Dungeon Siege III
Obsidian tar över tyglarna från Gas Powered Games – kan de väcka även denna slumrande serie till liv igen?
#gas-powered-games, #dungeon-siege-ii, #obsidian-entertainment, #star-wars-knights-of-the-old-republic-ii-the-sith-lords, #neverwinter-nights-2, #fallout-new-vegas, #dungeon-siege-iii
Värt att kanske spela igenom en gång, sen tappar det allt som fanns. Finns enligt mig ingen anledning till att spela spelet igen eftersom att karaktärerna du får med dig är av olika klasser så du får se alla klasser första gången du spelar igenom det.
Linjärt och tråkigt, värre än ettan och tvåan.
"Laddningstider i menyn?"
VA?? skaffa en bättre dator och gör recensionen på då, jag har ca 10 sec ladd tid.
Jajaja, men har det ATMOSFÄR!? Som Jocke Bennet tror jag, skrev om i PC Gamer om det första spelet för hundra år sen.
Nä, trodde väl inte det. Det här verkar vara skräpigt. Man får inte göra sin egen karaktär, inga health potions, inga åsnor (?)...
Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig
VA?? skaffa en bättre dator och gör recensionen på då, jag har ca 10 sec ladd tid.
För 10 sekunder laddningstid mellan menyer är ju ingenting!
förstog de fel,, trode man menade laddtider från meny till spelet.
laddtider mellan menyer finns inte äns när jag spelar de iallafal
Allt för mycket har förändrats sen första och andra ds.
Spelet känns som devil may cry, som försöker låtsas vara ett rpg. Totalt konsolanpassat spel. Spelet är på tok för linjärt och karaktärsskaparsystemet har sumpats bort. Riktigt tråkigt.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Så gott som endast positivt om spelet i texten men bara 3/5 i betyg? Ni får ju gärna ha med i texten det negativa som gjorde att det endast fick 3/5!
Jag tycker att han skrev rätt tydligt varför spelet endast får 3/5.
Bra recnsion för övrigt, verkar vara ett okej lir i alla fall. Co-op is imminent!
Jag hade faktiskt skitkul med spelet, särskilt i co-op, men laddningstiderna... I själva spelet fanns det i princip inga (din karaktär går i några sekunder, men du slipper laddningsskärmar), men VARJE gång man går in i menyn, eller byter sida i den, så laddar det ett par sekunder. Detta på Xbox 360, förstås. Det är inte riktigt okej...
Jajaja, men har det ATMOSFÄR!? Som Jocke Bennet tror jag, skrev om i PC Gamer om det första spelet för hundra år sen.
Nä, trodde väl inte det. Det här verkar vara skräpigt. Man får inte göra sin egen karaktär, inga health potions, inga åsnor (?)...
Jag är lite motvilligt fascinerad av storyn... Det är inget nytt egentligen, men jag vill ändå se vad som händer härnäst. Det är väl Obsidians goda inflytande :).
Skulle inte gett detta spel mer än ett...
Nu menar jag PC Versionen, fyfan vad dåligt det är.
W = Gå frammåt
S = Gå bakåt
A & D = ändra kamera vinkel
Space + W/S = Rulla
Vänster/Höger musknapp = Attackera (minns inte vilken
Som ett dåligt jävla fablespel med overhead view, fyfan!
Med dem asdåliga kontrollerna, konsollmenyer och dylikt behöver jag inte säga mer. det kan vara okej till konsoll men där ser vi ännu en "PC-Serie" dö pågrund 360 och dylikt.
För 10 sekunder laddningstid mellan menyer är ju ingenting!
förstog de fel,, trode man menade laddtider från meny till spelet.
laddtider mellan menyer finns inte äns när jag spelar de iallafal
Det tror jag inte att det gör på PC, men på Xbox är det som sagt ett irritationsmoment - man går ju in i menyn rätt ofta också.
Så gott som endast positivt om spelet i texten men bara 3/5 i betyg? Ni får ju gärna ha med i texten det negativa som gjorde att det endast fick 3/5!
bättre att de skriver om sin personliga åsikt om spelet, men sedan ger det ett rättvist, mer objektivt betyg.
bättre att de skriver om sin personliga åsikt om spelet, men sedan ger det ett rättvist, mer objektivt betyg.
Det här har vi ju redan disktuerat, men det tål att upprepas – betyg bygger på vad någon tycker om något, därför kan de inte vara objektiva.
har testat lira det. kör det INTE utan en gamepad kontroll. mus tangentbord e värdelöst och du kan inte ens ändra knapparna. du styr som i diablo, men kameran ändras också samtidigt vilket gör det till en väldigt jobbig upplevelse om du inte styr med tangentbordet och där tar det år att vända sig om, om du inte backar.