Need for Speed: Carbon plåtat
De har inte ens skapat några nya bilmodeller, de har bara tagit grafikmotorn från Most wanted, lagt in nya skin på bilarna och nya banor
tänkte precis samma sak. Dock ska man inte dömma ut ett spel innan man har det i handen...
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Vadå Carbon?.. jag tycker att det osar EASports om de där screensen...
Need for Speed 2005... 2006... 2007...
Jag måste säga att även om Most Wanted var kul... så betedde sig bilarna väldigt annorlunda :S... de var liksom inte gjorda för att köra långsamt (bilarna styrdes av spelaren... men de kördes inte)... Detta borde ha haft att göra med att det skulle vara smidigt att köra på någon random konsoll... säkert... plastherk...
Det går att göra bilspel där bilarna uppför sig glädjande realistiskt. Hoppas innerligt att de vänder sig till spelmekanik som exempelvis nyttjas av FlatOut2. Där kan man känna att bilarna är fram/bak/4hjulsdrivna, understyr/överstyr... de liksom beter sig som förväntat. Bilfysikmotor.
/nkembo - fest i himmel och på jord
NFS spelen görs inte för att vara de mest realistiska bilspelen på marknaden. De görs för att vara lättsamma, roliga, enkla och passa alla. Jag personligen har gillat de här spelen.
Men jag uppskattar också de gamla Colin McRae liren och de riktiga kör-simulatorerna. Dock är de olika del-genrerna inom bilspelen inte i närheten lika varandra.