The Settlers II: 10th Anniversary
Året var 1994 när det tyska spelföretaget Blue Byte gav ut stadsbyggarsimulatorn The Settlers (även känt som Serf City: Life is Fedual). 1996 fick vi en uppföljare i form av The Settlers II: Vini, Vidi, Vici och tre år senare kom The Settlers III. Ytterligare tre år passerar och The Settlers IV släpps 2001. 2005 fick vi åter bygga byar då del fem i serien släpptes: The Settlers: Heritage of Kings och tidigare i år meddelade Blue Byte att vi i nu höst kommer att få spela del sex då The Settlers II släpps... Men vänta nu! The Settlers II???
Enda buggen jag märkte med demot som släpptes för ett tag sedan, var att precis som orginalet så kunde privates banka ihjäl en general i en attack.
Lika frustrerande varje gång det händer.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Hm, det är väl absolut ingen bug? Det du menar är att det egentligen bara behövs en general för att slå ihjäl 2000 privates? Det fungerar ju så att vanligtvis har inte en private någon chans, men förr eller senare så vinner ändå en private över generalen. Annars skulle ju spelet bli otroligt obalanserat tycker jag.
För övrigt måste jag säga som gammal Settlers-fan (sedan första delen) att det här är bland det bästa titlarna som släpps under 2006. Jag har redan dammat av, rullat ut lite röd siden och satt upp en spotlight över en cm i bokhyllan.
Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.
Fasiken, de andra speltillverkarna borde dra lärdom av Bluebyte. Många gånger räcker det med att släppa en klassiker i nytt uppfräschat utseende. Fan va coolt det skulle vara om typ RA2 kom i en ny upptappning.
Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.
Förstår mig inte på det här med 3D, man har det bara för att man kan och för att det förväntas vara det snyggaste.
3D gör sig väldigt väl i fps och andra spel, men i dom flesta strategispel ser det ut som ren skit och är väldigt opraktiskt.
Det enda som drar ner på det för övrigt helt fantastiska Civilization IV är just den apfula 3D grafiken.
Verkar vara samma sak här.
Leve animationerna...
Demo ??? var kan jag tanka hem demot till "nya" settlers 2 ?
hittat för er som vill prova demot här är länken -->
http://www.gamedaily.com/download/finish/?packageid=007870140...
Världen skulle vara ett bättre ställe ifall det inte skulle finnas timelimits på demos
Åh vad jag älskade orginalet. Det här är ett klart köp. Förhoppningsvis kostar det runt 200kr också.
Ja, de kunde ju faktiskt ha låtit en spela klart banan i alla fall
Tyvärr så blir det inget 200kr spel utan det släpps som vilket fullpris spel som helst enligt vad det verkar på webhallen. Men det hindrar väl ingen från att införskaffa denna underbara nostalgitripp?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=62334&traff=1
/ LordDaimos