casuals säger du? det finns ju förfan Hardcore settings för dom som vill spela det..
Visserligen är det ett lite konstigt sätt att öka replay value på men om det var något jag kände som fattades i diablo 2 så var det svårighetsgraden.
Aha, låter som WoW alltså. Först måste du köpa bra saker i shoppen för att ha en chans (lota själv blir poänglöst), sen ska du gärna dra ihop en bra grupp (guild) för att kunan möta fienderna (farma bossar).
enda skillnaden är att fienderna har lite mer HP, men unika attacker och liknande kan man nog lugnt glömma.
Casual varianten av hardcore, något stackare lurar det alltid men det låter imo helt värdelöst och som ett svagt försök att kompensera för dåligt balanserade fiender, poängöst innehåll och brist på utmaning på högre nivå.
Diablo 3. Lord of the Casuals.
Folk ska då fan klaga på ALLT bara för att klaga.
Jag är så sjukt trött på det här beteendet.
Finns det något spel som är tillräckligt bra för dig, min herre?
Fast det hade väl varit tråkigt om du inte fick klaga va?
A
Casual varianten av hardcore, något stackare lurar det alltid men det låter imo helt värdelöst och som ett svagt försök att kompensera för dåligt balanserade fiender, poängöst innehåll och brist på utmaning på högre nivå.
Diablo 3. Lord of the Casuals.
Konstigt att innan spelet är släppt förutsätta att fiender kommer vara dåligt balanserade och innehållet poänglöst.
Detta är blizzard, om det skulle finnas tendenser till imbalans så skulle dom skjuta på releasen ett år och fixa det trasiga, inte klistra på en snabb fix ovanpå.
Aha, låter som WoW alltså. Först måste du köpa bra saker i shoppen för att ha en chans (lota själv blir poänglöst), sen ska du gärna dra ihop en bra grupp (guild) för att kunan möta fienderna (farma bossar).
enda skillnaden är att fienderna har lite mer HP, men unika attacker och liknande kan man nog lugnt glömma.
Casual varianten av hardcore, något stackare lurar det alltid men det låter imo helt värdelöst och som ett svagt försök att kompensera för dåligt balanserade fiender, poängöst innehåll och brist på utmaning på högre nivå.
Diablo 3. Lord of the Casuals.
Alltid ska det finnas något att klaga på va?
Lord of the Casuals säger du? det finns ju förfan Hardcore settings för dom som vill spela det..
Visserligen är det ett lite konstigt sätt att öka replay value på men om det var något jag kände som fattades i diablo 2 så var det svårighetsgraden.
Jasså, det tycker jag då inte, testa klara Diablo2 nu på hell, gärna själv...
Aha, låter som WoW alltså. Först måste du köpa bra saker i shoppen för att ha en chans (lota själv blir poänglöst), sen ska du gärna dra ihop en bra grupp (guild) för att kunan möta fienderna (farma bossar).
enda skillnaden är att fienderna har lite mer HP, men unika attacker och liknande kan man nog lugnt glömma.
Casual varianten av hardcore, något stackare lurar det alltid men det låter imo helt värdelöst och som ett svagt försök att kompensera för dåligt balanserade fiender, poängöst innehåll och brist på utmaning på högre nivå.
Diablo 3. Lord of the Casuals.
Du behöver inte spela spelet om du inte vill.
Jag kommer att loota i början, men tar det för lång tid att få bra saker blir det till att betala för dem.
Jag förstår dock inte varför det blir poänglöst att loota. Även om de inte gjort ett officiellt auktionshus skulle det farmas och säljas vid sidan om i alla fall.
Jasså, det tycker jag då inte, testa klara Diablo2 nu på hell, gärna själv...
Jag syftar mer på att folk kan soloa Uber tristram och såna saker, sånt som skall vara det absolut svåraste i spelet. Eller hur man ensam kan döda alla mobs i Baals throneroom även om gamet är fullt hur snabbt som helst.
Jasså, det tycker jag då inte, testa klara Diablo2 nu på hell, gärna själv...
Jag syftar mer på att folk kan soloa Uber tristram och såna saker, sånt som skall vara det absolut svåraste i spelet. Eller hur man ensam kan döda alla mobs i Baals throneroom även om gamet är fullt hur snabbt som helst.
Hammerdin.
Loot blir ju alltid bra med detta system, jag menar du kan ju även sälja det du hittar (utan kostnad för ett visst antal) så teoretiskt så kan du ju långsamt bygga upp en pool med e-currency och köpa/sälja utan att betala en enda krona för att använda AH't.
Sedan låter detta bra Det ska finnas supersvåra lägen i alla spel i någon form!
Jo, Diablo och svårighetsgrad går ju hand i hand, börjat lira tvåan nu på sistone, act 2 bossen (Duriel) är grymt kaxig även på den lättaste svårighetsgraden, snabb som attan samtidigt som han slowar ner en till ultrarapidhastighet. Slår som en lastbil gör han också, man får ha en mercenary som meatshield som bankas ner på ett slag, så att man kan få in ett par slag innan man själv kolar vippen på grund av att healing potionserna tar slut/inte healar tillräckligt snabbt.
Och glöm för fasen inte att slänga town portals direkt när du kommer tillbaka till bossrummet, för annars får du springa en bra vända.... och så måste du ju självklart få tillbaka din kropp igen vilket är jobbigt bara det. Rinse/repeat typ 6 ggr så käkar fanskapet äntligen grus.
Men det är ju sånt man gillar, själva utmaningen. Behövs inte så många bestraffningar när man dör dock...
Detta gillas, tror att D3 kommer att bli grymt, har varit lite orolig över att det ska vara för "tillgänglig" men det verkar som om att det mesta av "tillgängligheten" finns i normal och att många av de funktioner som gör det enkelt för spelaren begränsas i högre svårighetsgrader. Är dock inte helt nöjd med att de tagit bort så många val (sätta egna värden på styrka ect), visst de har lagt till andra mekanismer som ger möjlighet att modifiera sin gubbe men varför inte ha med alla....
Sen av den infon som finns nu så verkar ett level up efter nivå 30 vara väldigt innehållslöst, inga nya skills, inga nya skillpoints, lite ökad stryka ect men den sätts ut automatiskt... Hoppas att det är något vi inte vet som läggs in där, level up ska vara skoj att få inte bara "jaha...."
http://media.tumblr.com/tumblr_ldhgosoIHW1qb877u.jpg
Härligt att höra!
Jo, Diablo och svårighetsgrad går ju hand i hand, börjat lira tvåan nu på sistone, act 2 bossen (Duriel) är grymt kaxig även på den lättaste svårighetsgraden, snabb som attan samtidigt som han slowar ner en till ultrarapidhastighet. Slår som en lastbil gör han också, man får ha en mercenary som meatshield som bankas ner på ett slag, så att man kan få in ett par slag innan man själv kolar vippen på grund av att healing potionserna tar slut/inte healar tillräckligt snabbt.
Och glöm för fasen inte att slänga town portals direkt när du kommer tillbaka till bossrummet, för annars får du springa en bra vända.... och så måste du ju självklart få tillbaka din kropp igen vilket är jobbigt bara det. Rinse/repeat typ 6 ggr så käkar fanskapet äntligen grus.
Men det är ju sånt man gillar, själva utmaningen. Behövs inte så många bestraffningar när man dör dock...
Haha annars minns man ju klassikern: "duriel lagget" - det lagga satan när man skulle zona in till han och när man fick styra gubben va man redan död:P
"Baals minions lagget" va gött det me
Hoppas de inte har sådana saker i Dibbe3, blir lite surt att köra hardcore då...
Hmm.. Under om et är i "inferno" som et blir G.O om man dör
//mOxOn
Du menar nog Hardcore, antar jag.
detta blir awesome! sjukt najs att man får speciell gear och speciella runor i modet också. frågan jag ställer mig är dock;
jag antar att det inte är som hardcore att om man dör, så dör man permanent? det skulle ju vara den allra värsta graden av ondska om fallet var så.
aja, längtar som fan!
F*n va härligt!
Edit:
Jo, Diablo och svårighetsgrad går ju hand i hand, börjat lira tvåan nu på sistone, act 2 bossen (Duriel) är grymt kaxig även på den lättaste svårighetsgraden, snabb som attan samtidigt som han slowar ner en till ultrarapidhastighet. Slår som en lastbil gör han också, man får ha en mercenary som meatshield som bankas ner på ett slag, så att man kan få in ett par slag innan man själv kolar vippen på grund av att healing potionserna tar slut/inte healar tillräckligt snabbt.
Och glöm för fasen inte att slänga town portals direkt när du kommer tillbaka till bossrummet, för annars får du springa en bra vända.... och så måste du ju självklart få tillbaka din kropp igen vilket är jobbigt bara det. Rinse/repeat typ 6 ggr så käkar fanskapet äntligen grus.
Men det är ju sånt man gillar, själva utmaningen. Behövs inte så många bestraffningar när man dör dock...
Haha håller med dig till fullo :D. kommer ihåg när man körde singleplayer, lvl 13 druid typ som ska in dit å försöka få död på den där stora larven. Inte det lättaste, men efter ett antal ivriga försök så fick man ner han