En inblick i Stronghold 3
Första utvecklardagboken går igenom seriens grunder, visar upp gameplay och förklarar målsättningen att gå tillbaka till det första Stronghold.
Ja tvåan var verkigen en stor besvikelse med tanke på spelmekanik och alla buggar (som inte fixades).
Hoppas de nu verkligen (som nämns i videon) går tillbaks till vad som gjorde ettan (och förhoppningsvis crusader) bra.
Videon imponerade inte grafiskt men det gör ingenting om de får spelmekaniken att fungera (och minskar antal buggar).
Edit: Jag "bojkottade" Legends (fantasy-varianten) pga obefintlig support. Någon här som spelat Legends?
Edit 2: The Wolf var en skön karaktär!
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Hoppas gameplayet är "snabbare" än vad det var i videon för det såg rätt slött ut.
Jo... men det är trots allt ett "castle sim".
Tidigare i serien kunde man ställa in hastigheten på spelet förresten.
Hade önskat bättre graffe faktiskt. Gällande fysiken som visades i filmen... mja.. intressant att en stor stenmur pulveriseras på det sättet när den väl rasar.
Jag får inte grepp om killen på filmen. Det kändes nästan som om han själv inte trodde på det han säljer.
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
Det är bra att de återgår mer till det som gjorde ettan och crusader så mycket bättre än sketna tvåan. Ser verkligen fram emot det här spelet
Har ni nån källa på att release har ändrats till Q1 2012?
Enda jag hittar säger fortfarande september och återförsäljarna har inte ändrat sina datum än.
Hittar inget officiellt ifrån någon som säger att det har blivit försenat.
Är det bara jag som tycker att det grafik och animationsmässigt ser fem år gammalt ut? Att skriva sin egen 3D-motor som de gjort den här gången (också) känns ju inte så lyckat om du inte har sjukt duktiga motorprogrammerare (vilket de aldrig verkat ha).
Vi får se, det kanske tar sig.
The price for freedom is eternal vigilance...
Är det bara jag som tycker att det grafik och animationsmässigt ser fem år gammalt ut? Att skriva sin egen 3D-motor som de gjort den här gången (också) känns ju inte så lyckat om du inte har sjukt duktiga motorprogrammerare (vilket de aldrig verkat ha).
Vi får se, det kanske tar sig.
Han säger ju klart och tydligt i videon att de lärt sig av läxan från tvåan, nämligen inte att skriva 3D-motorn själva. Stronghold 3 använder sig mao av en 3D-motor från ett annat företag. Trinigy Vision Engine, är det svar jag får efter lagt ner 1min på google.
Dragon Age 2000-talets spel!
Det ser väl okay ut,, men jag saknar verkligen spelet Castles som jag hade till min gamla Amiga 500.
(hm,, tror jag kanske har det kvar om jag skulle leta i förrådet, nästan värt o kolla)
Fungerar disketterna fortfarande?
Det ser väl okay ut,, men jag saknar verkligen spelet Castles som jag hade till min gamla Amiga 500.
(hm,, tror jag kanske har det kvar om jag skulle leta i förrådet, nästan värt o kolla)
Fungerar disketterna fortfarande?
Oklart, men förhoppningsvis.
Vi kollar vad Yngwie har att säga om saken:
Det verkar som om han gillar det med...