Dungeon Siege III

Robot
Medlem
Dungeon Siege III

Sett fram emot detta spel.Får mitt ex troligen idag i lådan.

Medlem

Laddningstider i menyn ... suck. Civilization 5 var droppen för mig - 1 minut bara för att komma in i huvudmenyn när man startar spelet. Är det piratkopieringsskydd eller bara idiotisk programmering som ligger bakom?

signatur

Have a good time!

Inaktiv

Värt att kanske spela igenom en gång, sen tappar det allt som fanns. Finns enligt mig ingen anledning till att spela spelet igen eftersom att karaktärerna du får med dig är av olika klasser så du får se alla klasser första gången du spelar igenom det.

Linjärt och tråkigt, värre än ettan och tvåan.

Medlem

Laddningstiderna i menyn var ganska jobbiga i detta spelet, specielt med tanke på att det kraschade till o från

Medlem

"Laddningstider i menyn?"
VA?? skaffa en bättre dator och gör recensionen på då, jag har ca 10 sec ladd tid.

Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

VA?? skaffa en bättre dator och gör recensionen på då, jag har ca 10 sec ladd tid.

Eh? Tror du missade att han testade spelet på Xbox...

Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

För 10 sekunder laddningstid mellan menyer är ju ingenting!

Medlem

Jajaja, men har det ATMOSFÄR!? Som Jocke Bennet tror jag, skrev om i PC Gamer om det första spelet för hundra år sen.

Nä, trodde väl inte det. Det här verkar vara skräpigt. Man får inte göra sin egen karaktär, inga health potions, inga åsnor (?)...

signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av cat_fish_1:

förstog de fel,, trode man menade laddtider från meny till spelet.
laddtider mellan menyer finns inte äns när jag spelar de iallafal

Medlem

Allt för mycket har förändrats sen första och andra ds.

Spelet känns som devil may cry, som försöker låtsas vara ett rpg. Totalt konsolanpassat spel. Spelet är på tok för linjärt och karaktärsskaparsystemet har sumpats bort. Riktigt tråkigt.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

hur står det till med kvinnosynen då?

Medlem

Så gott som endast positivt om spelet i texten men bara 3/5 i betyg? Ni får ju gärna ha med i texten det negativa som gjorde att det endast fick 3/5!

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Så gott som endast positivt om spelet i texten men bara 3/5 i betyg? Ni får ju gärna ha med i texten det negativa som gjorde att det endast fick 3/5!

Jag tycker att han skrev rätt tydligt varför spelet endast får 3/5.

Bra recnsion för övrigt, verkar vara ett okej lir i alla fall. Co-op is imminent!

Medlem

Jag hade faktiskt skitkul med spelet, särskilt i co-op, men laddningstiderna... I själva spelet fanns det i princip inga (din karaktär går i några sekunder, men du slipper laddningsskärmar), men VARJE gång man går in i menyn, eller byter sida i den, så laddar det ett par sekunder. Detta på Xbox 360, förstås. Det är inte riktigt okej...

Medlem
Skrivet av AshTray:

Jajaja, men har det ATMOSFÄR!? Som Jocke Bennet tror jag, skrev om i PC Gamer om det första spelet för hundra år sen.

Nä, trodde väl inte det. Det här verkar vara skräpigt. Man får inte göra sin egen karaktär, inga health potions, inga åsnor (?)...

Jag är lite motvilligt fascinerad av storyn... Det är inget nytt egentligen, men jag vill ändå se vad som händer härnäst. Det är väl Obsidians goda inflytande :).

Medlem
Skrivet av moberg:

hur står det till med kvinnosynen då?

Den är väl sådär. Flera spelarkaraktärer är förstås kvinnor, och några av dem har till och med kläder på sig :). Annars är det mest kacklande häxor och svärdsviftande bimbos med jättetuttar.

Moderator | Testpilot

Skulle inte gett detta spel mer än ett...

Nu menar jag PC Versionen, fyfan vad dåligt det är.

W = Gå frammåt
S = Gå bakåt
A & D = ändra kamera vinkel
Space + W/S = Rulla
Vänster/Höger musknapp = Attackera (minns inte vilken

Som ett dåligt jävla fablespel med overhead view, fyfan!

Med dem asdåliga kontrollerna, konsollmenyer och dylikt behöver jag inte säga mer. det kan vara okej till konsoll men där ser vi ännu en "PC-Serie" dö pågrund 360 och dylikt.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av cat_fish_1:
Skrivet av Wartex:
Skrivet av cat_fish_1:

förstog de fel,, trode man menade laddtider från meny till spelet.
laddtider mellan menyer finns inte äns när jag spelar de iallafal

Det tror jag inte att det gör på PC, men på Xbox är det som sagt ett irritationsmoment - man går ju in i menyn rätt ofta också.

Moderator | Testpilot

Vilken version spelade du?

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Fleshcutter:

bättre att de skriver om sin personliga åsikt om spelet, men sedan ger det ett rättvist, mer objektivt betyg.

Redaktör
Skrivet av kaem79:

bättre att de skriver om sin personliga åsikt om spelet, men sedan ger det ett rättvist, mer objektivt betyg.

Det här har vi ju redan disktuerat, men det tål att upprepas – betyg bygger på vad någon tycker om något, därför kan de inte vara objektiva.

signatur
Medlem

har testat lira det. kör det INTE utan en gamepad kontroll. mus tangentbord e värdelöst och du kan inte ens ändra knapparna. du styr som i diablo, men kameran ändras också samtidigt vilket gör det till en väldigt jobbig upplevelse om du inte styr med tangentbordet och där tar det år att vända sig om, om du inte backar.

Medlem

Japp, detta spel är totalt värdelöst på PC. Kör det på konsol.

Medlem

Det här spelet tyckte jag var värdelöst... oavsett om man spelar det på pc eller konsol. Älskade de andra Dungeon Siege-spelen dock.

Medlem

Går det köra co-op offline?

Edit: På 360 då

Medlem

Testade demon på PC, måste säga att det var det sämsta jag någonsin spelat. Med en gamepad hade det vart liiite bättre, men när allt annat kändes som något från 6-7år sedan så.. nja.

Medlem

Tja, jag hade kanske inte haft lika kul med det på PC. Har som sagt inte haft tillgång till den versionen, så kontrollerna där kan vara lite hursomhelst. Och ja, det går att köra co-op på två offline, för att vara fyra måste kan köra via Live.

Medlem

Inte lirat hela men antar att kontrollerna etc är likadant som i demot.. och demot var fan riktigt keff, kan tänka mig att det kan funka på xbox. Men bara demot var ganska skitigt som PC version, tyvärr.. DS1 och 2 är juh awesome, lirat de i coop oändligt många timmar \o/

Medlem

Haha laddningstider i menyn, vilket jävla konsol skräp. Tur att man inte ens testade demot då.

12
Skriv svar